Suzuki gsx 550 E eller Suzuki gsx 400fws?

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki kanske?
Hejsan!:)

Håller på att leta efter en billig mc att övningsköra med. Hade tänkt använda mig av antingen Suzuki gsx 550 E eller Suzuki gsx 400fws.

Jag är ju ganska lång, 185cm, så vet inte om dessa hojjar skulle vara bra att köra på!

Ni som vet lite om dessa 2 modeller kan väll skriva lite, eller ge lite råd på andra hojjar i samma prisklass, dsv 9-13 tusen.

Kan vara värt att nämna att de ska strypas ner 25kw, mellanklass.


Tack på förhand!
 

RickardEM

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Gyttorp
Hoj
Suzuki GSX600F -95
Jag har en GSX 400 FWS -83 (till salu för 5000:- :)) och är 184cm, fungerar ypperligt.
Motorkaraktären är ju inget att hänga i granen och fjädring är ingen höjdare heller om man jämför med en 10år nyare cykel, har en CBR 600 -93 också (dem enda stora cyklarna jag har haft), men som övningskörningscykel för att få lite körvana duger den säkert.

\Rickard
 
Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Jag har en gammal GSX550E från 83 som jag körde ett par år - 188 cm lång är jag och man ser bra muppig ut på den, men det var inte obekvämt. Flera kompisar hade den som övningskörningshoj, och med stålomspunna slangar så var den helt ok.
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
Är 189 och satt väldigt bekvämt på min 550.
Körde iofs aldrig längre sträckor så kan inte uttala mig om det.
Känns som en stor moppe

P.s har 4 st strypbrickor till 550 e för 25 kw om du är intresserad.
dock inget intyg:( d.s
 

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki kanske?
Ingen annan som har något att tillägga om dessa modeller? Skillnad på motor etc?

Också, är det bara elstart på båda? För det vill jag inte ha... måste ju bli jättesega frammåt hösten när det sjunker ner under +5 grader. Eller?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
400 fws har en väldigt spetsig motorkaraktär,måste varvas. Så 550 borde vara lämpligare att strypa. Starten behöver du nog inte oroa dig för.Kör med helsyntetolja så blir det inte lika tungdrivet vid kyla.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
När jag för några år sedan hjälpte polaren att leta hoj i den klassen så testade vi en gsx550 och en Kawa gpz550. Kan iof vara just det exemplaret men i den tävlingen kändes Kawan betydligt piggare varför det blev en sådan som han köpte. Ganska bra sprutt på den även om det inte är i närheten av en modern sporthoj (men jämfört med min gamla gsx400e så gick den som satan...), enda störiga är deras system för att man inte ska kunna köra med stödet nerfällt, nämligen att stödet dras upp när man drar kopplingshandtaget... :gnissla

Han betala 12 papp när han köpte den och fick 10 när han sålde och det var fyra år sedan så dom torde kunna ha fallit sedan dess.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top