svårt att välja mobil!

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
husaberg
har fastnat för lite mobiler som jag är intresserad av vet inte vilken som är bra:

sony ericsson vivaz eller x10

nokia x6

eller

htc hd 2 eller htc desire

ngn som har testat dessa?

ska iväg till affären sen å känna på dem!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har pillat lite på Iphone (grymt imponerad) och har nu beställt det till jobbet så jag går å väntar på Iphone!!!:tungan:yoparty

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Iphone i all ära,har en jobbet som funkar bra till det som jag har den till dvs mail,telefon,kontakter,kalender.

Men skulle jag köpa en privat så skulle jag nog titta på annat,Appel har låst dom rätt hårt så man måste Jail breaka och mecka för att få in allt som man vill ha.

Bättre att ta något med mer öppet operativsystem så man kan göra som man vill och slippa Itunes och appstore osv.

Naturligtvis kan man kringgå detta genom att JBá men det känns inte aktuellt på en tjänstetelefon.

Några på jobbet kör HTC , men ingen verkar jätteimpad av dom heller.

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
husaberg
Har pillat lite på Iphone (grymt imponerad) och har nu beställt det till jobbet så jag går å väntar på Iphone!!!:tungan:yoparty

en iphone vill jag nog inte ha tror jag!

Iphone i all ära,har en jobbet som funkar bra till det som jag har den till dvs mail,telefon,kontakter,kalender.

Men skulle jag köpa en privat så skulle jag nog titta på annat,Appel har låst dom rätt hårt så man måste Jail breaka och mecka för att få in allt som man vill ha.

Bättre att ta något med mer öppet operativsystem så man kan göra som man vill och slippa Itunes och appstore osv.

Naturligtvis kan man kringgå detta genom att JBá men det känns inte aktuellt på en tjänstetelefon.

Några på jobbet kör HTC , men ingen verkar jätteimpad av dom heller.

den senaste htc desire verkar dom ha lyft ganska bra!

Last edited:

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Av dom modeller du skriver skulle jag nog satsat på en X10...

Själv har ja kört me apple ett par år. Ja har vart nöjd me mina, utan några klagomål.

Borde du inte vänte till slutet av Juni o se va apple släpper som nästa? Eller har du bestämt dig för android?

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
HTC Desire är den bästa mobilen du kan köpa just nu.
Skulle passa mig för att köpa en x10. Den har fått rätt många dåliga betyg redan innan den släppts.
Iphone börjar bli rätt gammal samt att den är väldigt inlåst om du jämför med en android.

Här har du en recension på desire.

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-679515/review?artc_pg=1

Kolla in på http://www.swedroid.se/ . Där finns även recension på x10.

Edit:
Desire kommer släppas 8:e april
x10 kommer den 31:e mars om jag inte minns fel.

Last edited:

ruffrida

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
husaberg
HTC Desire är den bästa mobilen du kan köpa just nu.
Skulle passa mig för att köpa en x10. Den har fått rätt många dåliga betyg redan innan den släppts.
Iphone börjar bli rätt gammal samt att den är väldigt inlåst om du jämför med en android.

Här har du en recension på desire.

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-679515/review?artc_pg=1

Kolla in på http://www.swedroid.se/ . Där finns även recension på x10.

Edit:
Desire kommer släppas 8:e april
x10 kommer den 31:e mars om jag inte minns fel.

det lutar mot en desire...

Iphone är riktigt riktigt bra, bara att handla. :tummenupp

behåller hellre min gamla nokia än att skaffa en ihpone:D

Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Iphone förstår jag inte tjusningen med alls... Men det är ju jag det.
Har själv HTC HD2, den är grym tycker jag. Windows mobile funkar äntligen bra och man kan använda den till typ allt du gör på en "riktig" dator. Men det kan vara en del pill och trixande att få den som man vill och framtiden ser ju lite svajig ut för windows phone eller vad det ska heta. Verkar som MS vill apa efter iphone och låsa totalt till deras egna grejer, inte bra.
Android har jag inte testat så mycket, men det verkar finemang med. Spotify är ju ett stort plus till Android tycker jag.

Så jag röstar HD2 om du vill pilla lite och stort plus om du använder den i jobbet med exhange integrerat m.m. Du kan öppna mail med bifogade filer, ändra lite i dem och skicka vidare på en grisblink.
SE x10 verkar helt ok men är lite tveksam till om den kommer att få uppgraderingar över huvud taget.
Htc desire hade jag då hellre köpt om man vill köra android.

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
HTC Desire, helt klart. Android rockar bra mycket mer än symbian, windows mobile och (icke-jailbreaked) iPhone tillsammans! :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag trådtjyvar lite här, såg en telefon jag va sugen på för ca 1år sen el mer.. tror de va en sony-e telefon som hade fm sändare, typ en musik mobil.. nån som vet vad de va och om den finns kvar el finns de andra telefoner med fm sändare?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Update!

Min Iphone suger fett på kontakter,det går inte att skapa grupper i kontaktlistan.

Har försökt mecka till det i outlook och synka med luren ,men det rockar inte.

:jobbisch

Nicotin

Guest
jag som bara vill ha en att ringa med...:D

nee ny HTC lurarna verkar grymma..både deisre och Hero efterföljaren Legend..

Även Nexus one verkar vara en grym lur..Legend hade grym skärm..Desire har ju duktigt snabb processor..

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Jag har precis beställt en X10.
Hoppas på att den e lika cool som jag inbillar mig:gnissla

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Även Nexus one verkar vara en grym lur..Legend hade grym skärm..Desire har ju duktigt snabb processor..

Jag har en Nexus One sedan några veckor, och tycker att den är värd varenda spänn. Några enstaka brister finns det som på alla andra telefoner, men det är verkligen bara smågrejer. På det stora hela är det en välbyggd och genomtänkt lur. :tummenupp

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
Jag har en Nexus One sedan några veckor, och tycker att den är värd varenda spänn. Några enstaka brister finns det som på alla andra telefoner, men det är verkligen bara smågrejer. På det stora hela är det en välbyggd och genomtänkt lur. :tummenupp

det är väl htc som gjort Nexus one?

förövrigt är jag fortfarande i behov av en ny mobil... blir en desire:yoparty

htc släpper även htc scorpion inom en snar framtid med en processor på 1.5 ghz!

Nicotin

Guest

du får gärna dela med dig av erfarenheter..vad som e bra och vad som e mindre bra....:tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
du får gärna dela med dig av erfarenheter..vad som e bra och vad som e mindre bra....:tummenupp

Det allra starkaste kortet kanske är skärmen, för den är faktiskt grymt bra med sin höga upplösning. Sedan är 5 megapixel-kameran inte helt fel.

På minus-sidan finns det som sagt lite smågrejer, t.ex. att Wifi-kanalerna 11-14 inte går att använda på grund av någon amerikansk standard. Inga problem så länge man inte råkar ha ställt sin router på någon av dessa kanaler. Sedan är Androids inbyggda kalender inte så värst bra, men å andra sidan verkar det finnas gott om gratisalternativ på Android Market.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!