Svårstartad Honda 450

Kx man

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CRF 450
Hej. Har skaffat mig en honda 450. Men eftersom ja alltid åkt 2-takt förrut har ja enorma problem med att starta hojen. Det går bra när den är kall, men så fort den blivit varm är det helt omöjligt.


Nån som har lite tipps på hur f¤n man gör?
 

Snowman89

Guest
testa att torrkicka med dekompen inne typ 5-10ggr, sen letar du kompläge o försöker starta
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
blom skrev:
2323868 dom behöver väl aldrig justeras på en honda med dubbla överliggande

:3freak :va :corn

Snowman89 skrev:
2323951 testa att torrkicka med dekompen inne typ 5-10ggr, sen letar du kompläge o försöker starta

Auto-dekomp på en sådan cykel

Kolla ventilspelet kolla så det sitter rätt stift i ...där hade jag iaf börjat. En sådan cykel ska inte nått svår kickad, bara o kicka så ska den starta direkt annars e de fel

//MANGAN
 
Last edited:

Snowman89

Guest
MANGAN skrev:
2324034 :3freak :va :corn



Auto-dekomp på en sådan cykel

Kolla ventilspelet kolla så det sitter rätt stift i ...där hade jag iaf börjat. En sådan cykel ska inte nått svår kickad, bara o kicka så ska den starta direkt annars e de fel

//MANGAN
aj då, är vanliga dekompen helt bortplockad?
 

Kx man

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CRF 450
Hojen är så gammal att det är decomphandtag. Ventilerna är helt nya, nyjusterade. Tändstifft fräscht o bestyckning ska vara rätt enligt en kunnig expert.
Har ändrat spelet på gashandtaget nu, o idag gick hojen på max 4 kick :S
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kx man skrev:
2324647 Hojen är så gammal att det är decomphandtag. Ventilerna är helt nya, nyjusterade. Tändstifft fräscht o bestyckning ska vara rätt enligt en kunnig expert.
Har ändrat spelet på gashandtaget nu, o idag gick hojen på max 4 kick :S

Nej, det finns bara autodecomp på CRF 450. Handtaget på styret är varmstarten. Den måste jag alltid hålla in så här års så fort motorn är varmare än omgivningstemperaturen. Där är säkert ditt problem

Vad har spelet i gashandtaget med start att göra? Låg gasen på eller vad?
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Hoppar in och lånar tråden lite, har samma problem med min ktm 525a. Startar på första eller andra kicken när den är kall men när den är varm är den väldigt tjurig.Har ingen erfarenhet av varm starten men tycker inte att det blir något bättre när man använder den. Ska tillägga att ventilerna är ny ställda, nytt stift, rengjort luft filter osv. Har fått tips om att byta lågfartsmunstycket ev justera blandskruven, vad tror ni med lite erfarenhet?
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Honung skrev:
2327816 Hoppar in och lånar tråden lite, har samma problem med min ktm 525a. Startar på första eller andra kicken när den är kall men när den är varm är den väldigt tjurig.Har ingen erfarenhet av varm starten men tycker inte att det blir något bättre när man använder den. Ska tillägga att ventilerna är ny ställda, nytt stift, rengjort luft filter osv. Har fått tips om att byta lågfartsmunstycket ev justera blandskruven, vad tror ni med lite erfarenhet?


Fel märke!
Köp min CRF450 -04 istället. Startar alltid på 1-3 kicken. sommar som vinter.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top