Svårstartad!!!

ZXR750 -89

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
zxr750 -89
efter en liten omkulläggning för cirkus tre veckor sen så har hojen varit svårstartad.... troligtvis har den blivit sur efter att hojen har legat ner, men ja har ju kört efteråt å när den är igång så går den ju bra, har hört att tändstiften kan paja eller fungera mindre bra om dom har blivit sura, någon som vet om de stämmer?? mina som sitter på är nya och monterade precis innan kraschen.... men det kanske bara är och byta igen....

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag hade också problem att starta min gammelkawa (när den var kall). En ventiljustering löste mina problem :)

fast det kan ju som sagt vara diverse saker, även tändstift. Att de har gett upp pga att hojen blivit sur en gång är dock inte troligt. Det är bara precis efter man rest upp hojen som den kan vara svårstartad.

ZXR750 -89

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
zxr750 -89
fast kan ventiljusteringen blivit dålig efter omkulläggningen? den gick ju bra innan, går bra nu när den går...

den är svårstartad både kall och varm

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
ZXR750 -89 skrev:
fast kan ventiljusteringen blivit dålig efter omkulläggningen? den gick ju bra innan, går bra nu när den går...

den är svårstartad både kall och varm

Nej, om felet enbart beror på omkulläggningen lär det inte vara det. Då ska du i sånt fall lagt omkull den riktigt riktigt riktigt hårt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati