SUSAB slutar försäkrar hojar?

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Ringde runt till försäkringbolagen i slutet av mars...
Och fick ett mycket bra pris av SUSAB (handläggaren gjorde ett misstag) men Susab valde att stå för misstaget :bow blev dock tvungen att teckna en hemförsäkring men men..

Sen ringde jag Trygg-Hansa för att säga upp försäkringen där... killen ville förhandla tills han fick höra vad jag fått för premie....då sa han att Susab skulle lägga ner sina hojförsäkringar from 1 April så jag skulle nog vara tillbaka som kund hos TH om ett år!

Någon som vet ifall SUSAB slutat teckna nya avtal på hojar?

/PSW

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nej det tror jag inte. Jag ringde runt förra veckan och då sa SUSAB inget om nåt sånt.
Jag tror att TH säljarn yrade i nattmössan.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Låter som tomt snack. Har inte hört något om det från Susab när jag tecknade min försäkring. Har dock inget förtroende för TH öht...

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
hmmm säger bara försäljare, dom säger vad som helst för att få något sålt.

Tolf

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
PSW skrev:

Sen ringde jag Trygg-Hansa för att säga upp försäkringen där... killen ville förhandla tills han fick höra vad jag fått för premie....då sa han att Susab skulle lägga ner sina hojförsäkringar from 1 April så jag skulle nog vara tillbaka som kund hos TH om ett år!

/PSW

Han sa nog för att han kanske trodde att fortsätter susab med samma pris på alla hojjar som du fick så lär dom sluta snart...
Typ som "Tag en betala för två" = brakförlust.

Sen så är ju Susab billiga ändå i alla fall för mig så var det inget annat bolag som matchade deras priser förra året.
Sen får man ju se i Juli vad dom ska ha i fortsättningen....

När började dom med att ha hemförsäkring som måste?
Teckande ju bara mc hos dom i juli förra året utan problem.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
mig har dom inte sagt något om hemförsäkring till.

gäller nog bara nya kunder verkar det som

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Inte slutat med försäkringar, dock justerat premien till något dyrare efter 1 april 2003.

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
SUSAB är ju helt värdelösa, de börjar med en helbra premie (den bästa jag haft någonsin) sedan schockhöjde de premien 2 år i rad. När jag i år bytte till Bilsport & MC så fick jag nästan premien halverad så jag rekomenderar ju Bilsprot & MC före SUSAB. Fast TH och Folksam har aldrig gillat mig. De har alltid gett mig skyhöga premier när man frågat.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Freddo skrev:
SUSAB är ju helt värdelösa, de börjar med en helbra premie (den bästa jag haft någonsin) sedan schockhöjde de premien 2 år i rad. När jag i år bytte till Bilsport & MC så fick jag nästan premien halverad så jag rekomenderar ju Bilsprot & MC före SUSAB. Fast TH och Folksam har aldrig gillat mig. De har alltid gett mig skyhöga premier när man frågat.

Du tror inte det beror på vilken hoj du kör?? Susab är (var?) dubbelt så billig som Bilsport på Hornet 900 tex.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
eisbaer skrev:
Du tror inte det beror på vilken hoj du kör?? Susab är (var?) dubbelt så billig som Bilsport på Hornet 900 tex.

ok, jag antar att det beror mycket på vilken hoj man har men det verkar ju väldigt skummt att på min hoj har jag halva priset oss Bilsport gentemot Susab och på en Hornet 900 är det tvärtom.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
eisbaer skrev:

Hur kan något var dubbelt så billigt?? :confused: :D :confused:

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Tolf skrev:
mig har dom inte sagt något om hemförsäkring till.

gäller nog bara nya kunder verkar det som

Ja, det är bara om man nytecknar MC-försäkring hos dem som de har krav på att man även har hemförsäkringen där. De som redan har sin MC-försäkring hus susab får dock 30% rabatt om de flyttar över hemförsäkringen. Det var vad jag fick veta idag när jag frågade.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Freddo skrev:
ok, jag antar att det beror mycket på vilken hoj man har men det verkar ju väldigt skummt att på min hoj har jag halva priset oss Bilsport gentemot Susab och på en Hornet 900 är det tvärtom.
Bilsport och MC försäkrar inte klass 7-hojar. Eller snarare, dom försäkrar men till ett pris som gör att ingen vettig människa väljer att ha försäkringen hos dom.

Det hela handlar väl om de olika företagens inriktningar. Genom att inte försäkra klass 7 så kan Bilsport & MC vara billigare på lägre klasser och offroad m.m. SUSAB däremot körde ju (i varje fall tidigare) en liten egen grej där dom försäkrade klass 7-hojar utan kåpor till ett drägligt pris, men efter 1 april så är det som sagt mer eller mindre en avslutad historia.

Jag ringde på en Hornet 900 hos Susab, före första april fick jag den helförsäkrad helår för drygt 8000, efter första april skulle dom ha ca 18000 :skrämd så jag köpte en Triumph istället och håller tummarna att Triumph-märkesförsäkringen finns kvar åtminstone så länge att jag hunnit fylla 30 och förhoppningsvis kan få lite bättre priser på "vanliga" försäkringar om nu TriumphCare skulle försvinna.

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -02
SUSAB finns kvar men heter numera Tennant (som sin ägare).

De bytte namn 1 mars 2003.

Idag har de inga planer på att sluta med MC.

/ Johan Hellström
SMC, FÖK

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras