Suzuki Sv 1000s?-04

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Kör redan det mest optimala..(hmm)V-max , men skulle vilja komplettera ägandet med en lite lättare hoj. Tycker Sv:n ser frän ut..Nån som har egna erfarenheter av den hojen? Tar gärna emot tips.
Hej hopp..Jörgen
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag körde en 03a från ny till i somras. Sålde den med stor saknad, jag trivs med sportiga twinnar. Jag tycker den är skitsnygg, vilket många förbipasserande också tycker (iofs med smakfulla modifikationer, typ miniblinkers, rensad bak, mörkt kåpglas etc). Ljudet är ju superhärligt när man bytt burkar:tummenupp
Jag tror absolut du skulle tycka att det är ett perfekt komplement till V-maxen

/Daniel
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Ja, precis en sådan silvrig har jag kikat på..
De moddar du nämner e självklara..:)
Hur är väghållningen i den, om man provocerar den lite?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag har aldrig upplevt några väghållningsproblem, jag har kört bana 3 gånger med den och haft skitskoj. Å andra sidan är jag kanske inte rätt person att fråga om väghållning då jag sällan pressar så hårt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ja, precis en sådan silvrig har jag kikat på..
De moddar du nämner e självklara..:)
Hur är väghållningen i den, om man provocerar den lite?

Mkt trevlig hoj, en av de bästa litertwinnarna. Hade slagit till på en om jag varit helt överens med utseendet men smaken är ju olika.

Enda lilla svagheten tangerar din fråga....jag tycker personligen att framgaffeln är för mjuk, precis som på lillebror SV650. Men som sagt, då måste den pressas i böjarna.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Mkt trevlig hoj, en av de bästa litertwinnarna. Hade slagit till på en om jag varit helt överens med utseendet men smaken är ju olika.

Enda lilla svagheten tangerar din fråga....jag tycker personligen att framgaffeln är för mjuk, precis som på lillebror SV650. Men som sagt, då måste den pressas i böjarna.

Men det är väl som med 650´n att det är lätt att åtgärna ? Har för mig att nya öhlinare till ovannämnda går lös på 1500 spänn. Kanske är dyrare till sv1000 dock ..
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Mmmmm, det låter gott! Är ingen tungviktare så
det kanske inte blir något bekymmer med den något mjuka gaffeln..? Fast...
e liiite (läs "as")sugen på Suka B-king OXÅ!!!!(Japp, det e nått helt annat)..
http://www.suzukibking.co.uk/
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Men det är väl som med 650´n att det är lätt att åtgärna ? Har för mig att nya öhlinare till ovannämnda går lös på 1500 spänn. Kanske är dyrare till sv1000 dock ..

Jodå men jag vet inte hur vanligt det är med just den modden. Det kanske är så att de som kör SV inte är de som smiskar Gotland Ring hårdast?

Mmmmm, det låter gott! Är ingen tungviktare så
det kanske inte blir något bekymmer med den något mjuka gaffeln..? Fast...
e liiite (läs "as")sugen på Suka B-king OXÅ!!!!(Japp, det e nått helt annat)..
http://www.suzukibking.co.uk/

Suka B-king??? :confused: Var det inte en sporthoj du skulle ha? Du har ju redan ett sänke utan bromsar som inte går att svänga med....:D :) :rolleyes:
 
Last edited:

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Jodå men jag vet inte hur vanligt det är med just den modden. Det kanske är så att de som kör SV inte är de som smiskar Gotland Ring hårdast?



Suka B-king??? :confused: Var det inte en sporthoj du skulle ha? Du har ju redan ett sänke utan bromsar som inte går att svänga med....:D :) :rolleyes:

*Asgarvar* Jo,det e så jä..a sant..:) Jo, jag har bromsar, å den e moddad så den funkar bra i svängar med..Fast inte jämfört med en plasträcer då..
Mmm, vad tusan skall man bjuda för 04:an då..???1200 mil, välvårdad, fullservad..???
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Kör redan det mest optimala..(hmm)V-max , men skulle vilja komplettera ägandet med en lite lättare hoj. Tycker Sv:n ser frän ut..Nån som har egna erfarenheter av den hojen? Tar gärna emot tips.
Hej hopp..Jörgen

Köp min! Den e snygg som få och låter som en gud och går underbart! :) Kolla in mitt garage! :tummenupp
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Mmm, skall kolla den jag har på G först..(-04:an)
57 tkr innan prut...(verkar vara ett bra pris?) Vill inte handla på mig nått som jag inte testat ordentligt, å just nu e det nästan 15 minusgrader här i Landvetter..:-S Vart tog den svenska vintern vägen????
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Mmm, skall kolla den jag har på G först..(-04:an)
57 tkr innan prut...(verkar vara ett bra pris?) Vill inte handla på mig nått som jag inte testat ordentligt, å just nu e det nästan 15 minusgrader här i Landvetter..:-S Vart tog den svenska vintern vägen????

57 utan prut låter billigt...några moddar/godis på den?

Millas är annars skitfin, garanterat tjejkörd :rolleyes: :tungan och mullrar riktigt trevligt (Yoshi RS-3 tror jag).

Man får fin häck på den också men det gäller nog mest Milla...:tuttar :tummenupp
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Nops, endast ny drivlina å däck..Såg att det finns 2 st på blocket med..-04.(Gbg)
Båda för 57´å det är företag..så man borde kunna köpa loss en för typ 45-48 papp, privat?
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Nops, endast ny drivlina å däck..Såg att det finns 2 st på blocket med..-04.(Gbg)
Båda för 57´å det är företag..så man borde kunna köpa loss en för typ 45-48 papp, privat?

45-48 få du inte en sv1000s för...dom ligger alla strax under 60.
Dom som företagen säljer på blocket e tyskimport det är därför dom e lite billigare.
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Okey, ja det gör mig ingenting om de e tyskimporterade eller från england.
Garantitiden e ju borta ändå. Handlade min V-Max i Tyskland,å sparade säkert 20 papp på det.(Så även bilen Bmw 328T). Kanske borde kolla på priserna "over there"???
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top