Suzuki RG125F

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Undrar om Suzuki RG125F är bra. Nackdelar/fördelar? Annars om någon vill tipsa mig om någon bra sport mc som är billig?? Har redan kollat på honda nsr och dom är fina (1994-frammåt). Annars om det finns någon annan billig och bra så tippsa mig. Inte Tzr.

olleedfast

Olle
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
1992 suzuki rg125f
ZaraxZ skrev:
2299214 Undrar om Suzuki RG125F är bra. Nackdelar/fördelar? Annars om någon vill tipsa mig om någon bra sport mc som är billig?? Har redan kollat på honda nsr och dom är fina (1994-frammåt). Annars om det finns någon annan billig och bra så tippsa mig. Inte Tzr.

hej

jag har själv just köpt en suzuki rg125f, jag tycker att den går mkt bra har samma cylinder som en aprilia rs alltså en väldigt bra å snabb!:) har schysta former, jag tycker att den är bekväm att åka för att vara en sport hoj :) nakdelen är väll att det typ bara finns 92or, alltså att dom är rättså gammla, men dom ser BETYDLIGT nyare ut! jag är riktigt nöjd med min hoj! var värd pengarna. MVH

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
olleedfast skrev:
2344597 hej

jag har själv just köpt en suzuki rg125f, jag tycker att den går mkt bra har samma cylinder som en aprilia rs alltså en väldigt bra å snabb!:) har schysta former, jag tycker att den är bekväm att åka för att vara en sport hoj :) nakdelen är väll att det typ bara finns 92or, alltså att dom är rättså gammla, men dom ser BETYDLIGT nyare ut! jag är riktigt nöjd med min hoj! var värd pengarna. MVH

jag har med en suzuki rg125f och är skitnöjd med den :) har inte hittat några nackdelar alls :tummenupp har inte haft några stora problem med den men det är somsagt 92a men skit samma jag tycker iaf att de är fiina:tummenupp

olleedfast

Olle
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
1992 suzuki rg125f
Mr_haak skrev:
2345921 jag har med en suzuki rg125f och är skitnöjd med den :) har inte hittat några nackdelar alls :tummenupp har inte haft några stora problem med den men det är somsagt 92a men skit samma jag tycker iaf att de är fiina:tummenupp

hej igen, tänkte bara säga att det stora problemet som kan uppkomma på suzuki rg125f är om avgasventilerna går sunder, dom är inte biliga å om du har otur så kan dom även förstöra cylindern! så mina är upphängda å kan inte skada dem :) så kolla innan om dom är nya eller om dom är "upphängda" eller så ! bara ett tips :)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
olleedfast skrev:
2348381 hej igen, tänkte bara säga att det stora problemet som kan uppkomma på suzuki rg125f är om avgasventilerna går sunder, dom är inte biliga å om du har otur så kan dom även förstöra cylindern! så mina är upphängda å kan inte skada dem :) så kolla innan om dom är nya eller om dom är "upphängda" eller så ! bara ett tips :)

Men du... Nu är det så att bara för att dom är upphängda så betyder det inte att dom kan gå sönder och trilla ner i cylindern... Risken är precis lika stor för dig som för någon som kör med fungerande avgasportar...

Har skrivit massor om detta.. ska försöka leta upp den länken åt dig.

/tvålen

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
På min är det fixat så att man tagit ur portarna helt och satt dit två "pluggar" och skruvat fast dom med en bricka. Detta gör ju garanterat att det inte kan trilla ner ngt + förhindrar ev Turbulens. Om det är ett hemmabygge eller om det går att köpa vet jag inte.
edit: en jävligt go cykel i övrigt:D

Last edited:

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
ZaraxZ skrev:
2299214 Undrar om Suzuki RG125F är bra. Nackdelar/fördelar? Annars om någon vill tipsa mig om någon bra sport mc som är billig?? Har redan kollat på honda nsr och dom är fina (1994-frammåt). Annars om det finns någon annan billig och bra så tippsa mig. Inte Tzr.

annars så kan du ju bara köpa min !:) vill ha någon annan nu :arsele men det är bara att pm.a

olleedfast

Olle
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
1992 suzuki rg125f
tvålen skrev:
2348668 Men du... Nu är det så att bara för att dom är upphängda så betyder det inte att dom kan gå sönder och trilla ner i cylindern... Risken är precis lika stor för dig som för någon som kör med fungerande avgasportar...

Har skrivit massor om detta.. ska försöka leta upp den länken åt dig.

/tvålen

ja tack, gör gärna det !:) för som jag har hört det så ska det vara i princip omöjligt att dom ska gå sunder !

Mr_haak skrev:
2345921 jag har med en suzuki rg125f och är skitnöjd med den :) har inte hittat några nackdelar alls :tummenupp har inte haft några stora problem med den men det är somsagt 92a men skit samma jag tycker iaf att de är fiina:tummenupp

Exakt så tycker jag med:D jämför bara en tzr 92 med enn rgf 92 ! ha ha det går inte att jämföra tkr jag iaf :tummenupp . nöjd med hojen som bara fan.:p

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...