Supermotard eller "racer"

Skogslurken

Ny medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha...
Hej! Är så att det är dax att skaffa lätt mc snart... Men var bara sugen på Motard i början men är så att när man såg ktm duke 125 så vart man inne på andra tankar!... Är så att jag bor mitt i city i Uppsala oc kommer ha det som pendlarhoj mest men vill också "leka" rätt så mycket med den typ "stunta". Valet är mellan Husqvarna 125sm 2T och ktm duke. Kom gärna med posetivt kring hojarna (vet bra och dåligt kring 2t/4t...) sen har jag hört att när man köper duke så ingår en 200cc, stämmer det?
Tack på förhand:)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Finns ett fåtal ktm duke ägare här som kan fylla i det du behöer veta om den, även om husquarnan,

Och nej ett 200 cc kit ingår inte

2-takt=På ett ungefär dubbla effekten som en 4-taktare i regel
4-takt=Mindre effekt, lite pålitligare

Köper du en värsting 2-taktare såsom ktm eller gasgas får du byta kolv ofta, om du klarar av det så är det bara pengar som är lite problem

att stunta är nog roligare med husquarnan, men det går säkerligen med ktm:en också

köra lagligt=4-takt,
Köra ostrypt=2-takt

Last edited:

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Finns ett fåtal ktm duke ägare här som kan fylla i det du behöer veta om den, även om husquarnan,

Och nej ett 200 cc kit ingår inte

2-takt=På ett ungefär dubbla effekten som en 4-taktare i regel
4-takt=Mindre effekt, lite pålitligare

Köper du en värsting 2-taktare såsom ktm eller gasgas får du byta kolv ofta, om du klarar av det så är det bara pengar som är lite problem

att stunta är nog roligare med husquarnan, men det går säkerligen med ktm:en också

köra lagligt=4-takt,
Köra ostrypt=2-takt

*Olagligt

Nej det ingår inte 200cc.
Jag väntar på min Duke och lär väl få den snart hoppas jag på... Den står i uppsala utan papper...
Jag skulle köra 4 takt. 15 hk med insprut går riktigt bra. Självklart går ju 30 hk bättre. Och det kanske inte är så konstigt?:tummenupp

Kalliniho

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
Aprilia RS 125 Black -07 Puch Dakota -73
Ska du gå låååångt med stunten och göra lite mer extrema weelies och sånt så har du roligare med en duke.
Med en sånhär "fotpinne" eller vad man ska kalla det så finns det inga gränser, vet inte om man får ha det i trafiken men men...

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
skulle inte köpt en duke om du ska stunta seriöst, lär ju klota förr eller senare

men somsagt, lagligt=4-takt olagligt=2-takt,

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...