Supermotard bussjö?

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Är det någon som vet hur/om det blir med motard körning på Bussjö i år?
Jag är då sugen på att köra om det blir något och rallycross banan borde snart ha töat fram.

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
tl1000s skrev:
2094508 Är det någon som vet hur/om det blir med motard körning på Bussjö i år?
Jag är då sugen på att köra om det blir något och rallycross banan borde snart ha töat fram.
Det blir det säkert, kanske lite mycket vatten än. Det kommer nog upp på uaks hemsida annars så kan du prata med din lokala handlare. Har själv satt på småhjulen och plockat av dubbdäcken. Men det är väldigt halt på asfalten, tycker det spinner så fort man tittar på gasen, det kan bero på mina pilot race de verkar kräva värme och torr asfalt för att ge nåt fäste eller också är det mitt nya sebring som gett extra effekt :banana

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Jag pratade lite med Håkan på Ride och han funderade på att göra någon form av intresse anmälan för att kolla hur stort intresse det finns för att organisera motard körningar på Bussjö.

Schvidja

Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Det var rätt många med på "skojtävlingen" i fjol, det borde ha varit 20-25st och då var det nog en del åkare som inte ställde upp. Det är väl inte så många som satsar på SM men det finns en hel del gatåkare som verkade ha intresse för att slajda runt i Bussjö. På Ejdehages superträning var det säkert 30st som finjusterade tekniken. Banan fixades också så den blev godkänd att åka på, att få tider är nog inget problem. Det som krävs är intresserade åkare, träningsansvariga och en tid i veckan. Det vore också trevligt med ett tejält hopp. Träningarna lockade ju även utsocknes, det var ju tom folk från länets nordliga metropol som var där.
Frågan är: Hur många är intresserade av att åka supermoto i Bussjö ?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Med tanke på att man faktiskt ser motarder på stan lite nu och då var det konstigt att det inte var mer folk på Bussjö ifjol än vad det var. De vanliga veckoträningarna på torsdagar och söndagar var vi inte mer än 3-4 personer oftast som körde om ens det.

Jag tror att sådana arrangemang som träningen med Ejdehage och på-skoj-tävlingen är bra eftersom det får fler att uppmärksamma att det faktiskt finns en bana inom lagomt avstånd från Umeå där det är körning. Blir det dessutom körning på Alviks gokart-bana till sommaren så måste jag nog köpa mig en gammal cross med motardhjul bara för att köra där, den banan var grymt rolig att köra på.

Bussjö hade lite väl dålig asfalt på sina ställen men bansträckningen är grym! Får de bara till asfalten, främst på start- och målrakan och första högersvängen, så kan den banan bli hur kul som helst!

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag SKA köra på Bussjö i sommar :p
hoppas som sagt även Alvik banan blir aktuellt...sen snackade även Skellefteå grabbarna om körnin på fastec ring i furunäs(skellefteå) så vi får väl se hur det blir...

Ska bara hämta hojen nästa vecka och köra in den lite så är jag redo för race! :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ja, dokusåpan Fastec-ring verkar inte riktigt ha nått slutet ännu.

Vad har du skaffat för hoj som ska köras in?

//Erc

Kulgan

Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Hoppas sagan om Fastec får ett gott sluta bara!

Det blev en KTM 660 2006...en liten kompromiss av 2 världar men jävligt kul iaf!
Ska bara få iväg min 640 nu!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kulgan skrev:
2100612Det blev en KTM 660 2006...en liten kompromiss av 2 världar men jävligt kul iaf!
Ska bara få iväg min 640 nu!

Nice shit! :tummenupp Du kommer INTE att ångra dig! Jag börjar sakna min faktiskt...

//Eric

Kulgan

Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Nej jag tror inte att jag ångrar mig heller...bara lite ångest för alla pengar som drar iväg :3freak

:hihi

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Man är sugen på att köra där nu!!
Kanske måste dit och sopa bort lite vatten och gegga.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kulgan skrev:
2100767 Nej jag tror inte att jag ångrar mig heller...bara lite ångest för alla pengar som drar iväg :3freak

:hihi

Pengar är inte mer värda än vad man använder de till. Dessutom är det bara början, nu måste du köpa helsystem för att göra hojen rättvisa! :)

//Eric

Kulgan

Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
ja det blir nog bara 2 slip-on...drygt att ha 2!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja så länge som vi inte får åka nånstans här i Skellefteå så kommer väl jag å Martin besöka er en hel del under sommaren. Leif håller väl på sälja och Jesse har sålt så det blir färre härifrån... Husky-jocke lär väl kanske åka med oss också.

Vore kul att köra gokartbanan där också, styr upp så vi kan köra bådeock! :) :tummenupp

Schvidja

Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Olof Eriksson skrev:
2103720 Ja så länge som vi inte får åka nånstans här i Skellefteå så kommer väl jag å Martin besöka er en hel del under sommaren. Leif håller väl på sälja och Jesse har sålt så det blir färre härifrån... Husky-jocke lär väl kanske åka med oss också.

Vore kul att köra gokartbanan där också, styr upp så vi kan köra bådeock! :) :tummenupp

Här har vi en tränare, du har väl åkt europa runt och kan ge oss ouppdaterade umebor lite av de senaste tricksen och råden vad gäller position, slajding och bromsteknik. De är inte så många häromkring som satsar lika hårt som du gör. Vore trevligt om du kunde berika lite träningar i Bussjö. Jag kan hålla med om att det vore trevligt att åka lite på Alvik också för det är kul med renodlad asfaltbane träning. Hur går det i skelet har ni fått tillstånd att träna, har ni inte det så är jag besviken för jag har ändå lobbat en hel del för er.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Schvidja skrev:
2103993 Här har vi en tränare, du har väl åkt europa runt och kan ge oss ouppdaterade umebor lite av de senaste tricksen och råden vad gäller position, slajding och bromsteknik. De är inte så många häromkring som satsar lika hårt som du gör. Vore trevligt om du kunde berika lite träningar i Bussjö. Jag kan hålla med om att det vore trevligt att åka lite på Alvik också för det är kul med renodlad asfaltbane träning. Hur går det i skelet har ni fått tillstånd att träna, har ni inte det så är jag besviken för jag har ändå lobbat en hel del för er.

Jag har lirkat mig in i styrelsen för motocross/enduro men det är lite trögt ändå. Vi får se närmare barmark hur det blir. Låter som om vi kommer få åka rallycrossbanan iaf. Jag tänker grina mig till att få åka på fastec å kanske flygfältet också men vi får se hur det går där...

Jag ställer gärna upp som tränare om det är nån som tycker att jag kan bidraga. Bara fråga! Nu har jag ordning på cykeln också så jag hoppas att vi kan snäppa upp några steg till i hastighet ;D

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Olof Eriksson skrev:
2104043
Jag ställer gärna upp som tränare om det är nån som tycker att jag kan bidraga. Bara fråga! Nu har jag ordning på cykeln också så jag hoppas att vi kan snäppa upp några steg till i hastighet ;D

Det låter bra det :tummenupp
Nu böjar jag bli sugen på körning, så jag hoppas det löser sig med körning både på Bussjö och för er i Skellefteå.

Schvidja skrev:
2099945 Det var rätt många med på "skojtävlingen" i fjol, det borde ha varit 20-25st och då var det nog en del åkare som inte ställde upp.
Det som krävs är intresserade åkare, träningsansvariga och en tid i veckan. Det vore också trevligt med ett tejält hopp. Träningarna lockade ju även utsocknes, det var ju tom folk från länets nordliga metropol som var där.
Frågan är: Hur många är intresserade av att åka supermoto i Bussjö ?
Ja den där skojtävling/träningen var ricktigt skojig jag han precis köra in 625'an till den hoppas det blir en skojtävling/träning i år också
Sedan får vi väl försöka hjälpas åt att ställa upp som träningsansvariga om det behövs, nu är jag inte i och för sig inte med i UAK än men jag blir nog medlem om det blir motardkörningar.

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Olof Eriksson skrev:
2103720 Ja så länge som vi inte får åka nånstans här i Skellefteå så kommer väl jag å Martin besöka er en hel del under sommaren. Leif håller väl på sälja och Jesse har sålt så det blir färre härifrån... Husky-jocke lär väl kanske åka med oss också.

Hittar jag bara en vettig garageplats i Umeå så är jag nog snart med i leken igen...

gasgas

gasgas
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
R 1200 c, Rxv 450,Cbr 1100xx
ALLA som tänker på att åka motard i sommar "på bussjön" skall anmäla sitt intresse omg på denna sida.
Mvh Kent

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping