SV 1000-tråden

Hewi

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bro
Hoj
1999 Honda Hornet 600
Det låter bra! Jo läste nu att de har 124hkr och inte 117(stod i Bike). Vet du hur mkt den hade på bakhjulet innan?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Är på g att byta hoj till våren och jag står och väljer lite imellan en SV1000-07 och en Yamaha FZ1-S-07. Idag har jag en Hornet 600 men saknar ngn form av kåpa för att ta bort lita av vinden.Har inte orkat läsa igenom hela tråden men hoppas jag kan få svar på mina frågor ändå:
1: Hur pass bra funkar den för längre(15-30mil) , snabba(140km/h) motorvägsetapper med tanke på vindskydd osv(är 174cm lång) funkar det bra utan att man blir helt slut i nacken?
2: Hur mkt effekt kan man förvänta sig(-07 har 117hkr?) med annat avgas , filter samt PC3?
3: Läste begguide på Bike där de skrev att bränsleförbrukningen är hög , hur långt kommer man på en tank vid normal landsvägskörning?

Det är lätt att bli kär i en twin :kär

Inget svar på dina frågor men en åsikt iaf, du får prova cyklarna!
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Nybliven SV 1000-ägare!

Igår fick jag hem min nya svarta SV 1000 S -07 till garaget!
Lycka! :yoparty
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Är det någon som har kläm på om det går att besiktiga SV´n med yoshimura 3/4 system?? Funderar på att köpa ett men vill gärna köra med det på bandagar med 95dB gräns. Vill även veta om det går att köra utan att mappa om den. ECU skall väl klara en viss variation med tanke på O2 sensorn!?

Tacksam för svar.../Stefan
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Är det någon som har kläm på om det går att besiktiga SV´n med yoshimura 3/4 system?? Funderar på att köpa ett men vill gärna köra med det på bandagar med 95dB gräns. Vill även veta om det går att köra utan att mappa om den. ECU skall väl klara en viss variation med tanke på O2 sensorn!?

Tacksam för svar.../Stefan

Den gränsen spränger du med ett yoshi system :yoparty

Kanske med insatsen som följer med men tveksamt, å andra sidan har du insatsen i så kanske det inte är lönt att lägga 10 stora på ett yoshisystem?
 

Cosmo_K

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Kvidinge
Hoj
SV 1000 S -04
Tailraisers

Återkom med en rescension :tummenupp
Hur mycket kostade den och hur mycket höjs hojen?

420:- inklusive frakt. bakdelen höjs med 3,5 cm.


Tjena. Var hittade du tailraisers för 420 kronor ??

Vet du hur mycket kortare än orginal dina nya är ??

Du kan inte skicka lägga ut en ritning /skiss ??

Hur blev hojens köregenskaper ??
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Dagens/nattens fråga i två delar:

Det finns säkert folk här som är bra på att handla från andra sidan atlanten via t.ex. eBay eller valfri pålitllig tillbehörsshop på nätet, det är nämligen så att jag kanske fått en dum och onödig idé som kunde vara idé att genomföra så länge dollarn är billig:

Del 1 av frågan: Har någon erfarenhet av vilken skillnad det är på en vanlig Yoshimura TRS-dämpare och en s.k. Tri-Oval rent flödes- och ljudmässigt? De är ju båda trekantiga men Tri-Ovalen har ju dubbla utblås och finns endast i racing-variant. Tycker själv att den kanske är lite snyggare än en TRS.

Del 2 av frågan: Eftersom jag kör med 3/4-system även nu går min idé ut på att få tag på endast en dämpare av Tri-Oval-typ. Den borde ju passa rätt av... Var skall man börja leta efter dylika, har någon handlat? I annat fall är det väl bara att inleda mail-förfrågningsproceduren...TRS-dämpare som reservdel verkar ju vara lätt att få tag på men inte Tri-Ovalen...

Andra alternativet som ju vore ännu läckrare skulle vara en kortare Japan-dämpare i kolfiber...:drool

Lite bilder på vad jag menar:

Tri-Oval:
Yoshimura_Tri-Oval_Exhaust.jpg


Japan:
161-506-0210l.jpg


Eller GSX-R 1000 Japan-burk :drool:drool:drool
150-508-89-0l.jpg
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Tjena. Var hittade du tailraisers för 420 kronor ??

Vet du hur mycket kortare än orginal dina nya är ??

Du kan inte skicka lägga ut en ritning /skiss ??

Hur blev hojens köregenskaper ??

Oj, sent svar. Kommer inte ihåg i vilket sammanhang de här var men jag har
själv inte någon tailraiser så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Någon som har ägt en SV650 för att sedan ha bytt till SV1000? Vad är den största skillnaden? Sittställning, acceleration mm?

SV1000 är riktigt snygg med helkåpa ... och twin är ju alltid en twin :)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Någon som har ägt en SV650 för att sedan ha bytt till SV1000? Vad är den största skillnaden? Sittställning, acceleration mm?

SV1000 är riktigt snygg med helkåpa ... och twin är ju alltid en twin :)

Jag har tillgång till en av varje då frugan har en 650 och jag en 1000, skillnaden är att den stora är tyngre och starkare:)
närå, 650'n är grymt lätt och man slänger den runt krökarna nästan som om det vore en motard.
Sittställningen är lika och skillnaden i acceleration är betydande.
På småvägar kan man dock nästan lika gärna köra den lilla, det är inte lika krävande som den stora. Framhjulet lyfter inte hela tiden.
Det går inte att sticka under stolen med att 1000 har betydligt mer pulver och behöver inte växlas lika flitigt.
Det ska sägas att jag upplever främst den låga vikten som en bra ursäkt till att busa runt på 650 då och då.

Måste jag välja en av dom, blir det förstås 1000 utan tvekan, och inga kåpor heller ska det va, dom får ligga i garaget och vila sig:D .

1000650.jpg
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag har tillgång till en av varje då frugan har en 650 och jag en 1000, skillnaden är att den stora är tyngre och starkare:)
närå, 650'n är grymt lätt och man slänger den runt krökarna nästan som om det vore en motard.

Toppen, tack för svaret :tummenupp

Har mina funderingar på vad nästa hoj skall bli, och eftersom jag gillar min SV (förutom att man vill ha något kvickare) så är jag lite nyfiken på "storebror" ...
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
....från det ena till det andra, är det någon som har drevat om sin sv1000?
jag bytte från standard -03 dvs.17/40 till 16/42 och fy sketans vilken skillnad det blev då:tummenupp kan inte annat än att rekommendera denna konvertering om ni vi har en lite rappare och wheelie-villigare hoj. Jag har tyckt att SV'n har varit lite trög och halvtrött men omdrevningen gjorde verkligen susen.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
....från det ena till det andra, är det någon som har drevat om sin sv1000?
jag bytte från standard -03 dvs.17/40 till 16/42 och fy sketans vilken skillnad det blev då:tummenupp kan inte annat än att rekommendera denna konvertering om ni vi har en lite rappare och wheelie-villigare hoj. Jag har tyckt att SV'n har varit lite trög och halvtrött men omdrevningen gjorde verkligen susen.

Hur stor skillnad blev det på varvet, kan man fortfarande ligga i 130 utan att motorn tjuter?
 

porris

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Ort
hällesåker city
Hoj
suzuki sv1000s -07
Hej
har nyligen blivit ägare av en sv 1000 -07 riktigt nöjd faktiskt. Undrar om det någon som kan rekomendera en bra verkstad i göteborgsområdet, ska snart in på första service.
 

aPIFFany

Hormonstinn Gumminötare...
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Honda VTR1000F -07
Är det nån här som vet vart man kan hitta en servicemanual för en SV650, eller kanske vet rakt av om det är tamma tempgivare på både SV650 och SV1000...??? Båda gäller modellerna efter -03
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top