Suzuki Intruder 1400 går bara på bakre cylindern

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Hej.

jag har problem med att min Suzuki intruder 1400. Den går bara på bakre cylindern.
jag har bytt bränslepumpen. bytt ut bränsleledningarna mellan tank och bensinkran, torra och slitna. Alla andra slangar ser fina ut. Nytt bränslefilter. rengjort bränslekranen. Rengjort förgasarna, flottörerna hade ej hängt sig. Allt ser rent och fint ut. Bytt tändstift/tändhatt och tändspolar. Men jag verkar inte få något bränsle när jag kör normalt till främre förgasaren. men kör jag bränslepumpen bara med startknappen utan kopplingen inne, så fyller den på med bensin till det är fullt i flottörhuset på förgasarna så kan jag köra tills den främre förgasaren tar slut. Sen dör främre cylindern. Lossar jag dräneringsskruven på förgasaren rinner där inte ut något iallafall. Här är en video om en kille som visar hur man primer förgasarna.
När jag gör så så går min hoj klockrent, tills bensinen i den övre förgasaren tar slut.
Hojen gick bra tills jag rengjorde mina kn filter. Köpte kn:s egna grejer. Tog väldigt lite olja. Hoppas någon kan hjälpa mig. Börjar bli tokig på riktigt. La ett tidigare inlägg om att jag rengjort förgasarna med brake clean. Men den gick illa innan jag rengjorde förgasarna.

Mc modell är Suzuki vs 1400 intruder

MVH en hoj åkare som bara vill ut o åka nu!!!!🥴😬

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Pump o bensinkran kan du rimligen räkna bort - du får ju fram bränsle om du "tvångskör"
Nu gissar jag hejvilt, men främre förgasaren ser lite udda på reservdelsbilden med ett flottörhus som ser ut att inte hänga rakt ner.
Skulle det kunna vara att flottörnivån är så hög att flottörventilen är konstant stängd?
"Tvångskörningen" du beskriver kanske kan tvinga in bränsle i flottörhuset, men under normal körning får du inte fram tillräckligt med bränsle???
Men att det skulle hända bara för att hojen stått under vintern är å andra sidan otroligt.
Har du varit inne o pillat i flottörhuset?
1743699975374.png

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Pump o bensinkran kan du rimligen räkna bort - du får ju fram bränsle om du "tvångskör"
Nu gissar jag hejvilt, men främre förgasaren ser lite udda på reservdelsbilden med ett flottörhus som ser ut att inte hänga rakt ner.
Skulle det kunna vara att flottörnivån är så hög att flottörventilen är konstant stängd?
"Tvångskörningen" du beskriver kanske kan tvinga in bränsle i flottörhuset, men under normal körning får du inte fram tillräckligt med bränsle???
Men att det skulle hända bara för att hojen stått under vintern är å andra sidan otroligt.
View attachment 512698
Jag rengjorde just den förgasaren. Men ska på att igen imorgon. Den flottörnålen verkade gå hur fint som helst. Men ska kika 1 gång till👍🏼

tack för svar kompis

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har du kollat så att pumpen går när motorn är igång?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
View attachment 512698
Du skulle kunna vara rätt ute, flottörhöjden kan vara avgörande. TS kolla att flottörnålen sitter rätt i flottören och kolla om du kan googla rätt höjd

Bifogat

• IMG_2156.jpeg
    IMG_2156.jpeg
    619.6 KB · Visningar: 6

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Har du kollat så att pumpen går när motorn är igång?
Inte så, men pumpen är helt ny och matar ju bränsle till den första förgasaren
Du skulle kunna vara rätt ute, flottörhöjden kan vara avgörande. TS kolla att flottörnålen sitter rätt i flottören och kolla om du kan googla rätt höjd
kan man justera höjden då på nålen? Tror ni den har ändrats av sig själv? Jag bara rengjorde flottör och munstycken. Då verkade allt lira som det skulle. Inget som va direkt smutsigt….

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Inte så, men pumpen är helt ny och matar ju bränsle till den första förgasaren

kan man justera höjden då på nålen? Tror ni den har ändrats av sig själv? Jag bara rengjorde flottör och munstycken. Då verkade allt lira som det skulle. Inget som va direkt smutsigt….
Inte alltid. Men kolla iaf att det ser likadant ut på bägge, så flottören har samma höjd. Googla så fattar du

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Om hojen gick på främre cylindern innan förgasarrengöringen så är det rimligen något du oavsiktligt ändrat eller kommit åt. Gör om vad du gjorde på främre förgasaren, fokusera på flottörhus o flottör så finns det hyfsade chanser att du hittar något som sitter fel/är ur läge/kommit i kläm. Jag hade börjat där innan jag letade på andra ställen

Ostronet77

Medlem
Gick med
14 Jul 2023
Hoj
Kawasaki
Om hojen gick på främre cylindern innan förgasarrengöringen så är det rimligen något du oavsiktligt ändrat eller kommit åt. Gör om vad du gjorde på främre förgasaren, fokusera på flottörhus o flottör så finns det hyfsade chanser att du hittar något som sitter fel/är ur läge/kommit i kläm. Jag hade börjat där innan jag letade på andra ställen
Den gick dåligt innan förgasarrengöring….

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...