Supermotos på Sturup 13/6 sydskånes mc

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Sydskånes MC har bandag på Sturup den 13/6 detta är en halvdag o kostar 600 Kr

Jag är bokad o betald men det hade varit skoj med fler motarder på plats, så regga er på http://www.sydskanesemse.nu/ o boka er, går snabbt att regga sig

jag är bokad i gula gruppen då ja inte kört bana med hoj innan dock mycket med bil o då speciellt på sturup

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag ska köra, blir i röd. Brukar alltid vara en 2-3 till med motard som kör.

Du kommer få riktigt skoj, lagom stor bana när man kör motard. :)

Last edited:

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
uppbokad i gul grupp här med nu
då e vi två?
skickar vidare till dom med motard jag känner med

Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
jag har sagt till jonas han som var med mig i lödde sisst så hoppas han bokar med, skickade även till erik

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tänk på så att avgaset inte dönar för mycket.

Det är inte kul att stå i depån och byta mellan körningarna :hej

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tänk på så att avgaset inte dönar för mycket.

Det är inte kul att stå i depån och byta mellan körningarna :hej
Vill tillägga, chansa inte, vi mäter och senast igår fick vi plocka av två stycken.

Det är inte för att jävlas vi gör det utan för att buller är det enskilt största hotet mot att få fortsätta köra hoj på bana.
Om vi inte sköter oss nu (vi = alla hojförare) när vi har 95 dB vid förbifart (vilket de allra flesta klarar med dB killers) så kommer vi snart att sitta med en regel som säger 93 dB och då börjar vi få svårt att klara kraven med orginalsystem. Hur kul är det på en skala?

Välkomna till Sydskanes Emse! :yoparty

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tjena.
Kul med lite bankörning.
Det jag tänker på är att det är 5(?) olika grupper, om jag fattar hemsidan rätt. Sen är det körning mellan 13-17, alltså 4 timmar. Hur mycket körning blir det per grupp? Frågan är om det är värt att åka ner från Växjö om man ändå bara får köra typ en timme.
Vet jag att jag hade fått köra några timmar hade jag lätt åkt ner!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tjena.
Kul med lite bankörning.
Det jag tänker på är att det är 5(?) olika grupper, om jag fattar hemsidan rätt. Sen är det körning mellan 13-17, alltså 4 timmar. Hur mycket körning blir det per grupp? Frågan är om det är värt att åka ner från Växjö om man ändå bara får köra typ en timme.
Vet jag att jag hade fått köra några timmar hade jag lätt åkt ner!

Det brukar vara tre grupper, gul, röd och vit. Man kör 20min varje timme.

Grön och introgruppen är typ en gång om året, om ens det.

Vill tillägga, chansa inte, vi mäter och senast igår fick vi plocka av två stycken.

Det är inte för att jävlas vi gör det utan för att buller är det enskilt största hotet mot att få fortsätta köra hoj på bana.
Om vi inte sköter oss nu (vi = alla hojförare) när vi har 95 dB vid förbifart (vilket de allra flesta klarar med dB killers) så kommer vi snart att sitta med en regel som säger 93 dB och då börjar vi få svårt att klara kraven med orginalsystem. Hur kul är det på en skala?

Välkomna till Sydskanes Emse! :yoparty
Jag har byggt en feting till db-killer till detta året. Hoppas den funkar, den väser som en lite mus iaf :hihi

Kan man mäta hur högt det låter innan körningen? Det är ju lite svårt att uppskatta ljudnivån med örat.

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
ok, men då är det lite körning iaf.
Får se om man pallar frakta hojarna i 23mil för en eftermiddag.
Men det är alltid kul att köra bana... hmm...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det brukar vara tre grupper, gul, röd och vit. Man kör 20min varje timme.

Grön och introgruppen är typ en gång om året, om ens det.

Jag har byggt en feting till db-killer till detta året. Hoppas den funkar, den väser som en lite mus iaf :hihi

Kan man mäta hur högt det låter innan körningen? Det är ju lite svårt att uppskatta ljudnivån med örat.
Som Loy säger, vi kör tre grupper, 20 min / pass.
Du får alltså 20 min / timme = fyra pass.
Introgruppen finns inte längre, grön grupp hade vi igår och det blir en grön även den 13:e. Detta kanske kan vara en motvationsfaktor då den gröna gruppen ENDAST är för tjejer den 13/6... :tuttar

Kom i GOD tid innan så är det inte omöjligt att vi kan hjälpa till, alternativt dyk upp som publik en körning och haffa nån i styrelsen så kan de hjälpa till (om tid finns). I och för sig är statisk mätning inget värt (eller det ger dig bara ett riktvärde), allt avgörs av hur mycket du bullrar på banan och 95 dB vid förbifart kan vi inte mäta stillastående :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC