Har en sv 650 -02 som i slutet av förra säsongen helt plötsligt började låta riktigt illa från motorn. Ett metalliskt knackande ljud någonstans från motorn. Har varit runt på diverse forum och det verkar inte som att jag är ensam om att ha drabbats av dessa problem. Trasiga vevlager verkar vara vanliga problem med dessa motorer.
Inte nog med detta så tror jag även att lamellerna är slut efter en säsongs frenetiskt slangande.
Eftersom jag varken har kunskap, tid eller lust att själv plocka ned motorn så tänkte jag lämna in den på en serviceverkstad. Frågan jag nu börjar ställa mig är om det ens är lönt att lämna in den för en felsökning. Att fixa till vad som nu har gått sönder samt att byta lamellerna kommer förmodligen att kosta skjortan.
Hittade en skrot i närheten som har en beg. motor -99 (5000 kr) Vad säger ni? Ska man bara slå till och helt sonika byta motorn?
Hjälp mig att stilla min beslutsångest!!
Inte nog med detta så tror jag även att lamellerna är slut efter en säsongs frenetiskt slangande.
Eftersom jag varken har kunskap, tid eller lust att själv plocka ned motorn så tänkte jag lämna in den på en serviceverkstad. Frågan jag nu börjar ställa mig är om det ens är lönt att lämna in den för en felsökning. Att fixa till vad som nu har gått sönder samt att byta lamellerna kommer förmodligen att kosta skjortan.
Hittade en skrot i närheten som har en beg. motor -99 (5000 kr) Vad säger ni? Ska man bara slå till och helt sonika byta motorn?
Hjälp mig att stilla min beslutsångest!!