Cykelslang
Ny medlem
Vill bara varna för Svedea och deras totalt ohjälpsamma personal
Har sedan något år haft hojen hos Svedea och betalt med e-faktura och det har fungerat bra tills nu, fick ett brev från trafikförsäkringsföreningen på knappt 1600kr för att hojen stått oförsäkrad 11 dagar. Ringde Svedea och pratade med en mycket ohjälpsam person som konstaterade att jag missat en faktura, så utan att meddela eller skicka en påminnelse så har dom stängt försäkringen ca 15 dagar efter att förfallodagen passerats.
Blir så jävla irriterad på sånt här en räkning på 339kr handlade det om
Betalade den förfallna fakturan omgående och majlade bevis på att den var betald så startade dom försäkringen igen, men hon ville inte starta den där den tidigare upphört så jag kunde slippa straffavgiften från TFF, för så brukade dom inte göra i normala fall, och skulle hon gjort så till mig så vill alla ha det så sa hon, hon nämnde också senare att dom samarbetar med trafikförsäkringsföreningen, man undrar ju vad det är för samarbete
Visst det har blivit ett fel vid signeringen när jag godkände e-fakturan så den blev inte skickad men den försvann från internetbanken så jag reagerade inte och att det var 300kr för mycket på kontot är inget jag heller såg
Vore det inte rimligt att skicka en påminnelse till kunden och berätta att det har blivit missat en faktura innan man stänger av försäkringen?
Tycker detta är så jävla dåligt av Svedea och blir irriterad så jag håller på att explodera, o Svedea kvinnan i telefon idag finner jag inga ord för
Har sedan något år haft hojen hos Svedea och betalt med e-faktura och det har fungerat bra tills nu, fick ett brev från trafikförsäkringsföreningen på knappt 1600kr för att hojen stått oförsäkrad 11 dagar. Ringde Svedea och pratade med en mycket ohjälpsam person som konstaterade att jag missat en faktura, så utan att meddela eller skicka en påminnelse så har dom stängt försäkringen ca 15 dagar efter att förfallodagen passerats.
Blir så jävla irriterad på sånt här en räkning på 339kr handlade det om
Betalade den förfallna fakturan omgående och majlade bevis på att den var betald så startade dom försäkringen igen, men hon ville inte starta den där den tidigare upphört så jag kunde slippa straffavgiften från TFF, för så brukade dom inte göra i normala fall, och skulle hon gjort så till mig så vill alla ha det så sa hon, hon nämnde också senare att dom samarbetar med trafikförsäkringsföreningen, man undrar ju vad det är för samarbete
Visst det har blivit ett fel vid signeringen när jag godkände e-fakturan så den blev inte skickad men den försvann från internetbanken så jag reagerade inte och att det var 300kr för mycket på kontot är inget jag heller såg
Vore det inte rimligt att skicka en påminnelse till kunden och berätta att det har blivit missat en faktura innan man stänger av försäkringen?
Tycker detta är så jävla dåligt av Svedea och blir irriterad så jag håller på att explodera, o Svedea kvinnan i telefon idag finner jag inga ord för
Last edited: