SV650 och Kinnekulle 16 juni

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag fick i uppdrag att posta en blänkare angående banåkning på Kinnekulle den 16 Juni, ni som kör SV650 är extra välkomna!
Mera information från pst_1@passagen.se , fråga inte mig, "I know nothing"!

Varför han inte postade själv kan man ju undra, jag fick den här förklaringen:
Kan inte bli medlem på sporthoj.com pga att då kommer jag lägga ner så mycket tid på den sidan att jag får sparken från mitt välbetalda jobb, inget jobb = inga pengar = kan inte köpa tvål = luktar illa = inga tjejer tycker om mig = inget sex = och då lackar jag ur totalt så näe kan inte bli medlem på sporthoj.com.
:bow :D

Edit: Nu med korrekt mailadress, knepigt med l och 1

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Så ÄR det!

Jag stinker och får inget sex, trots att jag ännu inte fått sparken från mitt inte så välbetalda jobb. Men vafan, jag har ju en motorcykel i alla fall, om än rosa.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Mattias skrev:
Så ÄR det!

Jag stinker och får inget sex, trots att jag ännu inte fått sparken från mitt inte så välbetalda jobb. Men vafan, jag har ju en motorcykel i alla fall, om än rosa.
Sluta spamma nu utan koncentrera dig på att lägga ut alla bilder du har från Sviestad istället!!!!!
:whip :squid

Ny fungerande mailadress i första inlägget förresten!

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
OK, jag föll för trycket och blev medlem på sporthoj.com, nu behöver jag inte be Torkel göra inlägg på sidan åt mig. :)

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Haha, jaså där är du ju MTS Aero :) . Det där med att försöka samla SV-åkare är dömt att misslyckas. Been there, done that. Det spelar ingen roll vad man lockar med, de kommer inte.

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
Om jag provar med GRATIS åkning för ALLA SV650-åkare då?

Varför vill inte SV650-åkare vara med på bana?

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
MTS Aero skrev:
Om jag provar med GRATIS åkning för ALLA SV650-åkare då?
Varför vill inte SV650-åkare vara med på bana?

De vill inte vara med på SV-träffar heller, inte vara handledare för övningskörare, inte grilla... försökte detta förra och förr-förra sommaren men detta år har jag inte undersökt SV-ägarnas sociala status. Kanske de har ändrat sig? Gratis är gott! Värt att pröva! :D

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe
SV650

Hur är en SV650 på bana ni som provat?

Såg en dansk köra en sådan på knutstorp, och det gick snabbare än jag först kunde inbilla mig...

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Jag vill hemskt gärna åka med min SV på bana!!! :rock
Åker gärna på SV-träff också.

Men det måste passa med datumen. Åker tyvärr inte hoj på heltid... :D

:hej

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
<|-=-Ironi-=-|>

Mattias650 skrev:

Men det måste passa med datumen. Åker tyvärr inte hoj på heltid..

Vafan är du för en konstig filur :crash

----------------------------------------
[Nytt stycke, helt olikt det förra]

Det verkar som att de som kör SV650 är ena riktiga mesar..
Jag snackade med en kille på stan (som kör en riktig hoj) som sa att de som i unga år var för slöa o tröga för att göra ngt roligt i sina meningslösa liv.. Läppglans!
På senare år har dessa intresserat sig för ett märke, en motorcykel.. Suzuki SV650..

Jag tror att det är en del av problemet med att samla dessa menlösa människor..

Det är en riktig skithoj, köp den inte.. de kommer skratta åt dig..

<|-=-Slut på Ironi-=-|>

Last edited:

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Re: <|-=-Ironi-=-|>

Cale skrev:
Vafan är du för en konstig filur :crash

Visst är det helt sjukt... :crash

Tycker min arbetsgivare borde förstå att jag måste få vara ledig lite oftare med full lön så jag kan åka på bana... :fakta

Har ni några SV-banåkar-bilder från i måndags?

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Bilder kommer kanske senare..
Men det är mest stilstudiebilder på mig o Ace Niki tror jag..

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
EN SV650 fungerar utmärkt på bana, blir du omkörd så är det av en bättre förare och inte pga att SVn är en dålig hoj. Undantag givetvis för långa rakor. Nackdelen är att du måste ha selektiv hörsel när du är i depån, machofaktorn på en SV är inte speciellt hög. Har man dessutom Michelin Pilot Sport (bakelitdäck) blir man stämplad som galen. :crash

Visst, SVn är en budgethoj som saknar fjädring, motor och bromsar men det är otroligt mycket åka för pengarna.

Som någon sa, kommer inte ihåg vem, SVn är bra på det mesta men inte bäst på något.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: SV650

Hampe #66 skrev:
Hur är en SV650 på bana ni som provat?

Såg en dansk köra en sådan på knutstorp, och det gick snabbare än jag först kunde inbilla mig...
Nummer 99 :tummenupp har kört 10 år på bana, 65 pållar och kör som en... Dansk :D

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TL1000S
Ja inte skrämmer den mig... förutom när jag glömmer bromsa innan rullgrusböjarna. :skrämd

Jag är grymt sugen på att testa mitt russ på bana och är gärna me på Sv-träffar också. Har bara missat alla dessa erbjudanden.

Slacker eller inte? :confused:

Kanske skulle ha en SV650-tråd för alla mobbade :D

Cale

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
MTS Aero skrev:
EN SV650 fungerar utmärkt på bana, blir du omkörd så är det av en bättre förare och inte pga att SVn är en dålig hoj. Undantag givetvis för långa rakor. Nackdelen är att du måste ha selektiv hörsel när du är i depån, machofaktorn på en SV är inte speciellt hög. Har man dessutom Michelin Pilot Sport (bakelitdäck) blir man stämplad som galen. :crash

Visst, SVn är en budgethoj som saknar fjädring, motor och bromsar men det är otroligt mycket åka för pengarna.

Som någon sa, kommer inte ihåg vem, SVn är bra på det mesta men inte bäst på något.

Det är ju iaf ett sportdäck.. Jag kör på ST-däck.. Inga problem med det :)

Pirre

InTranceWeTrust
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sv650s, Micron Helsystem, miniblinkers mm
Själj har jag just ett Michelin Pilot Sport som bakdäck och det har inte svikit mig än, men det skall bytas mot ett Pirelli Dragon då bakdäcket börjar bli lite plattslitet. Lova att inte säga det till nån bara... :D

Jag vill testa dessa däck på bana men som skiftjobbande så är det jäkligt svårt att hitta tider som passar. *sucka* Men någon gång ska jag med också, lita på det! :rock

MTS Aero

Ojdå!
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
i
Pirre skrev:
Själj har jag just ett Michelin Pilot Sport som bakdäck och det har inte svikit mig än, men det skall bytas mot ett Pirelli Dragon då bakdäcket börjar bli lite plattslitet. Lova att inte säga det till nån bara... :D

Jag vill testa dessa däck på bana men som skiftjobbande så är det jäkligt svårt att hitta tider som passar. *sucka* Men någon gång ska jag med också, lita på det! :rock

Det är fortfarande 3 st sk trafikövningskörningar i LMS (www.lms.se) regi detta år, planera in dessa i din kalender så blir det fler än en SV på banan. :tummenupp

Om Michelin Pilot Sport, om du inte använder gasen digitalt så är det ett helt OK däck på trafikövningskörningar.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...