Supermotardåkning!!VIKTIGT!!

Rauken

Take me to bed or lose me forever!GIRLS
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Husaberg 670e /SM -02
Komm till rally kross banan i Busjö på lördagen den 28/5 för att visa UAK/motorsektionen/supermotard att det är en sport för dom att sattsa på.
Det är viktigt att vi visar ett stort intresse för sporten!!
Krav :
skyddsutrustinig
En motard
Förarkunskap : inga!!!!!!!!!!! och jag betonar att alla är välkommna. Ingen är först och ingen är sist men vi är alla där,det är det som räknas!!

En väldigt enkel anmälan görs på http://www.umeaak.se/ Fordon å namn.
komm å gör det här till ett "tjagharlixkörtmedmotardpåbana"

kontakta mej eller Håkan på raide om du har frågor.
Robert johansson husaberg 670: o73o 7o1164

Håkan på Ride 090701030

mvh Rauk

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Gäller fortfarande kraven på att man måste ha uppsamlingskärl för vätskor och någon form av skydd på fotpinnarna så man inte skrapar asfalten om man nu mot förmodan (?) skulle lägga omkull?

//Eric

Rauken

Take me to bed or lose me forever!GIRLS
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Husaberg 670e /SM -02
DR-Zätare skrev:
Gäller fortfarande kraven på att man måste ha uppsamlingskärl för vätskor och någon form av skydd på fotpinnarna så man inte skrapar asfalten om man nu mot förmodan (?) skulle lägga omkull?

//Eric
Ett uppsamlingkärl "En halv liters pet funkar alldeles utmärkt.även handtagskydd kann vara bra att ha.Det behövs inga puckar för fotpinnar/hjulaxlarna.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fan va tråkigt att det var samtidigt som vi skellefteåkillar skulle till midlanda, annars hade ni haft ett gäng till där :( Vi tänker bruka eran bana i sommar då vi i läget inte har någon bana att köra på här i Skellefteå... Å jag som hade tänkt tävla i sommar...

Förresten kan du hälsa Håkan att jag som kom in å hämtade blankett till motard-cupen kom med :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det UAK som har inbjudit till just den helgen?
Det är nämligen folkrace i robertsfors då, så många motorsportmänniskor är där då..

Jag skulle gärna komma dit och visa intresse för att se på när det körs motard, men antingen är jag sjuk, eller så är jag i robertsfors.

Alla som har motard ska ju självklart dit, men ragga "publik" också, så att det ser ut som om sporten har potential att dra folk till korvförsäljningen.

Dessutom kan ni ju passa på att erbjuda era tjänster som funktionärer på biltävlingar i gengäld...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Lämpligt att vi kör på Midlanda i helgen...

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Klipper in lite från UAK's sida

Motardkörning
Motardkörning i samband med ungdoms crosstävling.
Viktigt att så många som möjligt kommer och kör.Detta för att marknadsföra Supermotard sporten för Motocrossåkarna och ledarna i UAK.
Samling 15.00

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur gick det?
Hur många re.. motarder blev det??
Hur mycket extrafolk lyckades ni dra?
Kommer det att bli fortsatt motardåkning på bussjö?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var det verkligen ingen där???

Från midlanda är det både reportage och bilder på hemsidan + tråden här, men från bussjö inte ett knyst?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
GuW skrev:
Var det verkligen ingen där???

Från midlanda är det både reportage och bilder på hemsidan + tråden här, men från bussjö inte ett knyst?

Vi var 5st som körde. Jag körde bara ett pass sen var jag tvungen att åka hem eftersom körningen började en timme senare än vad som uppgivits, den började klockan 16. Jag kan inte säga så mycket om vad UAK tyckte för jag har ingen aning om det. Dock var banan SKITROLIG!!! Jag håller på att köra in hojen och fick upprepa mantrat "ta det lugnt" hela tiden i hjälmen, banan var verkligen rolig att köra! Hojen funkade förresten väldigt bra också...

//Eric

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
DR-Zätare skrev:
Vi var 5st som körde. Jag körde bara ett pass sen var jag tvungen att åka hem eftersom körningen började en timme senare än vad som uppgivits, den började klockan 16. Jag kan inte säga så mycket om vad UAK tyckte för jag har ingen aning om det. Dock var banan SKITROLIG!!! Jag håller på att köra in hojen och fick upprepa mantrat "ta det lugnt" hela tiden i hjälmen, banan var verkligen rolig att köra! Hojen funkade förresten väldigt bra också...

//Eric
Se till å va där fler gånger så man får tampas med er! :yoparty

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jes det var kanon kul :yoparty , ska se till å ta med kameran nästa gång oxå så det finns bild bevis på det. Och jag tror tom att vi var 6 st första rundan :näsblod

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
OlleR skrev:
Se till å va där fler gånger så man får tampas med er! :yoparty

Det ska jag vara, jag är dessutom skitbra (jag har stor vana av det) på att bli omkörd så jag är inte ivägen för er andra!

//Eric

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping