Med risk att bli idiotförklarad.
Min gamla fajerblejd är sur.
Lyckades göra den sur och erkänner att det mycket väl kan bero på mig själv.
Trodde att det skulle gå å få liv igen men se det gick ej.
Har försökt med blåslampa på mina i princip nya NGK iridium och eldat på ordentligt, men det hjälpte inte gnistan vandrar runt och är svag.
Så, köpte nya stift, gick igång direkt.
Lät den gå en stund, av med choken och allt kändes bara bra.
In å på med bootsen, jacka å hjälm. Hojen stod på tomgång i max två minuter..
I med växel och kännde direkt att den inte riktigt ville..
Sen dog den och jag vet att den är sur igen..
Gick ju perfekt i höstas och jag har varit snäll och skött om den i vinter.
Är det vanligt att t.ex. en flottör hänger sig?
Varför blir den sur?
Ska gå över förgasarna, men min erfarenhet som kanske inte är att lita på säger mig att förgasarproblem ofta snarare beror på tändningsproblem..
Tips mottages tacksamt
// micke
Min gamla fajerblejd är sur.
Lyckades göra den sur och erkänner att det mycket väl kan bero på mig själv.
Trodde att det skulle gå å få liv igen men se det gick ej.
Har försökt med blåslampa på mina i princip nya NGK iridium och eldat på ordentligt, men det hjälpte inte gnistan vandrar runt och är svag.
Så, köpte nya stift, gick igång direkt.
Lät den gå en stund, av med choken och allt kändes bara bra.
In å på med bootsen, jacka å hjälm. Hojen stod på tomgång i max två minuter..
I med växel och kännde direkt att den inte riktigt ville..
Sen dog den och jag vet att den är sur igen..
Gick ju perfekt i höstas och jag har varit snäll och skött om den i vinter.
Är det vanligt att t.ex. en flottör hänger sig?
Varför blir den sur?
Ska gå över förgasarna, men min erfarenhet som kanske inte är att lita på säger mig att förgasarproblem ofta snarare beror på tändningsproblem..
Tips mottages tacksamt
// micke