Köp ett K&N filter finns ju till våra moppar nu!
Hörde utav Jonte att du också har skaffat en hotcams! Sweet
Kn Närmare 2 kusar mer pullver mot tvinn
Köp ett K&N filter finns ju till våra moppar nu!
Hörde utav Jonte att du också har skaffat en hotcams! Sweet
Kn Närmare 2 kusar mer pullver mot tvinn
Vet att det är stor skillnad hade K&N på min KTM 660 en gång i tiden...
Ska bli kul att komma hem till Sverige och montera alla delar till sommaren och bänka maskinen!
Tur att jag hanterar all kraft
är det modellanpassat eller man måste slita bort luftburken?
EDIT: och angående kammen så komer du ´garanterat bli nöjd. den får bra knuff i den delen av registet du gillar o ligga i
Det finns modellanpassat där du byter ut främre delen utav luftburken. Är standard på SMR -08 men dessa passar på vara maskiner också...
Hör med Jonte!
Sedan har du färdiga kitt där man plockar bort hela luftburken. Sitter ca 15 cm aluminium CNC fräst rör direkt på förgasaren och i andra änden skall luftfiltret sitta, se bild...
Det finns modellanpassat där du byter ut främre delen utav luftburken. Är standard på SMR -08 men dessa passar på vara maskiner också...
Hör med Jonte!
Sedan har du färdiga kitt där man plockar bort hela luftburken. Sitter ca 15 cm aluminium CNC fräst rör direkt på förgasaren och i andra änden skall luftfiltret sitta, se bild...
Ser inget revolutionerande mer än en dyr filterställning i eloxerad alu (snygg!) och att de lovar att filtret sluter tätt.
Nu läste jag ju inte allt, men vad var själva gizmon med den enligt det du hade hört?
det där modellanpassade kittet från k&n såg riktigt trevligt ut ju. fråga e bar aom det gör nån nytta? bäst är väll o ta bort luftburken helt o köra med ett såntdär adaptorrör och sen ett stort filter på det. men då kan man ju glömma turerna på grusvägar och i skogen känns det som.
kompromissen är kanske det modellanpassade och sen göra en jeffla massa hål i luftburken. har ju satt några lager myggnät över det håler jag sågat tidigare. o det håller rätt mycket skit ute
nä jag ser heller ingen större skilnad.. mer än den flashiga hållaren och att gallret som sitter i originalhållaren är borta. Har dock sett nån bild där det såg ut som att man fick ett större filter. säkert skräp..
Här är Mekonomenfiltret Bredd 15cm....Längd 13,5cm utan flänsfäste 2cm + med anslut. anslutningshål 7,5cm men det finns 3st att välja mellan från 60-80 tror jag? detta filter är helt klart det bästa jag sett för endast 320kr Vid körning i öken eller dammig grusvä kan man sopa på lite exra filterspray Borde ju gå att få tag i på på alla mekonomenställen?
hur mycket sämre än ett KN-filter är ett sådant?
Helt omöjligt att svara på effektmässigt tror jag är marginellt men hur mycket skit det släpper igenom vet man inte
Okej. Blir nog till att köpa!
Till nästa fråga fråga. du verkar ju rätt duktig på ungefärliga bestyckningar.
om ja köper denhär filtret. moddar in det i luftburken, samt öppnar den (hål i sidolocket) övrig setup är
avgas: yoshimura trc carbon helsys
förgasare: Keihin fcr mx 39
yz-avgaskam.
Det som sitter i nu är 172 huvud (160org) resten är orört, för mig de va 48 i lågfart.
Finns det något riktmärke på denna setupen?
hojen är en Yamaha wr450 -03
tack på förhand
- anders
men en vanlig lambda är ju bara nogrann vid lambda 1 (3 "lägen" mager,1,fet).
o de e ju inte lambda 1 man vill ligga på under fullgas.
Så man kan ju inte lita på en smalbandslamda som visar tex blandningsförhållande 1:12 utan de enda man vet då e att de e under 1:14,7.
Biltemas 52-950 har bara en kabel (mao ingen förvärmning). Fast jag vet inte hur liten den är - ska kolla det. Det är ju klart mycket enklare att själv kunna ut och åka och gasa lite hursomhelst och kolla blandningen, jämfört med att köra dyra bänktimmar.
Jag kollade vad som ingår i en sådan där krets med lysdioder m.m. Inga kostsamma grejer alls - man kommer ner under en hundring, fast så får man löda lite och fixa ett bra kretskort. Så köper man en färdig sats kan det vara värt att slippa den där extra timmen med att etsa kretskort eller borra labbkort. Sedan måste man ju förstås veta att kretsen är kalibrerad mot sonden, så det finns något att gå på när man är ute och kör. Jag fick ett tips om att man kan flöda gasen från en cigarett-tändare över sonden och hamnar då på "lambda 1" (0,455 V ?), vilket ska vara det perfekta blandningsförhållandet. Fast problemet är att kunna göra det på en frikopplad sond om man inte har förvärming (sonden måste upp till 300 grader för att kunna jobba). Så för den skull kan man lika gärna skaffa en sond som har förvärmning, just för att ställa in kretsen.
Vad har ni andra för erfarenheter av kretskalibreringen ?
men en vanlig lambda är ju bara nogrann vid lambda 1 (3 "lägen" mager,1,fet).
Kanon att du fick fram utan förvärm, hur gick det till? Är du synsk? Man behöver inte bry sig mycket i hur stor den är det är bara marginell skillnad i flödet!!
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |