SV650 99-02, vad tänka på?

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
ZX6R 636 -04
Är ute efter en relativt billig hoj i inköp och det här är den enda modellen som jag anser vara acceptabel på mig, 23 år samt boende i Stockholm, försäkringsmässigt.

Vad ska man tänka på inför inköp av den här modellen? Vad finns det för vanliga fel?

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Kolla fjädrarna i framgafflen. De va dåliga redan från början och har man inte bytat olja/fjädrar får du nog räkna med att göra det.

Jimb000

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
Suzuki SV650
Framgaffeln är väldigt mjuk org så om den är uppgraderad är de ett stort + .....de är en grymt bra hoj jag har ägt min i 2 säsonger och den har funkat helt felfritt bara bytt batteri en gång för de va helt slut.

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Riktigt nice hoj denna. Har inte haft något att anmärka på min och den går riktigt billigt. Bra försäkring på Länsförsäkringar. Min är förövrigt till salu denna månaden,´02 Svart 2200 mil, LeoVince + ett och annat.

Evil Twin

Guest
Jag hade en 00:a som var helt problemfri, har inte hört att det skulle vara några speciella problem. Jag bytte själv till Öhlinsfjädrar i gaffeln vilket gjorde den något mindre svampig. (Kostade typ 1500:- 2007). Väldigt trevlig hoj, lättmekad. Och just ja, på http://ebay.co.uk finns massvis med billiga delar. Det är en väldigt vanlig hoj i England.

Last edited by a moderator:

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Jag köpte den som förstahoj för 3 år sedan och kör den än..
Riktigt nöjd, och inget snack om att man får mycket för de pengarna..
Utan riktig erfarenhet från andra hojar så är det enda jag inte är riktigt nöjd med vibrationerna.. det är ju en tvåcylindershoj, och de är ju inte lika jämna, speciellt i vissa varv.. har köpt tyngder i styret och annan sadel, mycket bättre, men de två cylindrarna är ju även det som gör den så stark på lägre varv där man vill ha styrkan..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati