Suzuki Dr 650 ´95 Hjälp

rookie skrev:
Precis, men bilden ska vara rätt men det står ´95 även i reg.beviset... :va
Är den importerad från Tyskland? Tyska hojar får sitt årtal satt beroende på när de byggts, inte vilken årsmodell det är så att säga, så det kan ju vara en 96:a som byggdes i t.ex december 1995 och därför fick 1995 i det tyska regbeviset och därför blev en 95:a vid inregistrering i Sverige.

sgtpepper skrev:
Är den importerad från Tyskland? Tyska hojar får sitt årtal satt beroende på när de byggts, inte vilken årsmodell det är så att säga, så det kan ju vara en 96:a som byggdes i t.ex december 1995 och därför fick 1995 i det tyska regbeviset och därför blev en 95:a vid inregistrering i Sverige.

Den är importerad och det där är säkert förklaringen då! Stort tack! :)

Ser inte ut som 96:ans motorkåpa (höger) det är den gamla på bilden.

Kan mycket väl vara en 95:a.Fanns med elstart from 91?
Fanns även med halvkåpa som det såldes flera av tror jag?
Föregångaren till 650 SE som kom 96.
Bättre orr i motorn än 650SE men har en brutalare
motorgång!

.

Jag har en Dr650RSE med elstart, du kanske vill köpa den för runt 20papp? Jag hade egentligen tänkt o sälja den till våren men det går väl lika bra nu.

nästan 5000mil, vippor bytta, jag har servat det mesta sen jag köpte den i somras, nästan nytt bak o framdäck + packbox.

Bifogat

• Dekal 019small.JPG
    Dekal 019small.JPG
    49.2 KB · Visningar: 173
Last edited:
xrperra skrev:
Kan mycket väl vara en 95:a.Fanns med elstart from 91?
Fanns även med halvkåpa som det såldes flera av tror jag?
Föregångaren till 650 SE som kom 96.
Bättre orr i motorn än 650SE men har en brutalare
motorgång!

.
Ja, men RSE:n är inte samma hoj som SE:n och det på bilden är garanterat inte en RSE, det är en SE och den kom först 1996.

Nix!!!
Hojen på bilden är inte en SE!!
Har själv haft en RSE och den där modellen fanns samtidigt.
Skillnaden är att den där modellen är strippad på kåpor o sånt
skit däremot har den samma maskin som RSE.
Har för mig att den hette DR 650 R och fanns mellan 91-95
sen kom DR 650 SE som en ny modell 96!

.

xrperra skrev:
Nix!!!
Hojen på bilden är inte en SE!!
Har själv haft en RSE och den där modellen fanns samtidigt.
Skillnaden är att den där modellen är strippad på kåpor o sånt
skit däremot har den samma maskin som RSE.
Har för mig att den hette DR 650 R och fanns mellan 91-95
sen kom DR 650 SE som en ny modell 96!

.
Men R-modellen hade inte elstart, endast kick. Vilken bild är det du tittar på? Orginalbilden (den vi snackar om) var i Blocket-annonsen som det länkas till högst upp och den är ju borttagen nu.

Vi får hoppas att rookie återkommer och reder ut vad det var för modell om han nu köpte den :).

Titta gärna på:
www.suzukicycles.org

Jag hade en RSE och en polare hade en R (94 tror jag?)
med elstart!
därför är jag helt övertygad om att det är en 95:a och
om du fortfarande tvivlar så gå in på sidan jag länkade till :fakta

sgtpepper skrev:
Men R-modellen hade inte elstart, endast kick. Vilken bild är det du tittar på? Orginalbilden (den vi snackar om) var i Blocket-annonsen som det länkas till högst upp och den är ju borttagen nu.

Vi får hoppas att rookie återkommer och reder ut vad det var för modell om han nu köpte den :).

Köpte den gjorde jag iallafall! :D Men vet i katten vad det är för nån, men på regbeviset står endast DR650...MEN, på dispenser står det "Årsmodell uppskattad".

Jag har kollat på nån SE innan och jag tycker ju absolut att den såg likadan ut...MEN jag vet inte, är allt utom expert i området! :)

Vet nån om man kan få reda på mer data om hojjen genom ramnumret?

Och lite bilder då...extraljusen ska bort, likaså motorbågen och eventuellt även toppboxhållaren.

Bifogat

• IMG_0131_sh.jpg
    IMG_0131_sh.jpg
    86.2 KB · Visningar: 195
  • IMG_0132sh.jpg
    IMG_0132sh.jpg
    69.7 KB · Visningar: 152
  • IMG_0134_sh.jpg
    IMG_0134_sh.jpg
    76.7 KB · Visningar: 135
  • IMG_0137_sh.jpg
    IMG_0137_sh.jpg
    64.8 KB · Visningar: 141
  • IMG_0136_sh.jpg
    IMG_0136_sh.jpg
    76.6 KB · Visningar: 177
  • IMG_0135_sh.jpg
    IMG_0135_sh.jpg
    67 KB · Visningar: 117
Last edited:
Det där ser inte ut som SE!

Kolla på den här t,ex

Det är skillnad på den gamla DR och den som verkligen kom som SE. Titta på andra DR t,ex på sadeln, tanken, gaffeln mm!

När jag hämtade en KLX650c från tyskland så såldes den som -94 men i pappret var det en -93! Men om man jämförde med andra -94 så såg de likadana ut men din DR ser inte ut som en ren SE om man jämför med andra. Skitsamma i slutändan huvudsaken du är nöjd med den, men tänk på att SE blev uppdaterad med piggare motor samt bättre fjädring mm. Tänkte just på din gaffel som ser smalare ut!

Bifogat

• dr650.jpg
    dr650.jpg
    80.8 KB · Visningar: 116
Last edited:
Det e snällt med alla som vill hjälpa till och jag vill verkligen veta vad det är för modell!!!

Men oavsett så e jag nöjd, sökte billig offroad med elstart för att ha att pendla med mm.

Dock måste man ju ha på en öppen dämpare...hehehe...så ur den aspekten vill jag ju gärna veta...

Edit: Första reg i tyskland: 1996-01-18, och igen...kan man mha ramnumret söka och få fram data?

Edit2: Fanns tydligen en DR650RE oxå 1995...

Last edited:
Efter att nu har gått in på www.mobile.de och tittat på de olika DR modellerna så verka du ha en RE och inte en SE. Lägger in en bild på den vita DR650SE till vänster och en DR650RE till höger.

Man ser en klar skillnad mellan de båda. RE tror jag inte såldes här, utan det var nog R och RSE samt SE som såldes här. Tyskland brukar ha lite udda modeller ibland!

Bifogat

• dr650.jpg
    dr650.jpg
    80.8 KB · Visningar: 89
  • DR650RE.jpg
    DR650RE.jpg
    56.7 KB · Visningar: 108
Last edited:
motardnisse skrev:
Efter att nu har gått in på www.mobile.de och tittat på de olika DR modellerna så verka du ha en RE och inte en SE. Lägger in en bild på den vita DR650SE till vänster och en DR650RE till höger.

Man ser en klar skillnad mellan de båda. RE tror jag inte såldes här, utan det var nog R och RSE samt SE som såldes här. Tyskland brukar ha lite udda modeller ibland!

Kan nog vara så! Viktigaste frågan kvarstår dock...hur hittar man ett slipon till den...? :va

rookie skrev:
Kan nog vara så! Viktigaste frågan kvarstår dock...hur hittar man ett slipon till den...? :va

Du är väl inte ensam om att
köra DR i malmö?

Lellesmc i Uppsala har två dämpare till DR. en från -92 och en från -96. ligger på ca 3365:- Du bör kolla med den lokala handlaren vad som finns. Ett annat alt om du orkar är att köpa ett slip-on och modifiera avgasröret själv eller nån som kan bocka rör!

Last edited:
motardnisse skrev:
Du är väl inte ensam om att
köra DR i malmö?

Lellesmc i Uppsala har två dämpare till DR. en från -92 och en från -96. ligger på ca 3365:- Du bör kolla med den lokala handlaren vad som finns. Ett annat alt om du orkar är att köpa ett slip-on och modifiera avgasröret själv eller nån som kan bocka rör!

Jo...e nog inte sugen på rör för 3papp på en hoj som kostar 20 om man säger så...få se vad man kan få tag på billigt! Men låta mera måste den ju!!! :D

KOlla på blocket och sök på slipon eller slip under mctillbehör. eller så går du till din lokala ekonomen eller biltema och köper ett rör och bygger själv!

*/ ?>
Back