Svärd ?

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
kajlyl skrev:
Fett om man kunde få ett splitrat Narsil!!
eller ett gimli kitt (dom hade inte yxan?) ;)

Lägger man ner lite energi går det nog att få tag på de "äkta" grejerna från film´inspelningen, allt var väl handgjort på gammalt sätt!!

Vet att huvudrolls killarna fick behålla några av grejerna resten tror jag såldes :va

Det finns ett riktigt "Shards of Narsil" här: http://www.bladesandbeastsswords.com/The%20Lord%20of%20the%20Rings.html

Finns en massa sådana saker runt om på nätet, bara att söka lite i google!

http://www.mithrilarmoury.com/ <<-- Har nog det mesta?

Last edited:

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
kajlyl skrev:
Det är väl inte mer/mindre "riktigt" än de hos nån annan säljare..

Nja, klickar man runt lite där så kommer man till en sida där de säljer ut modeller av Balrogen och annat krafs, går att hitta mycket bara genom att klicka runt lite där!

Men det är ju sant att varenda nätsite är "Official LOTR blaha" så vad som är riktigt det visste man ju inte! Häftiga grejor är det, synd bara att de kostar mer än mycket annat man behöver bättre...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu skulle den där filmen med fantasyrollspelarna i skogen passa bra. Ni vet, där de kastar kottar på varann och låtsas att det är dödsstrålar och grejer.

Therudeboy

Guest
Blue skrev:
Just det, den har varit uppe tilll diskution innan!

Jasså? inget jag visste faktiskt, visst finns det massa nasse skit där men det kan man ju bortse från eller hur?

Therudeboy

Guest
Mattias skrev:
Haha, vilket skitställe. Där fanns allt för den vilsne hillbillyn.

Finns vissa bra grejer där, precis som här på sh, mycket är skit lite är bra :fakta

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Darre skrev:
Det finns en helt sjukt grym fantasy affär i Stockholm. Affären ligger på Kungsgatan. Där har dom svärd.

Wohaaaa dom har grejor!!!Hitta ett 2handat svärd där, en RIKTIG läckerbit :yoparty

När jag var i Italien så hitta jag en liknande butik fast lite större utbud, DÄR hade dom REDIGA svärd :hihi En rackare var 2handat och ca 130cm långt i skaftet så var det en Döskalle och själva svärdet såg VÄÄÄÄÄLDIGT ruggigt ut. Blev nästan mörkrädd av att bara titta på det. ...hmm undrar vad dom sagt i tullen om man köpt ett sånt :gnissla

Last edited:

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Mattias skrev:
Nu skulle den där filmen med fantasyrollspelarna i skogen passa bra. Ni vet, där de kastar kottar på varann och låtsas att det är dödsstrålar och grejer.

:lol Lightning ball, lightning ball.... :lol

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
SimmPsi skrev:
Wohaaaa dom har grejor!!!Hitta ett 2handat svärd där, en RIKTIG läckerbit :yoparty

När jag var i Italien så hitta jag en liknande butik fast lite större utbud, DÄR hade dom REDIGA svärd :hihi En rackare var 2handat och ca 130cm långt i skaftet så var det en Döskalle och själva svärdet såg VÄÄÄÄÄLDIGT ruggigt ut. Blev nästan mörkrädd av att bara titta på det. ...hmm undrar vad dom sagt i tullen om man köpt ett sånt :gnissla

man får ta in det.. men det ska vara så packeterat att man inte kna se vad det e samt att man inte skall kunna dra det..

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vilken bootknife hade vatt bäst till mc-stävlarna? :hihi

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Gandalf skrev:
Jag håller på att leta butiker som säljer svärd för dekorationssyfte.

Nån som vet nån affär i sverige som säljer medeltida svärd?

Tycker det skulle va bra fräckt med ett svärd på väggen..

såg en på blocket i veckan när ja kolla på antika möbler, sök där du.. fast om du vill ha typ: 1500-tal Eng kunga svärd så lär du inte hitta, finns dock gott om alla möjliga sablar och kavalleri svärd 16000 och framåt inte alltför dyrt, många unga officerare brukar köpa lite äldre svärd så de kanha när de rider.. rätt koolt.

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Tomtemasker brukar finnas att köpa på närmsta snabbköp nu kring juletid! om ni skyndar er kan ni få dom för halva priset.
då får ni säkert va me i nån tomteklubb! :D :D :D :rofl

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife