Svängande stoppie?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Som sagt, hur gör man rent tekniskt för att avsluta en rullande stoppie med en snygg sväng på slutet? Har testat lite, men inte riktigt fått nån snits på det.. Jag lyckas bara svänga liiite.. Å än så länge, ta i trä, har jag klarat mej från att göra några :rullandeu
Nån som har några handfasta tips på hur man bär sej åt för att vända runt typ 180 grader? :tungan

S.Knutte

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Jag började öva lite med min gamla dominator. Då kom jag ca 45 grader kontrollerat. Man lutar innåt och trycker ut bakdelen på nått sett, känslan kommer efter ett tag men är svår at beskriva. Har tyvärr inte lärt mig på sporthoj, känns som det blir så jävla dyrt..... Har klarat 90 grader, men det var totalt okontrollerat på slutet..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Enligt filmerna så ska man svänga o luta åt sammahåll tror jag det var jag kom fram till men vet ej..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
AleX skrev:
Enligt filmerna så ska man svänga o luta åt sammahåll tror jag det var jag kom fram till men vet ej..

Mmm, jag har oxå tyckt att det ser så ut när man ser det på film.. Ska ut nu och köra lite, så det blir säkert en del övande.. :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...