Suzuki GS550EZ ska bli Café-racer är det tänkt...

Jimsalabim

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2011
Hoj
1982 Suzuki GS 550 EZ
Nu har jag börjat strippat "Bea", ja hon heter så för bokstäverna i reg.nr är just BEA :)
Så Bea ska bli café-racer är det tänkt. Jag är helt nybörjare med att skruva hoj så det här ska bli spännande!
Har tittat runt på massa bilder och har verkligen fastnat för Triumph Thruxton-stilen... det måste vara den snyggaste hojen som byggts någonsin! :)
Så jag har tänkt att stjäla lite utseende från en sådan och förhoppningsvis lyckas.

Jag lägger upp en bild på hur hojen såg ut innan modifieringen och kommer att lägga ut bilder under resans gång, om någon är nyfiken att se dvs :D

Börjar med en bild på hur den såg ut och så har jag lekt lite i paint och fått till ungefär som jag vill att den ska se ut i när jag är klar.

Skriv gärna tips och synpunkter!

IMG_1366[1]mindre.jpgGS550 Cafe.jpg

Jimsalabim

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2011
Hoj
1982 Suzuki GS 550 EZ
Det finns säkert något kit att köpa men jag tänkte försöka bygga själv så mycket jag kan. :)

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:tummenupp Friskt
Ska du gjuta / plasta något eller vad har du tänkt?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finns ju flertal snygga färdiga bakdelar att inhandla för oftast väldigt billiga penningar.
Kolla E-bay, kolla hos firmor som säljer delar, osv.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Ska bli intressant, testa plasta själv men det är mycket jobb om du ska tillverka en egen plugg!
Jag håller på med min men det går väldigt segt just nu.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird