Samma symptom som innan vilket borde innebära att vi inte satt förgasaren ihop fel.
Har ställt ställskruven på förgasaren på 1,5 varv ut från bottenläge.
Fixat å trixat med kranen under gång, det finns fortfarande inget off-läge på kranen iom vaccumfunktionen.
Tror att stiftet slår igen så att det inte mäktar med att ge riktig gnista.
Hur mycket soppa är det i tanken, fem liter? Med motorn igång så har du samma flöde i alla tre lägen. Det sitter ett rör på kranen som går upp i tanken. Från det röret tas soppan när kranen står på On. När soppanivån i tanken kommer ner till toppen av röret så får du soppatorsk. Motorn hackar och stannar om du inte vrider till Res. Då tas soppan från botten av kranen. Om du bara har en liter i tanken så kommer det bara soppa i läge Res (med motorn igång) plus i läge Pri där det kommer soppa även utan vacuum dvs med motorn avstängd.
Jag menade inte att det finns ett Off-läge men har du bara en liter i tanken så kommer det ingen soppa i läge On eftersom soppanivån är under röret på soppakranen inne i tanken.
En genomskinlig soppaslang skulle underlätta när du testar.
Det var bara ett förslag för att se hur motorn beter sig. Enklare att tömma tanken än att göra rent förgasaren.
Jag tror att flottörnålen läcker så motorn får för mycket soppa.
Det sitter en liten o-ring runt flottörnålsätet. Är den hel och rund eller platt?
Är sätet, det i mässing som flottörnålen ska täta mot, helt rent? Lite autosol på en tops kan funka.
Är det gummi på toppen av flottörnålen ska det vara helt och fint.
Är flottören tät. De i mässing kan läcka så det kommer in bensin som gör att soppanivån blir lite för hög eller mycket för hög. Skaka på den.