Suzuki på MotoGP-podiet 2005

Suzuki kommer stå på MotoGP-podiet minst en gång 2005.

• Antal röstningar
    0

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Ja med lite tur så kan de nog knipa en pallplats. De kvalade ju in i förstaled ett par gånger så det borde inte va omöjligt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Klickade ja, Men är osäker. Hoppas dock Suzuki kan börja blanda sig i toppstriden i år igen.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Även om suzuki skulle få ordning på bitarna så saknar dom ändå dugliga förare, skulle va hopkins då men jag tror inte det.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bygger de bara en hyfsad hoj så har de en gammal 500-världsmästare i teamet. Mycket bättre förarmaterial kan de knappast önska sig. Skulle väl vara Rossi eller Biaggi då.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Chris Ash skrev:
Bygger de bara en hyfsad hoj så har de en gammal 500-världsmästare i teamet. Mycket bättre förarmaterial kan de knappast önska sig. Skulle väl vara Rossi eller Biaggi då.

Känns inte som Roberts är mycket att skylta med ,att han vann ett mästerskap känns mest som att det berodde mer på andra faktorer än han själv.

Tror isåfall mer på Hopkins ,skulle va kul med suzuki på podiet åtminstonde en gång i år.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
P@trik skrev:
Känns inte som Roberts är mycket att skylta med ,att han vann ett mästerskap känns mest som att det berodde mer på andra faktorer än han själv.

Tror isåfall mer på Hopkins ,skulle va kul med suzuki på podiet åtminstonde en gång i år.

Vilka faktorer då? :va

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Chris Ash skrev:
Vilka faktorer då? :va

Honda gjorde exempelvis bort sig fullständigt i utvecklingen och criville hade ju en hel del personliga problem.

Roberts vann för att det fanns ingen annan för stunden,han har ju inte direkt radat upp segrarna efter det.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
även om de gjort framsteg och har en bra ryttare i Hopkins
så var de hopplöst efter och Honda, Ducati och Yamaha står
inte still, tvärtom nya Hondan verkar vass som s*t*n och
Ducati har fått ordning på bitarna igen. Yamaha har Rossi
och det räcker.

Det torde vara tämligen kört för Suka,
i Superbike-VM däremot där blir de några racesegrar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
P@trik skrev:
Känns inte som Roberts är mycket att skylta med, att han vann ett mästerskap känns mest som att det berodde mer på andra faktorer än han själv.
Det där är en grav missuppfattning.

Den som såg Roberts köra inledningen av säsongen -99 innan Doohan skadade sig på Jerez-träningen vet sanningen: han körde ifrån Doohan fair and square! Blir man 500-världsmästare i konkurrens med Biaggi, Rossi, Capirossi, Barros, Okada och Criville är man inget annat än enastående.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
P@trik skrev:
Honda gjorde exempelvis bort sig fullständigt i utvecklingen och criville hade ju en hel del personliga problem.

Roberts vann för att det fanns ingen annan för stunden,han har ju inte direkt radat upp segrarna efter det.

Nja, det är att ta i. Crivilles cykel var inte bra, men Rossis var, dessutom körde Emerson Honda på uppgraderade fjolårscyklar (Kanske även Rossi, jag minns inte) och de var klart snabbare än året innan.

Tror du att Criville hade kunnat slå Biaggi och Rossi 2000? Jag tror inte det.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Roberts står knappast på podiet igen. Vem sätter emot på uttalandet "tire problems"?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hur som haver så tror jag på Hopkins om suzuki ska upp på pallen, och det hoppas jag att dom klarar i år.(men jag tror inte på det).

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Ibland är du jävligt rolig. :hihi

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Det där är en grav missuppfattning.

Den som såg Roberts köra inledningen av säsongen -99 innan Doohan skadade sig på Jerez-träningen vet sanningen: han körde ifrån Doohan fair and square! Blir man 500-världsmästare i konkurrens med Biaggi, Rossi, Capirossi, Barros, Okada och Criville är man inget annat än enastående.
Doohan körde bara två race -99 och kom 4:a och 2:a, KRJr vann båda vilket förstås var bra men två race säger ju inte mycket om vem som var bäst av dem två. Han rådde ju inte direkt på Doohan de tre åren innan de båda körde full säsong. Rossi gjorde väl sin debutsäsong -00 då Kenny vann så att Kenny slog honom då säger väl inte heller så mycket, det har ju inte gått så bra efter det. Både Criville och KRJr kommer ju av de flesta att kommas ihåg som att de var fel man på rätt plats vid rätt tidpunkt. Ungefär som Kevins mästerskap, skillnaden var att han var bra även i hård konkurrens även om det då inte räckte riktigt till någon titel så var det ju i alla fall rejäla fighter.

Tycker jag. :)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Försökte hitta vad som var nytt med nya GSV-R men hittade inte så mycket mer än att motorn ska det vara något nytt med och en massa smådetaljer över hela cykeln. En vidareutveckling på förra årets hoj som var helt ny då, gissar jag.

Nya teamchefen sa bl.a på pressvisningen, i slutet på januari; "We compete in order to win and in order to promote the image of Suzuki."

Några bilder på nya hojen som togs på senaste testet på PI..

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    22 KB · Visningar: 51
  • 2.JPG
    2.JPG
    18.5 KB · Visningar: 41
  • 3.JPG
    3.JPG
    16 KB · Visningar: 47
  • 4.JPG
    4.JPG
    22.8 KB · Visningar: 56
  • 5.JPG
    5.JPG
    16.4 KB · Visningar: 52

sandstream

Guest
Jag röstade mest med hjärtat men tror ändå inte att det är omöjligt att vi får sen iaf en tredjeplats av Hopkins.
Roberts vette fan, men jag ska gå ner på knä och be mot USA om han lyckas ta sig upp på pallen minst 1 gång.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ninjaboy skrev:
Doohan körde bara två race -99 och kom 4:a och 2:a, KRJr vann båda vilket förstås var bra men två race säger ju inte mycket om vem som var bäst av dem två.
Som jag skrev: innan Doohans krasch på Jerez spöade Roberts honom fair and square. Inte ens Doohan försökte skylla detta på egen otur. Alla som lyckas hålla sig framför Doohan förtjänar respekt. Pungt.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife