Suzuki rg125f delar

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Hejsan! är det någon som har sprängskissar och massa andra saker till suzuki rg125f skulle behöva allt möjligt från sprängskissar till "koper". så jag blir tacksam för allt jag får hjälp med :banana behöver också en bakre bromsskiva om någon vet var man kan köpa en sådan. tack på förhand :tummenupp jag kom på en sak till nu senare skulle också behöva en bakkåpa asså hela den stora där bak den har spruckit på ett ställe så säg till om ni har någon så blir ni av med den :)

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Hej! Jag har inga sprängskisser eller kåpor. Men jag har massa reservdelar till motorn. Något som är intressant?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jag har också lite delar, då till en RGV 250 men de kanske passar något av det.

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
philsson skrev:
jag är inte säker på att det passar men var är det du har för något skulle behöva en bakkåpa den stora där bak

mrt4

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
suzuki rg 125
En sprucken kåpa går ju att laga på baksiden med fiberväv och epoxy. brukar gå att få till rätt okej utan att det tar för mycket tid.

Fast bakkåpan kanske är lite knepigt.

sen beror det ju på hur mycket spräckt den är :rolleyes:

\R

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
philsson skrev:

Kolvarna passar... :tummenupp
Kan fixa sprängskisser på cylinder, vevhus och koppling. Lägger upp dom här imorgon. Ska rota igenom källaren också, tror jag har kvar spruckna bakkåpor om det är nått du vill ha?

Last edited:

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
tvålen skrev:
Hej! Jag har inga sprängskisser eller kåpor. Men jag har massa reservdelar till motorn. Något som är intressant?
kanske att du eller nån annan sitter inne på en
fungerande cdi-box?? :Bugar

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
tellskog skrev:
Kolvarna passar... :tummenupp
Kan fixa sprängskisser på cylinder, vevhus och koppling. Lägger upp dom här imorgon. Ska rota igenom källaren också, tror jag har kvar spruckna bakkåpor om det är nått du vill ha?
ja det vare bra om du har kvar skulle vara mkt tacksamt :) men om man slka laga de måste man inte måla om hela kåpan då? :va måste man inte ha något annat än fiberväv som håller uppe förutom spacklet? :confused: kan man ha plustikpudding? eller är plastik pudding skit?:tungan

jag har ingen cdi box till dig men lägg upp en egen tråd istället så ser du ju!:yoparty

Last edited:

mrt4

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
suzuki rg 125
Du köper glasfiberväv (billigt, typ 30 spänn för 30*30cm) Är sprickan tex 5 sm lång så klipper du en bit på kanske 7*3 cm. Tvätta rent med tex t röd. dra lite grann med sandpapperet( då fäster det bättre)Lägg på tex epoxy, lägg dit väven sen dit med epoxy igen. torkar på typ 20 min. Det blir såklart snyggast om du gör lagningen på baksidan av kåpan. du kommer ju se en tunn liten spricka på framsidan också men den går ju att fylla igen med epoxy och sedan slipa ner och lacka då blir det riktigt bra. Det beror ju på om du vill lägga ner 25 min eller 3 timmar.

Så ska du laga för att enbart hålla ihop skiten räcker det med väv&epoxy på baksidan. Sätt en dekal eller klistermärke på framsidan så syns den inte :D

Ska det bli skitbra får du lägga epoxy och väv på baksidan samt fylla igen sprickan på framsidan för att sedan slipa jämt och lacka.

Väv och epoxy finns för övrigt på tex claes olsson.

\Robin

Last edited:

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
mrt4 skrev:
Du köper glasfiberväv (billigt, typ 30 spänn för 30*30cm) Är sprickan tex 5 sm lång så klipper du en bit på kanske 7*3 cm. Tvätta rent med tex t röd. dra lite grann med sandpapperet( då fäster det bättre)Lägg på tex epoxy, lägg dit väven sen dit med epoxy igen. torkar på typ 20 min. Det blir såklart snyggast om du gör lagningen på baksidan av kåpan. du kommer ju se en tunn liten spricka på framsidan också men den går ju att fylla igen med epoxy och sedan slipa ner och lacka då blir det riktigt bra. Det beror ju på om du vill lägga ner 25 min eller 3 timmar.

Så ska du laga för att enbart hålla ihop skiten räcker det med väv&epoxy på baksidan. Sätt en dekal eller klistermärke på framsidan så syns den inte :D

Ska det bli skitbra får du lägga epoxy och väv på baksidan samt fylla igen sprickan på framsidan för att sedan slipa jämt och lacka.

Väv och epoxy finns för övrigt på tex claes olsson.

\Robin
okej tack:D men jag kan kägga upp en bild så ser du hur det ser ut för det är ett hål rätt igenom och sen lite småspricker runtomkring . Sen är det lite små repor på högra framkåpan med se på den andra bilden hur fixar man de? Går det att bara tex ta en penna och fylla i med där eller det blir inte bra :3freak

Bifogat

• IMAG0791.JPG
    IMAG0791.JPG
    61 KB · Visningar: 70
  • IMAG0789.JPG
    IMAG0789.JPG
    70.4 KB · Visningar: 54

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Här kommer lite sprängskisser jag grävt fram o scannat. Hoppas det kommer till någon hjälp. Rotade även i källaren och hittade lite intressanta prylar, bakkåpor, kuts sadel, lås mekanism till sadeln och ett kåpglas. Vänster kåpa bak är rätt kass men höger den du har hål i är bra. Hör av dig om det ser ut att va nått o ha. Slänger med en bild på min RG jag hade för ett antal år sen. Någon som sett eller vet vart den håller hus nu?

Henke

Bifogat

• cylinder.JPG
    cylinder.JPG
    93.6 KB · Visningar: 93
  • koppling.JPG
    koppling.JPG
    81.9 KB · Visningar: 80
  • vevhus.JPG
    vevhus.JPG
    93.7 KB · Visningar: 138
  • suzuki.jpg
    suzuki.jpg
    123.9 KB · Visningar: 91
  • DSC00816.JPG
    DSC00816.JPG
    129.6 KB · Visningar: 51
  • DSC00817.JPG
    DSC00817.JPG
    135.6 KB · Visningar: 59
Last edited:

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
tellskog skrev:
Här kommer lite sprängskisser jag grävt fram o scannat. Hoppas det kommer till någon hjälp. Rotade även i källaren och hittade lite intressanta prylar, bakkåpor, kuts sadel, lås mekanism till sadeln och ett kåpglas. Vänster kåpa bak är rätt kass men höger den du har hål i är bra. Hör av dig om det ser ut att va nått o ha. Slänger med en bild på min RG jag hade för ett antal år sen. Någon som sett eller vet vart den håller hus nu?

Henke
ja den såg ju bra ut den högra asså e det en repa det som är mitt på eller? går den att fixa den i såfall eller den e djup? hur mycket vill du ha för den kåpan? eller du säljer inte bara den säg hur mkt du vill ha för bara den och hur mkt du vill ha för allt? :)

Bifogat

• DSC00817.JPG
    DSC00817.JPG
    136.6 KB · Visningar: 63

KoF

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
Suzuki rgf
passar på att fråga om någon har en sprängskiss på ramen o svingen till en rgf

KoF

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
tellskog skrev:

Henke
hur mkt vill du ha för den högra kåpan??????? :confused:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll