Supermotard - Alvik

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Oktober, -9 grader och bäckmörkt...

...då är det dax att summera och avsluta sommarens motardåkning på Alviks Gokartbana.
Det är många som tagit chansen att prova på banåkning och förhoppningen är att alla
är nöjda med den körning som erbjudits både för den som vill
ta det lite lugnare och för er som gärna tugga lite däckstrave...

Mitt intryck är att det mesta har fungerat bra och jag hoppas att vi får
möjlighet till än mer åkning nästa år.
Vi har alla möjligheter inför sommaren -05.
-Kanske någon form av träningstävlingar ?
-Uppvisningsheat i samband med RallyCross och FolkRace ?
-Bandagar på andra Gokart-/rallycrossbanor runtom i norr- och västerbotten ?
-Ett gäng förare som vi kan få hejja fram i SM och RM sammanhang ?

Passa på och tyck till om sommarens körning.
Vad har varit bra ?
Vad har varit mindre bra ?
Vad har du för förslag och idéer inför -05 ?

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Att alla motardianer gått i ide märker man ju, ingen som ens orkar svara på tråden.

Tycker som du att det fungerat bra, kanske lite väl "high chaparal" om vilka som betalar när de kör och så vidare, men eftersom radiobilsnissarna har släppt in folk så att det ibland är full bana när man kommer dit för att låsa upp så har det ju varit svårt att ta tag i det hela.....

Själv blev det ganska lite kört, och delar jag de 700 jag betalade för 4-5 körningar så blev det ju inte så dyrt, men inte heller så billigt som om jag betalat 50 spänn per gång, kanske skulle gå att rodda upp priset på nåt smart sätt....

Nu gnussar vi upp hojjarna och väntar på den kommande säsongen, under vinterdvalan ska väl diverse idéer om förbättringar även komma upp till ytan...

Snark....

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Advance4Stroke skrev:
Att alla motardianer gått i ide märker man ju, ingen som ens orkar svara på tråden.

Nu gnussar vi upp hojjarna och väntar på den kommande säsongen, under vinterdvalan ska väl diverse idéer om förbättringar även komma upp till ytan...

Snark....

"...endast tomten är vaken."
Behåller du 650:n till nästa sommar eller funderar du på byte ?
Jag såg att Mr Bandit skaffat ny handväska. Får vi månne se den på alvik till sommaren ? Som rundningsmärke i den stenhårda 2-taktsklassen :7peta

Själv brukar jag smyga mig in på Ride och fingra lite på en 525:a, torrblippa lite på gasen och låtsas att jag heter Ejdehage.

Blir det nån isåkning i vinter ???

P.

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Pingis skrev:
"...endast tomten är vaken."

"...endast Honken är vaken", ska det nog vara.

Honken skrev:
Jorå Isåkning blir det helt klart! tid och plats meddelas då det blir läge! :tummenupp

Roligt !
Jag vågade mig aldrig ut nedanför Marin & Fritid i fjolvintras
men om ni behöver ett nytt rundningsmärke i vinter
så vore det jättekul att få prova å vara med lite.
Det är ju så fasligt långt till sommaren...

P.

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Pingis skrev:
Oktober, -9 grader och bäckmörkt...

Jag tycker det varit kanontrevligt att bränna runt på alvik och känna gummidoft och numera också tvåtaktsolja. Träningstävlingar skulle säkert va trevligt man ändå bra med enkla arrangemang som inte kräver så mycket förarbete. Ett av de mest minnesvärda tillfällena var när alla snuthojar var där och skulle trimmas. Efter en kort uppvisning av Daniel (tror jag), ni vet bakhjul, benen över styret, framhjul och vändning samt kurvkörning på bakhjul, så tittade snutarna på sina hojar och åkte därifrån på ett led. Träningen inställd.
JAg drömmer om en vassare cykel men upplever ändå att man kan ha mycket skoj på enkel hoj. Nu längtar jag efter istävlingarna på älven, de var kanon. Har lite svårt att förstå de som bara åker på sommaren, is, lössnö, skoterspår, surmyrar, skogstigar det finns mycket att utforska innan man får känna på alvik igen.

Last edited:

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
-Kanske någon form av träningstävlingar? Ja, träna tävlingsnerverna kan var nyttigt.
-Uppvisningsheat i samband med RallyCross och FolkRace? Ja, vore bra om vi visade upp oss så att fler vågar prova på att köra.
-Bandagar på andra Gokart-/rallycrossbanor runtom i norr- och västerbotten? Ja, nya banor är kul. Omväxling förnöjer.
-Ett gäng förare som vi kan få hejja fram i SM och RM sammanhang? Ja, det är väl inte helt otroligt.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Pingis skrev:
"...endast Honken är vaken", ska det nog vara.

Roligt !
Jag vågade mig aldrig ut nedanför Marin & Fritid i fjolvintras
men om ni behöver ett nytt rundningsmärke i vinter
så vore det jättekul att få prova å vara med lite.
Det är ju så fasligt långt till sommaren...

P.

Japp Honken är oftast vaken förutom mellan 7 och 10 på mornarna men då är han ändå bara på jobbet och ser upptagen ut :)

Blir nog ingen bana, vad jag vet iaf, nedanför marin och fritid i år då dom tyvärr slog igen i våras... dock finns det andra tänkbara alternativ fast då inte bara plattbana utan hopp och grejer... dock kanske dom hoppen inte kommer att bjuda på lika förstklassig underhållning som självmordshoppen vid marin och fritid i vintras :D

Men som sagt då det är plogat och klart lär det väl komma ut var det blir körning!

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Hittade en kul bild på våra Super Retard vänner i från norrs hemsida.. nån som har en aning om vad som hänt..alla ser väldigt frågande ut?

Bifogat

• 04-05-31%200211.JPG
    04-05-31%200211.JPG
    96.6 KB · Visningar: 119

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
D-MAN 660 skrev:
Hittade en kul bild på våra Super Retard vänner i från norrs hemsida.. nån som har en aning om vad som hänt..

Ingen aning om vad som hänt men jag ser vissa likheter med...

Bifogat

• suricate.jpg
    suricate.jpg
    48.4 KB · Visningar: 45

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker de har varit riktigt bra de gånger vi vare dit!

Vore kul å se er mer här uppe också :tummenupp

Jag hade tänkt försöka få köra en tävling nästa år iaf, och då vore det självklart inte bara kul att få träningstävla mot likasinnade :)

Uppvisning ställer man ju självklart upp på, är det tajta banor tror jag det är rätt underhållande för de som inte är insatta också! :tummenupp Alltid bra att få upp intresset :>

Om det är något som ska förbättras så äre väl mer tid då :p Men de e ju sånt man alltid önskar sig :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning