Sveda o värk

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Blev påkörd i sommras o fick löjligt lite i sveda o värk.

Hur mycket har ni andra fått?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag fick 6.500:- för att ha fått lårbenet avslaget och nu drygt 6 månader senare kan jag gå nästan utan att halta, men springa eller göra mer avancerade saker är uteslutet. I höst gör de en ny bedömning för att se om jag fått permanenta men av olyckan och då kan ersättningen bli betydligt högre.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
TomK! .... en polare till mig har kan nu efter 3 mander efter att ha brutit av larbenet, gora trix o grejjer pa hojjen.. snabbt lakt.. eller laker dina ben daligt?

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
efret en bemtackling på en hockey match.. pajjade mitt ledband..

2 månader på kryckor

kan nu efter snart tre nånader inte gå ordentligt än..

väntar med spänning på vad jag ska få av för. bolagen

t595sp

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono -03
Man brukar aldrig få några stora belopp pga sveda och värk. Se däremot till att ta bilder på ev operationsärr och sånt och skicka in. Dessa ger betydligt mer ersättning än just sveda och värk.

Skorpan

Guest
Swedie skrev:
TomK! .... en polare till mig har kan nu efter 3 mander efter att ha brutit av larbenet, gora trix o grejjer pa hojjen.. snabbt lakt.. eller laker dina ben daligt?
det beror väl på hur söndertrasat det är
jag gick 7 månader med en ställning runt benet och då var det av på 6 ställen
ersättning kommer väl sen när det är riktigt läkt=en jäääävla massa sjukgymnastik kvar

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Det är inte särskilt mycket man får. Blev påkörd i december, någon muskel i vänsterarmen skadades rätt illa; jag kunde inte lyfta armen högre än 90 grader, då högg det till i armen och gjorde ont... i januari/februari var jag nästan helt återställd. Fick 1500 kr av försäkringsbolaget...

edit: kollade upp beloppet

Last edited:

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Jag krashade med Snowboard för 3 år sen på en fridluftsdag med skolan. Jag fick 36 Kr av försäkringsbolaget......jippie...
tänkte ringa dig och be dom köra upp sina 36 kr nånstans och säga upp allt vad försäkringar heter...

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Sveda o värk!

Tyro skrev:
Jag krashade med Snowboard för 3 år sen på en fridluftsdag med skolan. Jag fick 36 Kr av försäkringsbolaget......jippie...
tänkte ringa dig och be dom köra upp sina 36 kr nånstans och säga upp allt vad försäkringar heter...

Får jag inte mer än 36kr så bombhotar jag försäkringsbolaget!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Swedie skrev:

Jag fick benet avtryckt av tanken vid sidokollision med en bil och det gjorde att höftleden tog en del stryk också, liksom knät. Brottet var tämligen okomplicerat, men en blödning på 1-1,5 liter i lårmuskeln gjorde att det var svårt att röra knäleden under lång tid och därmed försvann muskelmassa. Jag har kört hoj regelbundet i drygt två månader nu, men lade sista kryckan åt sidan för bara en månad sedan drygt. Hade jag tränat seriöst, kunde det ha kortats ner kanske några veckor, men jag är lat av naturen :)

Benbrottet var nästan läkt efter tre månader, men det är först efter ca ett halvår som brottytan har kalkat ihop färdigt och man kan belasta benet fullt utan att riskera sprickbildning kring fästena för märgspiken. Min läkprocess var tämligen snabb/normal och utan komplikationer i övrigt. Leder och andra mjukdelar tar längre tid. Bilder pre-op och post-op finns för övrigt på: http://irt.slu.se/tomk/xray/

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...