Sveaur hojabstinens (jaevla Spanien)

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Kom till Barcelona igeaur, vad feaur man se? Jo hojar hojar hojar oeverallt. Susar foerbi min taxi till hoeger, till vaenster... 18-20 grader varmt, torra vaegar, underbart hojvaeder med andra ord... Aaarrrrgghh! Jag vill OCKSA aka mc!! :huvet :huvet :huvet :(

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Ace Niki skrev:
Kom till Barcelona igeaur, vad feaur man se? Jo hojar hojar hojar oeverallt. Susar foerbi min taxi till hoeger, till vaenster... 18-20 grader varmt, torra vaegar, underbart hojvaeder med andra ord... Aaarrrrgghh! Jag vill OCKSA aka mc!! :huvet :huvet :huvet :(

Deaet auear fouar jauoligt!

Therudeboy

Guest
Jag funderar allvarligt på att packa och dra ner till min kusin i spanien en månad eller nåt :) Men våren är på väg hit men det lär hinna komma mer snö :(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tänkte dra till Malaga för o titta lite på stället.... möjligt flyttmål nästa vinter. Då jag INTE kommer stanna hemma nästa vinter.

Therudeboy

Guest
Sverige suger verkligen vintertid. Synd bara att man inte är ekonomiskt oberonde då hade jag inte varit här nu.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ace Niki skrev:
Har du gått och blivit Skauuuning

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Swedie skrev:
Jag tänkte dra till Malaga för o titta lite på stället.... möjligt flyttmål nästa vinter. Då jag INTE kommer stanna hemma nästa vinter.
Sade du inte så i höstas också?

Hur som helst, det börjar bli drygt med vintern. Vår skulle inte vara fel...

Coola Ola

Guest
Som hojland så är Spanien helt överlägset, särskilt runt Sierra Nevada och i Baskien. Däremot så suger det att bo i Spanien på vintern. Bodde nio månader på spanska västkusten (den mellan gibraltar o portugal) o sämre hus får man leta efter. Enkelglas, ingen isolering och ingen uppvärmning förutom en o annan värmefläkt. O det är inte 20 grader varmt året runt. I stort sett hela november var 5-10 grader o det innebär att det inte blir mkt varmare inomhus. Sen var det iofs 17 grader på nyårsafton vilket var ganska angenämt =) men det är jävligt ruggigt lång tid ändå.

Ett svenskt hus i Spanien däremot, gärna på östkusten mellan Barcelona o Valencia hade varit sån dröm va? Som svensk är ju spanska klimatet hojväder året om o vägarna är i princip en motorcyklists våta dröm. Dessutom är trafikpolisen bra mkt slappare. Jag blåste om trafikpolisen (guardia civil trafico) i 140 på en 90 väg mitt i natten o upptäckte dem inte förräns jag nästan passerat. Jag blev ju skitskraj men det brydde sig inte ett smack.

Dessutom har de ofta blåljuset tänt (svag fast sken) även fast de inte är på utryckning så man ser dem på natten :D Polisbilen ovan hade dock sina blåljus släckta. Åker man dit kan ofta snacka sig ur det, iaf enligt en spanjor jag känner som iofs har ett jävla munläder.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Swedie skrev:
Åker till Malaga och Torremolinos på tisdag, blir kvar till söndag, skarume? ;)

Plåtniklas skrev:
Det är väl för faun bara att hyra en hoj?
That's the plan... På lördag har jag en eftermiddag då jag inte jobbar. Har fått ett telefonnummer av hotellet till en firma som hyr ut sport-mc (säger de iaf...). Tar med mig min hjälm, handskar och mc-jacka, vill ju ha MINA grejer... Tänkte pröva hojvägarna de skrev om i senaste numret av Bike, dvs Malaga - Ronda. Nån som varit där och kan ge mig tips? Tar med en kamera också så kan jag rapportera sen :)

Last edited:
Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...