Gissa.....Varför tar du inte helt enkelt och anmäler skadan? Sedan kan du ju själv svara på frågan.
Varför tar du inte helt enkelt och anmäler skadan? Sedan kan du ju själv svara på frågan.
Gissa.....
ungefär lika bra svar som "Använd google!"
Det skulle vara rätt intressant att veta om någon utnyttjat sin försäkring vid bankurs och inte bara lita på "Kan du visa att skadan skett under trafiksäkerhetsfrämjande
former kan försäkringen gälla." som någon quota
SMC har redan uppgifterna på försäkringsbolag, märke och reg.nr och de känner till att motorcykeln varit i backen. Vad jag vet rapporterar de incidenter på kurserna till försäkringsbolagen.
Knappast läge att mörka något. Bara att anmäla skadan till försäkringsbolaget och se vad de säger. De allra flesta bolagen godkänner kurserna som SMC håller. Möjligt att märkesförsäkringarna har högre självrisk (gäller t ex If). Annars är det nog i princip samma villkor.
Förvånar mig att man inte lyfter på luren och frågar bolaget själv. Borde vara bättre än att ställa frågan här på forumet.
Har du anmält att skadan inträffat vid någon form av bankörning och får nobben är det svårt att ändra sig till "väjde för ett rådjur" sedan.Poängen med min fråga är att det inte finns något att förlora på att anmäla skadan om det hänt något, eller är det skämmigt att fån "nej" av FB? Lite som att syna i poker med en skithand och sedan bli utskrattad av alla kanske...
SMC anmäler INTE till försäkringsbolagen, dom dokumenterar för eget bruk. Ringer försäkringsbolaget till smc och frågar om skadan så uppger dom uppgifterna dom har fått från instruktörerna som har dokumenterat detta på plats
Det är alltså först efter att försäkringstagaren kontaktat försäkringsbolaget och lämnat in sin anmälan som försäkringsbolaget begär in uppgifter från SMC?
Ja det stämmer
I vilket fall som helst så finns det ju dokumenterat hos SMC och försäkringsbolaget kan kontakta dem för att få in information om de misstänker att försäkringstagaren kört där. I sig inget problem då jag tror att de allra flesta bolagen godkänt kurserna.
Har du anmält att skadan inträffat vid någon form av bankörning och får nobben är det svårt att ändra sig till "väjde för ett rådjur" sedan.
ungefär lika bra svar som "Använd google!"
Det skulle vara rätt intressant att veta om någon utnyttjat sin försäkring vid bankurs och inte bara lita på "Kan du visa att skadan skett under trafiksäkerhetsfrämjande
former kan försäkringen gälla." som någon quota
Det är alltså först efter att försäkringstagaren kontaktat försäkringsbolaget och lämnat in sin anmälan som försäkringsbolaget begär in uppgifter från SMC?
I vilket fall som helst så finns det ju dokumenterat hos SMC och försäkringsbolaget kan kontakta dem för att få in information om de misstänker att försäkringstagaren kört där. I sig inget problem då jag tror att de allra flesta bolagen godkänt kurserna.
Svaret var i mitt fall: Ja, vagnskadedelen gällde. Precis som sägs på SMC Schools websida.
Huruvida det sker kontroller mellan SMC och FB kan jag inte svara på, men jag utgår ifrån att FB gör en koll. Allt gick på totalt 21 dagar från kraschad hoj tills jag satt på en ny iaf..
Att det sen finns skumma existenser som kraschar på vanliga bandagar, mörkar det och sen anmäler att de "väjde för rådjur" är en annan, antagligen inte helt ovanlig historia.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |