Svårt att få kontakt med säljare på Franska motsvarigheten till Blocket..

V-twin

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Zx6r 2013
Har köpt mig en enduro av märket Sherco som det inte vimlar av grejer till i Sverige.På Franska motsvarigheten till Blocket ser jag ibland delar osv som jag är intresserad av,men då jag inte kan nån Franska skriver jag till säljarna på lättförståelig Engelska.
Den här har jag exemelvis försökt kontakta: http://www.leboncoin.fr/equipement_moto/589681015.htm?ca=12_s
Men trots många försök har jag inte fått ett enda svar..varför?
Nån ide?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
De är fransoser. De vill inte kommunicera på annat än franska.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Precis som Esquire skriver, dom är Fransmän. Dom flesta där nere kan inte Engelska och fåtalet som kan gör vad dom kan för att dölja att det :D

Jag jobbar i Frankrike och min erfarenhet är att i Paris och andra storstäder finns det ganska många som förstår Engelska hjälpligt, men steget till att uttrycka sig på Engelska är stort. Om man sen kommer ut på bonnvischan så är funkar engelska inte alls.

OBS: Tyvär kan jag inte hjälpa dig, jag kan ingen Franska överhuvudtaget. Även om jag bor och jobbar i Paris så är vårat koncernspråk Engelska

Last edited:

V-twin

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Zx6r 2013
Har precis som ni säger misstänkt att det är Engelskan som ställer till det...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om någon från Frankrike hade mailat på din blockenannons gällande mototdelar på knackig engelska, hur hade du då reagerat?

Personligen, det jag lägger ut på blocket vill jag bli av med snabbt och smidigt.

V-twin

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Zx6r 2013
Jag hade troligtvis läst mailet och bemödat mig svara att jag inte orkar skicka grejerna till Frankrike...men jag hade iallafall svarat.Och hade han stått på sig och jag hade haft grejen kvar,hade jag troligtvis skickat den.
Men det är väl upp till var och en..

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Skriv på engelska och låt Google translate översätta det till franska innan du skickar

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Min erfarenhet är att man blir bannad (får epost-addressen blockerad) på italienska subito.it om man mailar på engelska iaf. Har fått ett antal adresser förstörda innan jag gett upp där. Kanske något liknande med den franska sidan?

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Handlade en hel del från Frankrike förrut när jag körde runt i en Rodeo. Funkade i regel alldeles utmärkt med google translate för att översätta text innan jag mailade. Jag brukade lägga till en rad om att jag inte pratade franska själv och använt google för att översätta, ha överseende med ev. misstag etc.

Största hindret jag upplevde var snarare paketering och frakt om det var privatpersoner jag försökte handla av, de föredrog en "enklare" affär med någon som hämtade på plats.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024