Svala skyddskläder

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Handelsboden har en schysst kevlartröja för 2300:- som ihop med en skyddsväst skall stoppa lika bra som en skinnjacka med skydd.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nej, att det är varmt får man väl acceptera. Men jag har ju haft problemet med att det har varit så varmt att jag nästan tuppat av på hojen. Men ett välventilerat allvädersställ verkar ju vara ett hyffsat bra alternativ då.

Ja. Så ska det väl inte behöva vara. med reservation för att det har en viss betydelse hur varmt det är.
Så länge som jag kör så håller jag mig ganska behaglig i mitt rukka upp till kanske 25 grader. Och då är det ändå inte något av dom svalaste och mest välventilerade ställen. Så fort jag stannar börjar dock svetten flöda.
När det börjar närma sig 30 grader så svalkar inte längre fartvinden så då svettas jag som en gris hela tiden. Så när det är så varmt på sommaren håller jag mig hemma eller i stugan och så kör jag när temperaturen gått under 28.

Det Lindstrands (eller om det var halvarson) som kompisen köpte har mycket mer ventilationsöppningar än mitt ställ så det grejar säkert ännu lite varmare väder än mitt. Å andra sidan är det nog inte riktigt lika vattentätt om det regnar satan.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag var på Europatouring i Italien för flera år sen. Det var så in i helsikes varmt så svetten bara sprutade. En dag efter många mil i sadeln började jag tom att se dubbelt och var rätt jäkla matt. Det var hyfsat skönt att vingla in på McDonalds med A/C och svepa en gigantisk Cola. Kommer ihåg att min nya Alpinestars-jacka började lukta surt efter den resan :)

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Jag är helt övertygad om att det finns perforerade raceställ som är svala men jag efterlyser svala alternativ då jag INTE är något posör som vill glida runt i raceställ..

Kolla in den här på MC varuhuset, kikade på den i helgen. Ser lite trist ut på bilden men sitter riktigt snyggt på och var perforerad som en schweizerost: http://mcvaruhuset.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&ProdID=302

Nu när jag pendlar till jobbet så kör jag själv i en alpinestars dyno jacka, sitter snyggt och har bra skydd i axlar och armbågar men är lite sugen på Dainese-jackan...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick en sådan Dainesejacka i augusti i fjol. Riktigt skön att åka i! När skinnstället blir för varmt och körningen inte så inspirerad åker den jackan och Dainese skinnbyxor på. (Bild finns i mitt garage.)

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Lindstrands/Jofama har väl en kollektion med jackor i jeansliknande material med inslag av mesh som skall vara svala på sommaren, finns väl även passande byxor i det sortimentet

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin