Svart blev färgglad

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Tänkte köra vidare på Lasses trådnamnstema.

Det är som så att jag äntligen har bytt hoj, efter 7 sorger och 8 bedrövelser. De som inte hört tidigare får fråga IRL för jag orkar inte skriva alla turer.
Men nu står skönheten hemma bredvid den gamla, köparen till Kawan kommer och löser ut den i morgon.
En blå /röd /vit Fireblade modell -00 blev det till slut.
En likadan som min på bilden men dock inte min, tänkte våra snälla fotografer skulle fixa det ikväll ;)

Så nu blir det rejs av, tappat 50 kilo och fått 10 hp. Pinsamt när jag kommer vara ännu långsammare på denna :rodnar
Men inkörningen av mig själv på hojjen sker på Sviestadbanan i Linköping på fredag, satan vad jag längtar.

Vi ses :squid

Bifogat

• 929.jpg
    929.jpg
    112.3 KB · Visningar: 320

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Grattis grattis!
Den där blir du farlig på rörken med.
/Nicklas

Nu när M.et honda skaffa.
Hoppas inte polisen honom haffa.

Nu endast ett streck man ser.
Titta så M.et ler.

*varmt i huvudet idag* :rolleyes:

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
grattis M.et!!
härligt med ny hoj va ?
nu när du smajla fett !!!
ha det !
/z

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Ser fint ut M:et :tummenupp

Några kort kommer inte jag knäppa.. för att det är ju en Honda :rolleyes:

Nä.. Det är klart jag kan knäppa lite kort, fast idag kommer inte min kamera vara med. Med nya hojen så kör jag med ryggsäck tills jag hittat en annan bra väska och då jag skjutsar ikväll blir det inget sådant på ryggen. :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Trevligt M:et! :tummenupp Äntligen har du den hemma.

Det skall bli kul att se den live. För du kommer väl ikväll?!

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Kan det vara bra?
Att byta bort en kwack
för att en honda ha
nåja, skulle själv inte säga nej tack!

Du lär få kul
när du ut med den busa
på nya 2 hjul
den lär knappast dina förhoppningar grusa

Kul för dig M:et. Bara att gratulera!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
zeal skrev:
grattis M.et!!
härligt med ny hoj va ?
nu när du smajla fett !!!
ha det !

edit: "lär ju smailja fett"ska det ju va.. kan inte stava idag heller..
ingen kamera än. så du får lita på svjocke. ;) om han nu kommer ikväll.. ha det!

/z

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Tackar grabbar :hej

Känns lite vemodigt att lämna ifrån sig min kära svarta. Jag lider alltid av seperationsångest när jag ska sälja något.
Men jag är övertygad om att jag kommer trivas ännu bättre på den nya. Men satan så hård sadel :skrämd
Säga vad man vill om Kawasaki men man åker bra skönt på dem.

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
M:et skrev:

Säga vad man vill om Kawasaki men man åker bra skönt på dem.
Precis, man kan säga precis vad man vill om Kawasaki, bara det är bra saker :fakta

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08

Det är som så att jag äntligen har bytt hoj, efter 7 sorger och 8 bedrövelser. De som inte hört tidigare får fråga IRL för jag orkar inte skriva alla turer.
Men nu står skönheten hemma bredvid den gamla, köparen till Kawan kommer och löser ut den i morgon.
En likadan som min på bilden men dock inte min, tänkte våra snälla fotografer skulle fixa det ikväll ;)

Så nu blir det rejs av, tappat 50 kilo och fått 10 hp. Pinsamt när jag kommer vara ännu långsammare på denna :rodnar
Men inkörningen av mig själv på hojjen sker på Sviestadbanan i Linköping på fredag, satan vad jag längtar.

Köpte du den på lelles?

riktigt fin är den...har själv dragit den för hand ;)

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Jaha, så blev man ensam på ZX-9R då? :hej
Kul att allt har löst sig. Du blir nog inte besviken på Bladen heller, men jag tror inte att du [axar] ifrån ninjorna med den! :fakta :rock :tummenupp

Lycka till med nyhojen!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Suck.... En till i träsket... Du sa ju på Lelleträffen att du hade en R1:a på gång, vad hände med den då? *Snyft* Trodde ju att du skulle bli en äkta broder tillsamans med mig, yammaretta, Affe och Kryptoniten...

Hörde att David(Mörke motardkillen fr. träffen) oxå köpt det enda R-1:a...

:tummenupp Ja ja, skämt åt sido! Grattis! jag gillar faktiskt den på riktigt om jag ska vara ärlig!

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld

Grattis til Bladen. Innan jag köpte min nuvarande BMW R1100S så hade jag just en 929a 00a fast den var svart, och hade ett Micron slipon. Här är några bilder på den http://home.swipnet.se/thomas_dahl/my.htm
Tyvärr så kom husbygge och familjebildning in i bilden och försäkringarna skenade varpå jag nu övervintrar med BMW och låg försäkringspremie. Jag köpte min ny, körde 1200 mil på två år och vart av med 40 laxar i värdeminskning, men det var det värt, jag saknar bromsarna, underbara bromsar, förutom effekten så klart som är klart godkänd. Tänk på att det bara tar 8 sek till 200 från stillastående så var rädd om lappen!

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Mattias skrev:
Ska vi köra ikapp?

Är du säker på att du vill det Mattias, du har ju bara en 600:a...

För övrigt så:

Japp SupraLemon, hojjen är köpt på Lelles så du har garanterat baxat omkring på den. Du gjorde inga repor va :eek:

Skjutsköterskan får numera härska fritt på Ninja 9 tronen. När kommer du upp till oss andra? :lol

Kongo, jag var väldigt sugen på R1:an också, mest pga priset. Men när jag kollade på den så skulle han helt plötsligt inte lacka om tanken så jag ledsnade.
Davve snackade om att han var sugen på en R1 men att han skulle vänta, blev visst inte så länge... Han ville visst ha en stunthoj.

Bromsarna Simba, bromsarna. De är helt underbara, den enskilt klart största skillnaden mot Ninjan. Känns som man kan bromsa en kvart senare, underbart :tummenupp

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
WestW skrev:

Såg dig på Statoil i Enköping vid 12 rýcket i dag.
Övningskörde för sista gången :)

Aha, det var du. jag funderade på om det kanske kunde vara så. Jag satt och väntade på killen som köpte min förra hoj. Tyvärr satt jag på fel mack :rolleyes:
Skönt att slippa övningsköra mer va!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
För info kan jag lägga till att Nalken skall kolla på ny hoj i dag Fredag. :D
Han provade M:ets nya älskling på Lunda och blev väldigt tyst efteråt. Endast dräggel kom ur hans mun! :crash En R6'a är inte riktigt samma sak som en Blade... :rolleyes:

Jag skall kolla på en Motard! :rodnar

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
JoS skrev:
För info kan jag lägga till att Nalken skall kolla på ny hoj i dag Fredag. :D
Han provade M:ets nya älskling på Lunda och blev väldigt tyst efteråt. Endast dräggel kom ur hans mun! :crash En R6'a är inte riktigt samma sak som en Blade... :rolleyes:

Jag skall kolla på en Motard! :rodnar

Du ska veta att jag funderar en del nu!!
Det står en 00:as Blade och en Husabergare på Lelles..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...