Svemobeslut !!

Folket

Fickan tom
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 1954 & 56
Kördes förarnas önskan om representant över av Svemo ????
 

Bifogat

  • Svemobeslut.JPG
    Svemobeslut.JPG
    36.1 KB · Visningar: 257

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Folket skrev:
2469764 Kördes förarnas önskan om representant över av Svemo ????

Vad menar du?
En undersektion med egen budjet är väl ett steg i rätt riktning? Menar du att du hade velat ha en aktiv förare på en ledamotspost? Jag förstår inte :confused:
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag har hört rykten om att Kronäs slutat och att Daniel skulle ta över.
 

Folket

Fickan tom
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 1954 & 56
RookieSM skrev:
2469809 Vilken var eran önskan?
Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Folket skrev:
2469934 Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???

Har aldrig ens hört talas om det.
När, var & hur sker tillsättningen av ledarmöten? Om det är via val borde väl alla licensierade förare iaf få en inbjudan om att delta? Kan ju ha funnits & gått mig förbi. Men vore ju intressant för framtiden att vara mer insatt i så fall.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Folket skrev:
2469934 Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???
Messerschmitter som man är så...... Vi bör nog passa språket lite här.

'Dom flesta elitförarna'.... Vad betyder det ? Alla med A-licens ? För i så fall kan det inte vara 'dom flesta' eftersom en hel del av A-licensförarna inte varit i närheten av någon namninsamling eller blivit tillfrågade i detta ärende.

Om däremot 'dom flesta av elitförarna' betyder typ topp 5-10 i 450/Open... Hmmm... Vem har då frågat dom övriga och tagit vara på deras intressen och synpunkter ?

MEN, och det du har helt rätt i, vad hände uppe hos Svemo ? Inget ont om Daniel men om valberedningen har fått flera förslag så nog borde beslutet redovisas lite bättre än så här.

.
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Folket skrev:
2469934 Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???


Martin Holm??? Kan det verkligen vara sant det? Vem var förararnas representant?
 

sleepy1

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Motala
Hoj
Honda
Detta verkar skumt.

:confused: :confused: :confused:
Folket skrev:
2469764 Kördes förarnas önskan om representant över av Svemo ????

Det undrar jag också för som jag har förstått så skulle Martin Holm ta över som ledamot efter Peter Larsson för tittar man på gamla protokoll så ser man att Peter Larsson skulle lämna sin plats till förfogande och att Crille skulle vara kvar nu har ju Crille tyvärr sagt ifrån sig sin plats vet ej om det var därför som Peter Larsson kom tillbaka.

Jag tycker att ni som kör Motard på elitnivå då menar jag ni som kör SM ni skulle behöva ha ett möte för att gå igenom vad som skall gälla inför nästa år det måste kunna gå att få till ett sådant möte ganska enkelt där måste ni disskutera vad som skall ske i framtiden för Motarden.

Lite funderingar.

Hur många SM tävlingar skall köras 2007.

Skall ni köra ihop med någon annan disiplin.

TV.

Osv finns säkert massor med frågor och funderingar runt om i landet.

Sen tycker jag Crilles förslag om 85 Klass är kanon det skulle vara skithäftigt om det gick att genomföra.
 

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki 450
Folket skrev:
2478517 Mycket bra insändare i dagens IB:tummenupp


Ja , det är alltid bra med insändare och att folk tycker till .

Har själv deltagit på alla SM i år utom den sista i Knutstorp , så den skall jag ej uttala mig om .

Så här med facit i hand blev det för mycket väntan under tävlingarna tillsammans med RR , så här hoppas jag på en förändring till nästa år .

Övriga tävlingar var bra och möjliggjorde mycket motorcykelåkning , framförallt i Östersund där vi även fick träna på torsdag - och fredag kväll före tävlingen , det var helt ok att vi fick betala för den träningen .

Martin Holm har fungerat mycket bra som domare . Nu skall man tvärtemot vad insändaren i IB skriver skilja på ett domaruppdrag och på att ha synpunkter på hur supermoton bedrivs i Sverige .

Ett domaruppdrag innebär att se till att tävlingen genomförs på ett sportsligt och på ett riktigt regelmässigt sätt , och detta har Martin Holm följt bra . Martin Holm har precis som alla oss andra möjlighet att tycka till hur mycket som helst mellan tävlingarna , och det hoppas jag att han gör .

Jag håller inte med om att vi har ledare med dåligt kunnande , däremot hoppas jag på ett mer öppet arbetssätt från sektionens sida vad gäller framtiden för supermoton .

Jag ser ingen anledning varför SVEMO skall vänta med att ge supermoton en egen sektion inom SVEMO , dagens förhållande som en undersektion inom crossektionen kan ej göra det lättare för våra representanter att ha framtidsvisioner .

Sen kan man alltid ha synpunkter på vilka som skall våra representanter , och här är det upp till var och en att föreslå till SVEMO , och det hoppas jag att insändaren i IB tar fasta på om han ej är nöjd med nuvarande .
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Folket skrev:
2478517 Mycket bra insändare i dagens IB:tummenupp
Det tycker inte jag!
Väldigt onyanserat och enkelspårigt.

Vi som varit med fattar direkt att han endast tar upp det dåliga med att vi kört med RR. Inget om det som varit bra. Plus att han inte verkar förstå en domares roll på en tävling...
Att Martin H fick fixa väldigt mycket, och bra, på Knutstorp för att vi skulle få köra har ju inget med SVEMO att göra, endast HMS bristande kapacitet som arrangör av den här typen av blandarrangemang. Att Peter och Crille hade en massa idéer om hur årets säsong skulle fungera tycker jag var tokbra. Jag var väldigt tveksam till ett samarbete med RR och jag är efter årets säsong mer övertygad om att en till likadan säsong inte är bra nånstans. Däremot tror jag jag på samarrangemang med RR (eller varför inte minimoto?) om en hel del saker ändras.
Att Martin uppmanats att vara lite mer tyst på t.ex förarmöten är HELT RÄTT! Han är domare och har i princip inte med arrangemanget att göra. I vissa fall, mer tidigare år, har han mer eller mindre tagit över förarsammanträdena vilket inte är hans uppgift.

Däremot är det bra att vi talar om det som ska talas om så på sätt och vis var insändaren bra :tummenupp





För att återgå till trådens ursprung så måste jag fråga när och var vi elitförare (jag har trots allt en A-licens även om jag saknar talang) tillfrågats om vilka som ska sitta i vår sektion?? Skulle Martin isf lagt av med dömandet? Han kan väl föga troligen sitta både i sektionen OCH vara domare samtidigt.
Jag är helt säker på att så länge ingen annan dyker upp är Peter/Daniel jäkligt rätt för oss. De har visioner om hur vi ska ta oss framåt, alla idéer kan inte falla i god jord hos hela landets intresserade men så länge de kör på det de tror på tycker jag det är bra. Även om jag, som i år, inte gillade RR-samarbetet stöder jag dem i deras arbete. Vill jag ändra på nåt försöker jag påverka istället för att knyta näven i fickan och gnälla om det (menar inte dig nu såklart Folke).

//Jocke #86
 
Last edited:

Folket

Fickan tom
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 1954 & 56
När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. Detta skedde i Eskilstuna där några av förarna lämnade förslag + att några 4-5 st. lämnade förslag via telefon.Inget ont om Peter & Daniel men när det mullrar på Svemo, bör dom nog ha någon att hålla i hand då dom är ganska nya inom Svemo, därför föll valet på Martin H. (Väl inkörd på Svemo). Även om Martin uppfattas som en buffel av många så har han alltid ställt upp på förarna i vått o torrt. Så det bästa för sporten tror jag är att någon av dessa nya gossar bör ha någon inom Svemo att lära sig av.
Hur stora ambitioner dom än har gäller det att få igenom förslag inom Svemo.
Daniel tror jag har mycket att tillföra, vilket han kan göra via Martin, själva tror jag inte dom kommer att kunna ändra på så mycket.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Folket skrev:
2479271 När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. Detta skedde i Eskilstuna där några av förarna lämnade förslag + att några 4-5 st. lämnade förslag via telefon.Inget ont om Peter & Daniel men när det mullrar på Svemo, bör dom nog ha någon att hålla i hand då dom är ganska nya inom Svemo, därför föll valet på Martin H. (Väl inkörd på Svemo). Även om Martin uppfattas som en buffel av många så har han alltid ställt upp på förarna i vått o torrt. Så det bästa för sporten tror jag är att någon av dessa nya gossar bör ha någon inom Svemo att lära sig av.
Hur stora ambitioner dom än har gäller det att få igenom förslag inom Svemo.
Daniel tror jag har mycket att tillföra, vilket han kan göra via Martin, själva tror jag inte dom kommer att kunna ändra på så mycket.
Låter vettigt :)

Men en undran är fortfarande hur lämpligt/möjligt det hade varit att ha en domare med i en sektionsstyrelse? Kanske väldigt lämpligt, jag vet faktiskt inte. Martins "bufflande" hade nog varit välkommet på sina ställen, hehe.

Peter och Daniel kommer nog klara detta bra iom den nya mer fristående roll Supermotosektionen fått, fortfarande under MX men med mer självstyre. Jag vet ju inte exakt hur mkt självstyre de får i omorganisationen men jag tror inte de skulle klara sig helt själva heller. Martins
 

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki 450
Folket skrev:
2479271 När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. ]


Det var för väl att inte SVEMO tog hänsyn till listan med 16-17 st elitförares önskemål . Om man kallar sig elit-förare eller förare med A-licens spelar ingen roll , men det är knappast den gruppen som ensamt är framtiden och ryggraden i att supermoton skall växa sig starkare i Sverige .

Nej , skall vi diskutera framtiden och förslag på vilka som skall vara våra representanter måste alla förare , även förare med B-licens få möjlighet att framföra sina åsikter .

Visst kan Martin Holm vara ett förslag , men för att det skall vara seriöst menat hoppas jag att elitförar-gruppen som kom med förslaget berättar för oss andra vad Martin Holm har för framtidsvisioner för supermoton . Detta skall ställas i jämförelse med vad Peter Larsson har för planer för supermoton .

Som jag påtalat tidigare hoppas jag att Peter och Daniel tillämpar ett mer öppet arbetssätt gentemot oss förare än vad som var fallet inför 2006 års säsong .

Vi är en liten och begränsad grupp som har supermoto-licens , så det kan ej vara helt omöjligt för Peter och Daniel att få till någon form av ett forum / möte där samtliga förare och klubbar ges möjlighet att få information om 2007 och komma med synpunkter .
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Supermoto-rider skrev:
2488362
Folket skrev:
2479271 När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. ]


Det var för väl att inte SVEMO tog hänsyn till listan med 16-17 st elitförares önskemål . Om man kallar sig elit-förare eller förare med A-licens spelar ingen roll , men det är knappast den gruppen som ensamt är framtiden och ryggraden i att supermoton skall växa sig starkare i Sverige .

Nej , skall vi diskutera framtiden och förslag på vilka som skall vara våra representanter måste alla förare , även förare med B-licens få möjlighet att framföra sina åsikter .

Visst kan Martin Holm vara ett förslag , men för att det skall vara seriöst menat hoppas jag att elitförar-gruppen som kom med förslaget berättar för oss andra vad Martin Holm har för framtidsvisioner för supermoton . Detta skall ställas i jämförelse med vad Peter Larsson har för planer för supermoton .

Som jag påtalat tidigare hoppas jag att Peter och Daniel tillämpar ett mer öppet arbetssätt gentemot oss förare än vad som var fallet inför 2006 års säsong .

Vi är en liten och begränsad grupp som har supermoto-licens , så det kan ej vara helt omöjligt för Peter och Daniel att få till någon form av ett forum / möte där samtliga förare och klubbar ges möjlighet att få information om 2007 och komma med synpunkter .

Hörde vad Peter hade för visioner och det lät väldigt bra men kommer han klara av att genomföra dem??? Att ha bra visioner är en sak, sen att få dem att gå igenom hos Svemo mm när folk rustar ner dem kräver sin man! Därför tror jag att vi behöver en som vågar stå upp och "ryta" till lite när det gäller.

vad jag har för erfarenhet av Martin så kan han det, sen vet jag att det borde finnas fler som är klippta för uppdraget.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top