Svårt att köra på slangen me KTM 640

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
Jag har aldrig kört en husa så varför svarar jag?

Har däremot en 640 och en 520. 520:n är väl ganska lik husan i karaktären, lite klenare dock.

520:n upplever jag som mycket enklare att slanga med. Mer effekt och lättare vilket gör att det är skitenkelt att bara gasa till lite när man kommer lite lågt och så är man uppe i balansläget igen. Växellådan är lite rejsigare oxå så det går fortare att växla vilket oxå är en fördel enligt mig. Kunde knappt slanga med 640:n med motardhjul, sem när jag satte mig på 520:n så gick det hur bra som helst. Nackdelen med 520:n är att den har mindre motorbroms, vilket gör att man kanske inte vågar gå så högt om man inte har koll på bakbromsen. Husan kanske har mycket motorbroms, vet ej..

Är nästan bombsäker på att husan är busenkel att slanga med utan att ha provkört. Har jag fel får ni väl skälla på mig.. :hihi

Bogd

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ER 6-n -06
aGGeLiTO skrev:
jämfört me husa`??

kör själv 640 .. har hört skrämmande historier berättas att husabergarna ska vara riktigt jävliga på slangen :yoparty

men det går ju med 640 med, men det är svårt att ta sig från 2:an till 3:an .. (newbee) :D

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Nej det är inte svårt att slanga med en 640. Klart den är tyngre än husan men inte svårt för det.
Har sett att en del har svårt att få upp den, men kan man slanga så är det inte svårt.
Klart att husan är lättare att slanga med. Väger ju mkt mindre och har bra mkt mer effekt.
Fast med 640n kan du ju slanga några mil medans husan nog skulle dö av den typen av körning.
1.640=touring/långa wheelisar
2.Husa=race/hård gatkörning.

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
420 skrev:
Nej det är inte svårt att slanga med en 640. Klart den är tyngre än husan men inte svårt för det.
Har sett att en del har svårt att få upp den, men kan man slanga så är det inte svårt.
Klart att husan är lättare att slanga med. Väger ju mkt mindre och har bra mkt mer effekt.
Fast med 640n kan du ju slanga några mil medans husan nog skulle dö av den typen av körning.
1.640=touring/långa wheelisar
2.Husa=race/hård gatkörning.

ok.. lutar nog mot en ktm iaf.. var inne på husa.. men för mkt mek ..
mer än körning ..
:(

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
aGGeLiTO skrev:
klart jag vill ha en husa...

men orkar inte me meket..

sen kommer d bli en del körningar till landet oxå..
vad är det du ska meka med? byta olja och ställa ventilerna är väl det du bör göra.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blom! Kör du verkligen fortare med Öhlins grejer????? Lite poser över det där!

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Marals76 skrev:
Kör?????? Han står ju bara o rullar den fram o tillbaka :va

Man tar ju den på släpet till torget. Startar då och då, drar till varstopp och skjuter lite.

_______

Nej men ingen enduro/offroad/supermotard är direkt svår att köra på slangen för dom har ju bra bottenvrid och högtyngdpunkt. Jag tar upp min KTM 450 på 5:an med ryck och gas och lite special teknik.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år