Svårt att förstå kvinnor

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
äh, jag säger så här..så länge ni gör som vi kvinnor säger så blir det lugnt i stugan..:D:D:D:D

Jo tjena, sen 2 dagar senare vill ni göra slut för att förhållandet "blev för tråkigt/mesigt". Så, då var inte det bra heller...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Vi vet bäst, det är bara att acceptera!:)

Ja. Tjejer vet bäst. Så länge som det inte handlar om att sätta upp en hylla, byta däck på bilen, fylla olja, fixa en krånglande dator, installera hemelektronik, montera ihop möbler eller något annat.
Men är det frågan om känslor så vet tjejer bäst. :yoparty

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
såld
Ja. Tjejer vet bäst. Så länge som det inte handlar om att sätta upp en hylla, byta däck på bilen, fylla olja, fixa en krånglande dator, installera hemelektronik, montera ihop möbler eller något annat.
Men är det frågan om känslor så vet tjejer bäst. :yoparty

Det var en rejäl generalisering. Jag gör allt det där du radar upp! :yoparty Datorerna hade sambon inte klarat utan mig. Självständig (och nyfiken) kallas det :tummenupp

Dessutom blir hemelektroniken rätt installerad från början om vi tjejer gör det för vi är inte rädda för instruktionsboken :tungan

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Man vs. Woman

9519b.gif

9520b.gif

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det var en rejäl generalisering. Jag gör allt det där du radar upp! :yoparty Datorerna hade sambon inte klarat utan mig. Självständig (och nyfiken) kallas det :tummenupp

Dessutom blir hemelektroniken rätt installerad från början om vi tjejer gör det för vi är inte rädda för instruktionsboken :tungan

Självklart var det en ganska rejäl generalisering. Det blir roligare om man generaliserar. Och det är ganska ofta så det är även om det finns lysande undantag. Jag har en kompis som brukar ta hand om matlagningen hemma och hans fru tar hand om däcksbytet på bilen. Så jag är fullt medveten om att det inte alltid är så som det blir när man generaliserar.

För övrigt så finns det få saker som jag tycker är så trevligt som tjejer som faktiskt inte har tummen mitt i handen utan faktiskt kan eller åtminstone försöker fixa. Det värsta som finns är dom som inte alls försöker utan bara står där likt handikappade och förväntar sig att någon annan ska lösa det.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
För övrigt så finns det få saker som jag tycker är så trevligt som tjejer som faktiskt inte har tummen mitt i handen utan faktiskt kan eller åtminstone försöker fixa. Det värsta som finns är dom som inte alls försöker utan bara står där likt handikappade och förväntar sig att någon annan ska lösa det.

Jag brukade tro att jag tyckte så förr, men sen insåg jag att det är bättre att hon bara håller käften och låter mig ta hand om det direkt istället så tjänar vi både tid, pengar, tårar, svett och i många fall blod.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag brukade tro att jag tyckte så förr, men sen insåg jag att det är bättre att hon bara håller käften och låter mig ta hand om det direkt istället så tjänar vi både tid, pengar, tårar, svett och i många fall blod.

Haha. Tja. i vissa sammanhang kanske det kan kännas så men jag är nog generellt sådan att jag föredrar dom som faktiskt försöker. Sen är det såklart ganska jobbigt om någon ger sig på saker som den definitivt inte klarar av och resultatet blir en djävla röra istället för att det blir fixat.
Men som helhet är det ändå sexigare med tjejer som faktiskt klarar av att göra några enstaka saker själva även om det finns en viss charm i att få spela riddare i nöden när dom står där med den där hyllan som dom inte själva får upp och man får skruva dit den åt dom.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Haha. Tja. i vissa sammanhang kanske det kan kännas så men jag är nog generellt sådan att jag föredrar dom som faktiskt försöker. Sen är det såklart ganska jobbigt om någon ger sig på saker som den definitivt inte klarar av och resultatet blir en djävla röra istället för att det blir fixat.
Men som helhet är det ändå sexigare med tjejer som faktiskt klarar av att göra några enstaka saker själva även om det finns en viss charm i att få spela riddare i nöden när dom står där med den där hyllan som dom inte själva får upp och man får skruva dit den åt dom.

Det stora problemet är väl att kvinnor överlag är experter på att starta alla möjliga typer av projekt. Tyvärr är de i många fall totalt jävla värdelösa ¨på att avsluta dom.
Oftast har de ju ingen som helst koll på vad det är de drar igång heller.

Jag har haft den här diskussionen hundratals gånger med diverse fruntimmer man har flanerat med genom åren. Jag personligen skulle ALDRIG ens fundera på att dra igång ett projekt som jag inte känner att jag har nån övergripande koll på. Okej att det kan finnas nån liten del i ett projekt som jag inte själv hanterar men då ska jag veta att jag kan täcka det på ett annat sätt. Ska jag behöva ta in nån annan människa i mitt projekt så kommer jag aldrig någonsin förvänta mig att den människan kommer göra det man hoppas på. Hoppas kan man ju såklart men mer än så ska man nog aldrig räkna med.
Den här insikten saknar 99,9% av jordens kvinnor tyvärr.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år