Buspojke
Professional skirt-chaser
Så är det snart vinter igen och det är dags att gå i ide i garaget... Men denna vintern funderar jag på att hålla mig vaken och bygga nåt kul, tex en supermono.
Chassie från en Aprilia 125 cc, skall förstärkas....
Hjul från R6 (har en extra uppsättning)
Framgaffel från GSXR1000 (finns i verkstan)
Kåpor till RGV250 (har formarna)
Öhlinare till baken (finns i nån låda...)
Fotpinnar och annat smått köper jag väl in allt eftersom.
Men så var det ju det där med motor, vad tusan skall man välja? Alla kör med Rotax verkar det som, men det måste väl finnas lite andra spännande alternativ?
Hur står sig en KTM 660 eller DR750/800 motor efter lite andra kammar och portning?
Skulle varar kul att ha nån ovanlig spis i, men det måste ju gå att få tag i delar... Var själv med och skruvade lite med en Suzuki/BMR för några år sedan, men en sån motor går knappast att få tag i....
Ge mig nu lite förslag på vad jag skall ha för motor!
Chassie från en Aprilia 125 cc, skall förstärkas....
Hjul från R6 (har en extra uppsättning)
Framgaffel från GSXR1000 (finns i verkstan)
Kåpor till RGV250 (har formarna)
Öhlinare till baken (finns i nån låda...)
Fotpinnar och annat smått köper jag väl in allt eftersom.
Men så var det ju det där med motor, vad tusan skall man välja? Alla kör med Rotax verkar det som, men det måste väl finnas lite andra spännande alternativ?
Hur står sig en KTM 660 eller DR750/800 motor efter lite andra kammar och portning?
Skulle varar kul att ha nån ovanlig spis i, men det måste ju gå att få tag i delar... Var själv med och skruvade lite med en Suzuki/BMR för några år sedan, men en sån motor går knappast att få tag i....
Ge mig nu lite förslag på vad jag skall ha för motor!