SV-Tråden!

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tja,

Jag har en fundering.
Vart sitter bränsleskruven på SV650 -99?

Jag måste nämligen justera luft- och bränsleflödet.

MVH Teodor

Under förgasaren finns det ett "hål" i / brevid bränslekoppen, där sitter det en plug, ta bort den och under pluggen finns det en justerskruv..

varför ska du justera?
 

Marutten

The one and only
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
Spartacus 500
Jag har fastnat för Suzuki sv 650 men vet inte om den är tillräckligt låg för mig. Övningskör just nu på en cbr 900 och skulle nog helst till en början vilja ha en hoj jag når ner från lite bättre (är 165 cm lång).

Så, efter detta långa utlägg till frågan:
Är det någon som bor i Linköpingstrakten som har en sv 650 och skulle kunna tänka sig låta mig komma förbi och titta och provsitta den? :Bugar
Jag ska alltså inte köra utan bara se hur höjden är.
Jag har kollat runt hos handlarna i närheten men ingen har haft någon inne på senaste och det känns inte riktigt schysst att åka till nån som ska sälja bara för att provsitta. Jag kommer inte att köpa nån hoj förrän tidigast i slutet på månaden/början på nästa.

Worth a try :)

Hej!

Jag har en SV650 -06 som är sänkt. Jag är 165 med korta ben. I original hade jag inte ens tånagel i backen. Nu har jag en tå på varje sida. :)

Du får gärna provsitta. Jag har hundben för 4 olika höjder färdigt. Och dessutom på väg att säljas... Slå till. :banana

Finns dock i sthlm...
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Är det någon som har bytt stötdämparen bak till en full justerbar på en 99-02?
I så fall, blev det Öhlins eller finns det någon annan som passar bra?
 

_clara_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki sv650 -00
Jag ska till LKPG på Torsdag och köra på Sviestad, såvida vädret är ok vill säga. Håller på hela dagen så där finns nog möjlighet om du vill provsitta den.

Kan PMa om det blir av.

/Jesper

Tack för erbjudandet! Jag försökte få ihop det med jobbet att ta mig ut men det funkade inte. Hittade dock en annan som jag provade i helgen, klockrent! Nu måste jag bara hitta en att köpa :)

Hej!

Jag har en SV650 -06 som är sänkt. Jag är 165 med korta ben. I original hade jag inte ens tånagel i backen. Nu har jag en tå på varje sida. :)

Du får gärna provsitta. Jag har hundben för 4 olika höjder färdigt. Och dessutom på väg att säljas... Slå till. :banana

Finns dock i sthlm...

Jag provsatt en i helgen, alldeles lagom höjd. Tänker köpa en ganska snart och om den skulle vara sänkt ytterligare är det väl inget minus... Om din är en -06:a är den dock sannolikt lite utanför min budget. Har bestämt mig för att försöka komma under 30, absolut max 33. Inte ens i närheten eller? ;)
 
Last edited:

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Tack för erbjudandet! Jag försökte få ihop det med jobbet att ta mig ut men det funkade inte. Hittade dock en annan som jag provade i helgen, klockrent! Nu måste jag bara hitta en att köpa :)



Jag provsatt en i helgen, alldeles lagom höjd. Tänker köpa en ganska snart och om den skulle vara sänkt ytterligare är det väl inget minus... Om din är en -06:a är den dock sannolikt lite utanför min budget. Har bestämt mig för att försöka komma under 30, absolut max 33. Inte ens i närheten eller? ;)

33K är lite väl tufft men mitt pris går att diskutera alla gånger :)

Se till att få tag i en 03+ bara så du får insprutningen, helt klart en mordernare hoj.

Lycka till och hör av dig om du hittar mer slantar i någon gömma :tummenupp

/J
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för erbjudandet! Jag försökte få ihop det med jobbet att ta mig ut men det funkade inte. Hittade dock en annan som jag provade i helgen, klockrent! Nu måste jag bara hitta en att köpa :)



Jag provsatt en i helgen, alldeles lagom höjd. Tänker köpa en ganska snart och om den skulle vara sänkt ytterligare är det väl inget minus... Om din är en -06:a är den dock sannolikt lite utanför min budget. Har bestämt mig för att försöka komma under 30, absolut max 33. Inte ens i närheten eller? ;)

Jag pratade nyss med en som nyligen köpt en -03 för 28 tusen. Såg den inte men han sa att den ser bra ut och har gått 1900 mil. Så det går att hitta! Själv tycker jag det är ofattbart mycket hoj för de pengarna. Lycka till med letandet!

Annars, pruta lite på hans -06, den är snygg i blått SV'n. :)

EDIT: Fast jag inser att du nog ändå måste hitta någon gömma med lite mer pengar! Ibland gör man det.:D
 
Last edited:

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Prisfall


http://www.blocket.se/hela_sverige/motorcyklar?ca=11&q=sv650s&cg=1140&st=s&rs=23&sp=1&w=3

Har försökt sälja min SV hela sommaren utan resultat. vid 3-4 tillfällen har AVA eller Din MC nästan skänkt bort SV:s som jag misstänker är inbyteshojar 06;or - 07:eek:r med ABS för under 40 tusen. Prisdumpningen har varit valdigt kraftig denna sommar.

I maj låg SV650S på runt 50 000:- dagens datum runt 36 000:- . Då pratar vi 04:eek:r till 06:eek:r

Ska jag behålla den några år till eller skänka bort den ? Känns som man är ägare till en Hundai.........

SV650s är som folkhoj misstänker jag samtidigt är det ett dåligt pga att det krävs 700cc för tungt körkort om detta inte ändrats ?

Enda fördelen är som sagt priset och försäkringskostnaden.
 
Last edited:

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Kan inte göra mer än att hålla med angående prisraset. Har också bestämt mig för att sälja min SV för att prova nåt nytt. Men att få runt 35' så känns det knappt lönt att sälja. Vi pratar om en 07 med 1200 på mätaren. Börjar nu fundera mer på att fixa upp den som banhoj för träning och sen komplementera med en annan hoj för gata.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Kan inte göra mer än att hålla med angående prisraset. Har också bestämt mig för att sälja min SV för att prova nåt nytt. Men att få runt 35' så känns det knappt lönt att sälja. Vi pratar om en 07 med 1200 på mätaren. Börjar nu fundera mer på att fixa upp den som banhoj för träning och sen komplementera med en annan hoj för gata.

Har tänkt liknande banor....

Det som gör att jag vill uppgradera är främst
-Ingen ABS
-Dåliga fjädringskomponenter 6-30 tusen
-Ingen styrdämpare 1-3 tusen
-Ingen slirkoppling. 5-15 tusen

-Speedshift. runt 20 tusen

Fladdrig och orolig i farter över 150 pga ovan punkter och svår att växla ned pga kraftig motorbroms, låser bakdäck. Rätt växel innan kurva är ett måste. Vill inte tänka på detta om det är blött.....

Allt detta är löst och klart på en 600RR hoj idag -.-
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
För min del så blir det isf att fixa till fjädringen, bromsarna samt flytta fotpinnarna upp bakåt. Styrdämparen skulle också vara bra, men jag har inte märkt någon tendens till ostabilitet upp till 180. Vill man ha resten av godiset som du skrev så förstår jag att man väljer en annan hoj. Det är inte värt att lägga ut det på sv'n.
 

Jimb000

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki SV650
Jag ska köpa en slipon eller bolt on till min Sv 650 -99 men vilket ska man välja har varit inne på ett Mivv kanske ett GPR hade tänkt att max lägga ut 5000kr.
Nån som har nåt att rekomendera?
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Jag ska köpa en slipon eller bolt on till min Sv 650 -99 men vilket ska man välja har varit inne på ett Mivv kanske ett GPR hade tänkt att max lägga ut 5000kr.
Nån som har nåt att rekomendera?

Scorpion. Grymt ljud, grymt snygga samt grymt bra kvalitet.

Kolfiber slipon med DB-killer som går att ta loss med en enkel skruv kostar 2990:- + 300:- för db-killer.

Kör med det själv och är grymt nöjd. Cykeln gick igenom besiktningen utan problem med slip-on på (med db-killer i).

Du kan beställa ifrån bikersneed.se som har otroligt bra service.
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Håller med, Scorpion är riktigt trevliga på SV'n. Jag valde ett kort Delkevic till min i titan och är riktigt nöjd med det. Låter ruggigt bra utan dB killer och går igenom besiktning med den i.

/Jesper
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Behåller den....

Japp då vart det ingen försäljning av MC:n. Jag behåller den nog tills det finns elhojar att köpa......

Senaste intressenten tyckte 4500kr/ år i stockholm var väldigt dyr försäkring. Han hade högst tänkt sig 2000kr/ året.

Han berätta att han föll för en BMW R1100s istället. Snubben köpte alltså en 7år äldre (-98) vibrerande boxer som rullat runt 5800 mil längre för 8000kr mer. Jag skämtar inte siffrorna är korrekta.....

Jag har funderat och tror detta måste varit ett kärlek i första ögonkastet mellan man och maskin eller som "AXE" reklamen, "First impression lasts" haha
 

Jimb000

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki SV650
Scorpion. Grymt ljud, grymt snygga samt grymt bra kvalitet.

Kolfiber slipon med DB-killer som går att ta loss med en enkel skruv kostar 2990:- + 300:- för db-killer.

Kör med det själv och är grymt nöjd. Cykeln gick igenom besiktningen utan problem med slip-on på (med db-killer i).

Du kan beställa ifrån bikersneed.se som har otroligt bra service.

Men måste man kapa nåt i org system om man köper Scorpion slipon?
Jag skulle helst ta och låta bli att göra det om de går att undvika.
Det finns för många märken att välja på komer ju aldrig kunna bestämma vad jag ska köpa innan sommaren är slut. :confused:
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Men måste man kapa nåt i org system om man köper Scorpion slipon?
Jag skulle helst ta och låta bli att göra det om de går att undvika.
Det finns för många märken att välja på komer ju aldrig kunna bestämma vad jag ska köpa innan sommaren är slut. :confused:

SV:n system måste kapas om du har tänkt att ha slipon. Om du köper Scorpion får du med ett mellan rör vilket gör att du kan sätta på original igen om du nu skulle vilja det av någon anledning.
 

Sundberg

Medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Falun
Hoj
Yamaha RD350 YPVS - 83, Honda NSR 125 Malossi -90, Suzuki GT125 X4 -82
Det med prisras på SV:n kan jag hålla med om men jag hade tur ändå.
Hade den på annons en månad, ingen hörde av sig.
Efter det mailar en kille med lite frågor, tre dar senare ringer samma kille och vill titta.
Han tittar och ska höra av sig, han hör av sig med ett bud 2000:- under vad jag vill ha och det blev affär.
Det behövs bara en intresserad köpare tydligen : )

Annars är det kanonläge att köpa hoj nu om det är nåt man vill ha.
Har gått över till Kawa nu få se hur det funkar men en -06:a för samma pengar som min -03:ans SV är inte fel, mindre mil dessutom.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top