Svårt val att göra!

mattiaas

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Suzuki dr650 r -92
Tjena!
Ska köpa mig en motionscross här i veckan typ en 250 eller en 125 har inte helt bestämt mig ännu!
Men de som ska göras när ja införskaffat den är att "bygga" om den till en gatuhoj dvs att sätta på streetdäck lite "coolare" styre osv. Det ja tänker på nu vad tror ni är roligaste att ha att köra på gatan med, en 125 eller en 250? ja tror starkt på en 125 då man kan leka lite mer men kompisen tror på en 250 med lite mer bottendrag.
Kan kanske lagt denna i fel forum ber om ursäkt då o ber mod flytta!!!
Drive safe!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Knappast en bra lösning att bygga om en cross till gatuhoj (om det ens går att regga) då du måste köpa en massa delar och anpassa! Riktigt jobbigt utan lysen och grejer då det blir lite mörkt Men du kanske ska vara moppefukko och bara bränna runt på en oreggad cross med gatdäck?

Köp en motard istället så får di det du vill ha direkt!

mattiaas

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Suzuki dr650 r -92
hade inte tänkt att få den vägreggad den som e lite av grejen, ska ha den som off och onroad hoj, ni kan bortse från att ja ska få den vägreggad ja undrar bara va ni tror är roligaste, en 125 eller en 250 på gatan!

mattiaas

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Suzuki dr650 r -92
skulle gärna göra det om de fanns ekonomin till det, men som sagt har en jävla tight plånbok, min plan är att köpa en cross dra på sm däck och sen ut och köra och så får de bära eller brista!
en motard blir i framtiden med mer pengar i handen!:)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du skriver att du ska köra "på gatan" men ej regga den....hur smart är det tycker du? inte så bra att vara oförsäkrad om du skadar annans egendom, eller ännu värre, en person.... :fakta

Last edited:

Ozzi

Guest
En 125a duger ju inte ens till att åka till telefonkiosken med.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Herregud vad alla var fientliga här då. :(

Min STARKA rekommendation är att du siktar på en 250 om du ska köpa något crossliknande! Tipset är ju iofs att du köper en enduro istället för cross, om du nu får för dig att du vill kunna regga den. En enduro har ju i alla fall, förberett för lysen osv.

Men håller dock med de andra, fast i en vänligare ton. Det du vill ha är nog egentligen en motard. Den har ju redan det du vill ha. Crossen får du roligast med i skogen, grusvägen eller i sandgropen.

mattiaas

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Suzuki dr650 r -92
Herregud vad alla var fientliga här då. :(

Min STARKA rekommendation är att du siktar på en 250 om du ska köpa något crossliknande! Tipset är ju iofs att du köper en enduro istället för cross, om du nu får för dig att du vill kunna regga den. En enduro har ju i alla fall, förberett för lysen osv.

Men håller dock med de andra, fast i en vänligare ton. Det du vill ha är nog egentligen en motard. Den har ju redan det du vill ha. Crossen får du roligast med i skogen, grusvägen eller i sandgropen.

TACK, äntligen någon som kunde formulera sig, men jo självklart är en motard roligast. men vill göra en sån just me tanke på grejen se hur de funkar. sen suger de e de bara byta tillbaka den!
men tack för svar drar upp bilder när den e klar!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Motardhjul är inte gratis heller, crossar är odugliga till asfalt. Fler frågor?

Gör om gör rätt, en äldre stånka (Yamahas luftkylda modeller) är ett bättre val.
Men du har väl inte ens kortet antar jag?

mattiaas

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Suzuki dr650 r -92
Motardhjul är inte gratis heller, crossar är odugliga till asfalt. Fler frågor?

Gör om gör rätt, en äldre stånka (Yamahas luftkylda modeller) är ett bättre val.
Men du har väl inte ens kortet antar jag?

neeh verkar som detta inte va de smartaste man tänkt på endå:p
var bara till för att köra ren buskörning och som sagt har inget körkort nej! Kanske bara blir en cross till ban/motionsköra och även lite busbus:tummenupp

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
"vad tror ni är roligaste att ha att köra på gatan med, en 125 eller en 250?"

Jag tror 250 blir roligare. Möjligt att 125 2-takt skulle kunna vara lika rolig som 250 4-takt. Men 250 2-takt blir nog ganska bra till att leka med. Är nog ganska avancerad enduro innan du får nytta av att 125:an är ännu smidigare än en 250.
Sen att köra på allmänna vägar med cross är inte helt lämpligt, men det har ju redan nämnts på ett eller annat sätt av alla andra som svarat i tråden.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring