Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Udda fråga nu men : Är det någon i Sthlm trakten som har en passagerar sadel att låna/hyra ut över kommande helg ? Köper min av målaren på söndag men är i kritiskt behov av en passagerar sadel över helgen, någon vänlig själ som kan ställa upp ? :D

Over and out kära K5/6 bröder !

Clampster

Mer Vrid
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
XR600R -94
Tjackade en -05 för ett tag sedan...en typisk fredagssysselsättning på jobbet är givetvis att väga båge. Den vägde iaf 189kg med ca 8l i tanken och ett racefit mega slipon. Kan vara bra att veta...så, nu vet ni!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
fick du ordning på det ??
Nja, jag fick förstora hålet för piggen och flytta ut 'gasrullehuset' och handtaget. Detta ledde till att styrändsvikten antingen satt löst eller skapade semestergas. Tydligen satt de så löst att den numera ligger utanför Mantorps räcerbana nånstans och jag upplever heller inte pumpens funktion som märkbart bättre än orginal :(

Är det nån som skulle kunna vilja hjälpa mig och mäta anslutningsröret på en orginal ljuddämpare?
Så jag får reda på rörsdimensionen
Tack på förhand!
Har det löst sig eller vill du fortfarande ha måttet?

Inte mycket aktivitet det var i denna tråden, får anta att alla är upptagna med att köra hoj ;)
Här har ni lite K5-action. Ett varv på Gelleråsen, och mina tankar kring spårval bjuder jag på :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZcBSrO3QwoA

Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Har kikat igenom tråden lite och hittat en del siffror på försäkringspremier men tänkte fråga er här i tråden ändå vad ni ger och vilka bolag är det värt att kolla med? Går i tankarna om att skaffa mig en k5/k6 istället. Har enbart kollat med märkesförsäkringen och de gav ett pris på 12547 kr hel/hel (24 år och bor på landet).

Så vad ger ni och vilka bolag ska man kolla med. Skulle vara trevligt att slippa ha en självrisk på 25k...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
5600 kr halvf/helår, Folksam 35+
Får inte låna ut för då gäller inte ens trafikförsäkringen :va :mad:
men det var den klart billigaste jag kunde få. Billigare än Trafik (avställningsbar) :D

Jag tycker om att förgylla denna tråd... Bikes fotograf knäppte denna bild under Bikeweek på Gelleråsen. (trycker upp hojen lite extra ut ur hårnålen)

Bifogat

• BikesBild.jpg
    BikesBild.jpg
    59.2 KB · Visningar: 108
Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Tackar för svaren angående försäkringspremierna. Får se om det blir en K6 eller K7 men premierna är samma för K5 till K7 hos länsförsäkringar. :)

5600 kr halvf/helår, Folksam 35+
Får inte låna ut för då gäller inte ens trafikförsäkringen :va :mad:
men det var den klart billigaste jag kunde få. Billigare än Trafik (avställningsbar) :D

Jag tycker om att förgylla denna tråd... Bikes fotograf knäppte denna bild under Bikeweek på Gelleråsen. (trycker upp hojen lite extra ut ur hårnålen)

Ser ut som att du inspekterar asfalten :rolleyes:

tholju87

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Buell Xb12 -07
Är 24år och har en K5 1000, har denna sommaren avställningsbar helförsäkring hos folksam och betalar ca 4300/mån men kommer nästa sommar ha åretruntförsäkring hel på folksam med självrisk på 6000 och gör då ägarbyte efter sommaren, räknat på 5 mån påställd och resten garageförsäkring hamnar jag på ca 900/mån. Helt okej pris tycker jag.

Last edited:

Tommet

SFSMC
Gick med
8 Sep 2006
Hoj
Gixxer tysen
Är på jakt efter ett par skjutspinnar till en Gixxer 1000 k6:a misstänker att K5:ans oxå funkar bra. Om någon har liggande så är det bar att hojta till.
/// Tom

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nope, om du har måttet så vore det kanon! :)
Innerdiametern på orginalljuddämparens anslutning är 42,6 mm. Det sitter nån form av packningsmaterial där och den biten drar man ju även ihop med skruven.

Hade inte anslutningsröret till mitt slip-on suttit så jäkla hårt så kunde jag ha mätt det (ingen packning, bara metall). Inga planer på att ta av det den närmsta tiden heller men om jag gör det så mäter jag det åt dig.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Inte ett inlägg på 1½ månad :(

Dags att förgylla tråden igen

Bifogat

• WheeeK-Goffe.jpg
    WheeeK-Goffe.jpg
    235.7 KB · Visningar: 121

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Har en fundering..
Sneglat lite på en K6:a men har den slirkoppling?
Om inte...kommer man känna av det?

Har tidigare haft K7:a som riktmärke

Clampster

Mer Vrid
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
XR600R -94
Passar bromsbelägg och/eller oljefilter från en K7:a?

De verkar passa efter lite egen efterforskning av eftermarknadsdelar.

Last edited:

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Fotpinne till passagerare

Hej

Någon som har en "extra" vänster passagerar fotpinne, till en K5?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Ifall någon har en K6 blåvit..svensksåld med ramförstärkningen gjord till salu....skicka ett PM ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år