Suzuki gsxr 600 -07 någonting har brunnit vad är detta?

penker

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2013
Hoj
KTM 690 SMC
Hej! Har stött på ett problem med min suzuki gsxr, har kollat runt endel men får inte fram vad detta skulle vara för något och vad själva delen heter? Vad gör den för något på hojen? Den har brunnit upp och resulterat till att batteriet slutat ladda! skulle vara tacksam för snabbt svar?

Mvh

sport11.jpg sport22.jpg

penker

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2013
Hoj
KTM 690 SMC
Ok tack! då är det alltså det som gör att den inte laddar till batteriet som det ska? köpa en ny sådan borde lösa problemet eller?

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Hoj
Suzuki Gsr 750
rätta mig om jag är ute o cyklar nu, men är inte det där laddregulatorn?

va nån som va bra mkt snabbare där :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ok tack! då är det alltså det som gör att den inte laddar till batteriet som det ska? köpa en ny sådan borde lösa problemet eller?

Ja, en ny sådan behöver du. Men innan du byter kan det vara bra att gå över sladdarna och se så det inte har hänt något annat.

Hade ju varit tråkigt om du byter regulatorn och den sedan går sönder igen på grund av något annat fel..

penker

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2013
Hoj
KTM 690 SMC
Är det vanligt att dessa går sönder eller beror det oftast på någon slags överspänning eller dylikt?

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Alla andra har fel, de där är nämligen en laddregulator!:smasha

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Är det vanligt att dessa går sönder eller beror det oftast på någon slags överspänning eller dylikt?

Vet inte riktigt varför de går sönder men det är inte ovanligt. Hade en gammal cb900 där laddregulatorn pajade, skaffade en ny sen gick den som den skulle igen. Hade iof problem med generatorn också innan så batteriet tömdes, (bytte generator ett par mån innan regulatorn gav upp) och det kan säkert finnas något samband där med att regulatorn också gick sönder senare.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och.. Lyssna inte på dem andra här, det är en laddregulator du behöver.

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
En ny laddningsregulator är det som kommer lösa ditt problem! Det är även en laddningsregulator du tagit bild på. :7peta

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Ganska dyrt, ca 500 kr beg och 1000 kr ny, så var säker att det är den. Vanligt med helt oskadade från vrak.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
För att försäkra dig om att generatorn laddar rätt så mät växelström mellan 2 av de 3 kablarna från generatorn.
Mät mellan de tre kablarna 2 och 2 och du får då ut 220volt växelström om jag inte minns fel.
Då med laddregulatorn bortkopplad och motorn igång!

Nibla

Buse
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
GSXR 750 k7
Min laddregulator brann upp påväg till jobbet förra sommaren, detta är tydligen rätt vanligt på 600/750 k6/k7. Jag köpte en mosfet regulator från staterna som enligt utsago ska vara "tåligare" än originalet. Problemet är placeringen av laddregulatorn, mellan kylare och motor är inte optimalt för något som ska hållas svalt :va. Är det av intresse kan jag försöka leta upp sidan jag handla ifrån.

//MVH

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...