Suzuki Gsxr 750 k5 hackar..

Sunndinn

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GsxR 750 k5
Hallå.

Har en fundering ang min Gsxr 750 2005

Har haft Mc:n nu 1år, service gjordes vid 2400 mil med stift, olja, bromsvätska osvosv.
Har nu gått 2900 mil.

Nu idag när jag var ute och körde så skulle jag köra om en bil på E4 och då började den blöddra/hacka och gick inte upp i hastighet fast jag gasade, bara hackade. Sen släppte jag gasen och började gasa igen, då gick den som vanligt!

Sen skulle jag stanna vid ett rödljus och då svajjade tomgången lite och när jag skulle iväg så hackade den lite igen, men sen gick den bra igen.

Kan det vara stiften som behöver bytas igen?
Någon som har haft liknande problem?

Tacksam för svar! :)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Misstänker att TPSen har börjat ge upp. Det skulle förklara blödder, svajig tomgång och att den sporadiskt går bra.
Vissa modeller är kända för att ha kass TPS, vet dock inte hur det är med din. Det är enkelt att mäta upp den, titta i en manual för rätt mätvärden.

Lycka till! :)
 

Sunndinn

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GsxR 750 k5
Misstänker att TPSen har börjat ge upp. Det skulle förklara blödder, svajig tomgång och att den sporadiskt går bra.
Vissa modeller är kända för att ha kass TPS, vet dock inte hur det är med din. Det är enkelt att mäta upp den, titta i en manual för rätt mätvärden.

Lycka till! :)

Tack så mkt! Ska kolla upp det idag :D
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Tack så mkt! Ska kolla upp det idag :D

Tror också på tps givaren, har haft det problemet själv men då hjälpte det med att smörja upp den med kontaktspray.
Vid montering igen så måste den ljusteras i rätt läge och det ser kan på displayen efter bygling av en kontakt under kutsen.
 

Sunndinn

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GsxR 750 k5
Tack ThomasS! kan du förklara lite mer om hur man justerar den i rätt läge? Hur man gör med mer detaljer osv! Vore väldigt tacksam för det!
Har inte skruvat hojj så mkt i mina dagar!
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Det sitter en kontakt under passagerarsadeln som ska byglas och då ser man ett streck på displayen och det ska vara i mitten om tps står rätt.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Read my lips; TPS

Manualer finns att ladda ner, gör det, är mitt tips.
 

Sunndinn

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GsxR 750 k5
Tack för sjukt bra hjälp alla! Har bara två frågor kvar, ska hojen vara på när man kollar felkoderna? Och efter man byglat om osv, och man ska sätta tillbaka allt till rätta, är det några inställningar som måste göras då?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top