Suzuki i Gbg?

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Var köper man Suzukidelar i Gbg nuförtiden? Kollade Superbikes hemsida, men det verkar som att dom bara har Aprilia nuförtiden, stämmer det? Kom på att jag behöver en ny backspegel eftersom hojen välte när jag flyttade den nu i vinter...

Mvh

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Finns ett ställe "Din MC suzukicenter". Själv åker jag hellre till trollhättan :tummenupp

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Finns ett ställe "Din MC suzukicenter". Själv åker jag hellre till trollhättan :tummenupp

Hmm... Ja vad ska man säga, hemsidan ger ju inte det bästa intrycket direkt. Nån som handlat där? Rekomenderas stället? Skulle även behöva oljefilter nu inför våren, och det är lite långt att åka till Trollhättan för en sån sak...

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hmm... Ja vad ska man säga, hemsidan ger ju inte det bästa intrycket direkt. Nån som handlat där? Rekomenderas stället? Skulle även behöva oljefilter nu inför våren, och det är lite långt att åka till Trollhättan för en sån sak...

Andra butiker har filter till våra hojar, inte orginal kanske men filter finns det att få tag på :tummenupp

Sen är det ingen risk att något skulle gå snett när du köper ett oljefilter, förutom att du får fel men risken är väl ändå väldigt väldigt liten :)

Jag menar inte att bojkotta stället, jag tänker bara inte gynna deras verksamhet med det bemötandet jag har fått(fråga inte).

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag tittade förbi Din MC i höstas och snackade en del med ägaren. Tyckte han verkade som en trevlig prick. Tänkte serva min hoj där när det blir dags. Om någon (Fabbe?) har dåliga erfarenheter av det stället så är jag idel öra. Vill ju inte serva hojen på en oseriös verkstad.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag tittade förbi Din MC i höstas och snackade en del med ägaren. Tyckte han verkade som en trevlig prick. Tänkte serva min hoj där när det blir dags. Om någon (Fabbe?) har dåliga erfarenheter av det stället så är jag idel öra. Vill ju inte serva hojen på en oseriös verkstad.

Jag har både bra och dåliga erfarenheter från din mc. Tyskarna som har stället är kunniga och har drivigt hojfirma i en mindre evighet innan dom flyttade till Göteborg, "För att få bättre livskvalitet" enligt frun i familjen.

Jag har bytt lite däck där, första gången funkade det klanderfritt. Strax därefter fick jag punktering på bakdäcket (sabotage, jag misstänker ett par snorungar i området) och lämnade tillbaka hojjen för att få ett nytt däck igen.

Nar jag hämtade hojjen denna gången såg fälgen ut som om den gått GGN ett par gånger, sönderrepad och med djupa fåror i aluminiumen på sidorna. Antagligen hade han tryckt sönder fälgen med däckmaskinen.

Det bra i historian var att det har aldrig varit nåt tjafs om vad som hänt, firman bad om ursäkt, tog tillbaka fälgen, slipade och lackade om den till samma skick som innan skadan. Inga problem över huvud taget med att få det åtgärdat.:tummenupp

Att det blev som det blev var inte alls kul för Suzukin är ett putsobjekt i nyskick men heder till firman för sättet dom hanterade sin felhantering på.

Kommer jag lita på dom igen när det är dags för service? Juryn är fortfarande ute i den frågan.

Kneedrag

Guest
Jag har bra erfanhet av Suzuki center. :tummenupp :tummenupp
Tysken är kunnig och trevlig

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Även jag tycker att de sköter sig bra och är tillmötesgående :)

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Är det någon mer än Mookie som har något negativt att rapportera när det gäller kvaliteten på utfört arbete?

Klart, det kanske inte märks direkt på hojen om någon utfört en dålig 100-milsservice -- det är ju i princip bara ett oljebyte som ska göras.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag och häggen va där idag och provkörde lite hojar dom tjatade håll i huvet på oss att prova Big Kingen och intrudern 1800 så vi tog dom på en tur sen att det började snöa va ju mindre lycket men tyckte dom va riktigt trevliga :tummenupp :tummenupp

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
om jag vore i dina kläder skulle jag kolla med RN eftersom din mc har några år på nacken
mycket troligare att han har en spegel än en handlare
själv handlade jag en del delar där när jag hade en gammal GSX

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Han som öppnat butiken är han som jobbade på Superbike innan. Han fick inte vara kvar där.

Köpa delar av honom är väl helt ok. Han har ju i alla fall originadelar.¨
Den som meckade för honom när han öppnade, var kund hos Superbike och lämnade in sin hoj där.
Vem som meckar nu har jag ingen aning om.

Liten reflektion bara.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
om jag vore i dina kläder skulle jag kolla med RN eftersom din mc har några år på nacken
mycket troligare att han har en spegel än en handlare
själv handlade jag en del delar där när jag hade en gammal GSX

Jag håller med, tycker RN är grymma både vad gäller bemötande och kunnande. De brukar alltid ha slitdelar inne och är väldigt generösa med råd, tips och tid.

/Danne

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ursäkta en nyinflyttad Suzukipilot... Vad eller vem är "RN"?
Tack på förhand!

taz69

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Hoj
Falco peregrinus
ang. Din MC SuzukiCenter

Tysken(Deutsche Schule) har fötterna på jorden för det mesta och han är riktigt behaglig att ha och göra med. Ett litet minus är bara den dåliga hemsidan. Man brukar säga att Rom byggdes inte på en dag. Samma sak gäller för Din MC. Men man måste väl ge honom en chans iaf :).

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy