Ryckigheten beror på att i princip alla nya hojar är snålt ställda för att klara avgaskraven enligt senaste Euronormen.
Sätt in en powercommander och mappa om den så försvinner ryckigheten i låga hastigheter. Att du sen får lite hästar till gör ju inte ont. Min går numera utan ryckighet plus att jag fick ytterligare 6 hästar på toppen utan byte av avgassystem. Kostnad ca 4500 för PCV och ytterligare ca 3-4000 för Bänkning/mappning. Jag tycker det var värt
varenda krona.
Oki låter bra men mappen som följer med är väl oki ? Eller skulle man kunna få din för lite pengar ? Hur blir det med garantin egentligen? Den bryts väl om man monterar
extra saker eller modifierar?
Jag hart ingen aning om hur man får ur den mapp jag har, då jag överlät allt till firman som installerade och mappade. Generellt bör man mappa sin egen hoj. De generiska som man kan tanka ner är bara rätt nära inte perfekta för din hoj. Vad gäller garanti mm så går det att ta bort commandern med allt innan man lämnar in för garantiåtagande då har de svårt att bevisa att den suttit där.
Kul med en GSX-S tråd. Kör nu tredje säsongen med min Gladius som jag tog kortet med så jag klurar, funderar och fantiserar om nästa hoj GSX-S 1000, kawasaki z900 känns väl mest lockande idag.
Mest avskräckande med GSX-S'en är väl egentligen alla rapporter om ryckigheten. Får nog ta och åka ut till Johans MC och känna på dessa hojjar själv. Ett jobbigt uppdrag
Var köper ni dekalkittet ?
decat är från en polsk firma. hittade på ebay. kommer kanske köra black widow headers i vinter. nu måste hojkontot vila lite. har du den helblåa eller blåsvarta? tycker det är jäkligt schysst på min blåsvarta att fotpinnar och allt är svart
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blåsvart!
Tycker limited edition och helsvart är jävligt snygga med
bokat in för 100 mila nästa fredag. ringde runt och dem flesta ville ha runt 3000:-. känns jäkligt dyrt. kommer nog att göra resten av servicerna själv då jag har både lyft och kunskap. känns bara som att man vill lämna in på första iaf
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |