SV650 går på Diesel?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Brukar vara med en hel del SV650 på "Sporthoj.Com-Hojrundorna", och har fått lite tråkningar från det hållet kring att "Firestormen är svår på soppa"... :rolleyes: (Men 0,7 milen är väl inte SÅ farligt? :confused: )

Men nu har jag jag sett sanningen, varför dessa SV tankar så sällan! Svaret är att dom går på Diesel! Bilderna är garanterat autentiska, cirka 3 veckor gamla, tagna på en Statoilmack norr om Stockholm. Ägaren till SVn tittade sig oroligt omkring innan han/hon rullade fram till Dieselpumpen och med en vant grepp greppade pumphandtaget! Men, jag fick med det på bild!

Skulle inte bli förvånad om en Diesel-SV kommer närmare 40 mil på en full tank Diesel! :skrämd

Någon som vet, går även SV1000 på Diesel?

/B

Bifogat

• sv650_diesel.jpg
    sv650_diesel.jpg
    93.3 KB · Visningar: 758

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
Hmm... måste va stor tank på de där SV´na om det går i 56 liter!? :skrämd

Såg just att pumpens räkneverk stod på det, men det var den mängd som Diesel-Volvon innan tankat, tror att det inte går i mer än runt 20 liter Diesel i en SV?

/B

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
jag kan av erfarenhet säga att det är värre tvärtom, tanka bensin i en dieselkärra....ujujujuj dyrt

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
starclassic skrev:
jag kan av erfarenhet säga att det är värre tvärtom, tanka bensin i en dieselkärra....ujujujuj dyrt

Ännu dyrare att tanka bandvagnar (bensinare) med glykol. Ett antal hann skära innan felet upptäktes! :)

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
benkar skrev:
Brukar vara med en hel del SV650 på "Sporthoj.Com-Hojrundorna", och har fått lite tråkningar från det hållet kring att "Firestormen är svår på soppa"... :rolleyes: (Men 0,7 milen är väl inte SÅ farligt? :confused: )

/B

Kör du den på 0.7?

Hur kör du då, själv så slurpar min lätt 0.9 vid aktiv körning (mycket gasa)

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Själv har jag försökt starta en motorsåg på vegetabilisk sågkedjeolja. Inte dyrt, men jobbigt och genea schen skämsigt.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: SV650 går på Diesel?

Henke skrev:
Kör du den på 0.7?

Hur kör du då, själv så slurpar min lätt 0.9 vid aktiv körning (mycket gasa)

Det här är ett intressant fenomen som både jag och ett par VTR-kompisar upplevt: Från början drog VTRn runt 0.85-0.9 vid aktiv körning. Nu när kilometerräknaren passerat 2.500 mil är förbrukningen nere i 0.7 vid aktiv körning på landsväg, och vågar nog påstå att det går undan rätt rejält... :p

Vet inte vad det beror på, antingen har man med tiden lärt sig nyttja vridet och köra på relativt låga varv, snabb/forcerad men mjuk/jämn körning ger kanske låg förbrukning? Eller så är det en rackarns lång inkörningsperiod av VTR-motorn, ena polarns har gått närmare 8.500 mil och är enligt honom nere i 0.55 vid "snabb touring" :eek:

/B

Bågebabe

Desperado.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 1000 *SÅLD*
Man vet aldrig vad SV ägare hittar på, vi är alltid fulla av överraskningar............. :D
Bensin är bra som tvättmedel.... :rolleyes:

En gång kinderägg, alltid kinderägg :crash

/ Bågebabe

Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Det hör du väl på ljudet.
Klart vi kör på diesel, precis som alla Ducatiägare, TL1000S/R, Aprilia Mille, Honda VTR osv osv...
För att inte tala om HD...

//Anders.

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
E det så många som kör på diesel? Alla ducatimodeller? Går dem på bensin med, jag trodde knappt man kunde köra på diesel... :p

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Vi råkade tanka diesel en gång, jag och pappa.
Pappas shadow gick faktiskt hyffsat bra, men det luktade lastbil i 30 mil....
min RD gick däremot inte alls.....det gick som en påse skit hem från macken men just när jag kom hem dog den och vägrade sen starta....

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Hehe... Men är det verkligen så att SV:n är snål på bensin? Iofs, jag körde Stockholm - Nyköping (snurrade lite där) - Mantorp - Motala på en tank för två helger sedan (låg i ca 140 hela vägen). Det var minst en liter kvar i tanken när jag kom till Motala. Hur många andra med 16-literstank klarar det?

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
min diesel bil får jag slå i lite bensin i de e det enda sätt jag klarar besiktningen cirka 20% på så sätt får jag ner alla giftiga utsläpp å så ställa ner pumpen så den går skitslöt också
gamla dieselbilar klarar bensin i rimliga mängder
körde moppen på 65 % bensin resten diesel de gick faktiskt men den gick slött
men jag var på praktik på företagspaket då har nån chaufför som körde bensin till preem fylt i bensin i dieselpumparna på macken många av företagspaket bilar fick stå på verkstad efter de för dom skulle tömas på bensin/diesel så alla frodon klarar inte å blandas
körde en skrotbil (bensinbil) på diesel den gick ner sig totalt i motorn

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
du vet väl om att det är strängeligen förbjudet att köra 140 på det svenska vägnätet?
Allvarligt det här

Är mindre allvarligt än vad du tror... Av vad jag vet så finns det inga SV650 som kommer upp i så otroligt olagliga hastigheter som 140 km/h? :D

/B

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...