Svensexa/möhippa - Tips?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
2 goda vänner ska gå och gifta sig i vår. Vad är väl inte roligare än att få anordna en svensexa? Självklart en möhippa för tjejen också. Har lite funderingar kring detta, men behöver tips. Har tänkt att det ska börja på tidig morgon och avslutas sent in på natten.
OBS! Har inte tänkt att göra något elakt utan roliga saker som de kan minnas i framtiden. Hade tänkt att kombinera flera saker under dagen/kvällen så tips mottages tacksamt!!! Jag glömde ju berätta att det kommer vara sprit inblandat. :D :D :D

Ingen som sitter på det där Svensexe filmklippet Roller postade här för x antal månader sen??

du har ju i stort sett besvarat din fråga helt själv redan i första inlägget:) gör nåt kul som de kan minnas i framtiden:tummenupp har aldrig fattat konceptet med att jävlas med bruden/brudgummen, ska det ångra att det gifter sig eller vad?:va verkar vara en rätt taskig inställning tycker jag... men som sagt, du vet redan vad som ska göras. nu är det bara upp till dig/er att komma på vad den drabbade tycker är kul:tummenupp tänker mig typ paintball, lazerdome eller andra äventyrsspel och dylikt... tävlingar är aldrig fel, och med sprit i kroppen blir det bara bättre så...:D

Min svåger och hans jobbarkompisar gjorde en rätt taskig grej med en polare.... De jobbar med armeringsjärn så de svetsade ihop en bur, utom ett järn så att man knappt kunde ta sig in. Sen så kidnappade de killen, slängde in honom i buren och svetsade igen.

Sedan sätter bara fantasin gränser med vad man kan hitta på... Klä ut honom i apkostym före han hamnar i buren, sätt ut hela skiten på ett torg och låt folk mata stackarn med bananer. :banana Eller kanske ge honom en kontantkortstelefon med typ fem kr kvar att ringa för och så får han ta sig ut bäst han vill.

Nu var de inte SÅ taskiga, utan nöjde sig med att köra snubben ett par vändor på ett lastbilsflak i lagomt långsam takt så att alla såg vem det var. :hihi

Edit: Ett lite mindre elakt tips är att låta honom eller henne, eller kanske båda tillsammans, spela in lite låtar i en studio. Vi utsatte en polare som fyllde 30 för just det och det var riktigt skoj (tyckte även han). ABC med Anna Bok och I´m to sexy med Right said Fred t ex.

Last edited:
Avstämm möte med nån boxartjej som innehar boxartitel och låt han gå 5 ronder. Eller brottare, det är riktigt kul att se på

Arbetskamraten fick sig en rejäl svensexa!

Vid arbetsdagens slut fick han ett telefonsamtal från receptionen att han hade ett paket att hämta i receptionen.
I paketet låg det en tomtedräkt, ett brev, 10 påsar med smågodis, 2 st 7.2% öl och ett kuvert.
I brevet stod att han skulle gå till stora entrén vid NK.
På vägen dit, iförd tomtedräkt (augusti) skulle han han dricka upp den ena ölen, den andra skulle han dricka utanför entrén samtidigt som han skulle sälja godispåsarna för 20 kr/st. När han gjort det skulle han öppna kuvert nr 2.

(Jag låg dubbelvikt av skratt när han berättade detta, alla männsikor som stirrade på honom, föräldrar som slet bort sina barn på andra sidan trottoaren osv).

När han hade sålt alla påsar (helt otroligt nog), så öppnade han kuvert nr 2. Där stod det att han skulle gå till puben (som ligger ett stenkast därifrån) och ta in 2 öl i baren för pengarna han tjänat ihop från godiset.

När han klev in i baren så möttes han av alla sina polare!

Det blev ett jäkla hävande men till sist tog han sitt förnuft till fånga och påpekade att han skulle upp o jobba tidigt morgonen därpå. Då sa hans bror att dom snackat med hans chef och att han förstod att han behövde vara ledig fram till lunch dagen efter. Det var alltså inga problem att köra fullt ut på svensexan :)

Så vid stängningstid när det förmodligen gick snabbare att ta sig fram med kryckor än utan, så säger hans bror till honom : "-Du, vi skämtade bara om det där med ledigheten, vi har inte sagt ett dugg till din chef"...

Han var INTE fräsch dagen efter kan JAG intyga :D:D

Så något sådant är ganska kul, få olika uppdrag osv!

Varför måste två goda vänner gifta sej ?
Är det tvångsgifte, LR ?
Man ska gifta sej av tjärlek och inte för att man råkar vara goda vänner.

Spamma lagom:arsele .
De är två goda vänner till mig, inte med varann. Eller, självklart har de väl blivit goda vänner efter att ha varit ihop i 8-9 år. Så ge fan i att kladda ner min tråd och kom med lite tips istället. :tummenupp

Min kusins man blev iförd en sån nakendräkt i tyg,
sen fick han en flakmoppe och uppdraget att köra till helsingborg, från landskrona :D

Han blev även utlurad på stranden med en likadan baddräkt som Borat,
samt en sån mustasch.

Det roliga är att med mustaschen så är dom ganska lika :D

Brorsan var med och arrade svensexa för ett tag sen.
Allt startade med att väcka snubben sjukt tidigt, ta honom på en groteskt stor pannkaksfrukost för att sen ställa honom i ringen för tre ronder sparring mot Jörgen Kruth... (grymt duktig K1 fighter)

Sen blev det värre efter det... :)
/Danne

Brorsan var med och arrade svensexa för ett tag sen.
Allt startade med att väcka snubben sjukt tidigt, ta honom på en groteskt stor pannkaksfrukost för att sen ställa honom i ringen för tre ronder sparring mot Jörgen Kruth... (grymt duktig K1 fighter)

Sen blev det värre efter det... :)
/Danne

Hur blev det värre? Mera mera :tummenupp

Tror att vi har fått ihop ett program för hela dagen nu! Men jag behöver ändå lite tips på uppdrag som ska utföras uppe i centrum. In med mera tips nu!

Försök att ge honom en klump i magen. Tex. kan ni låta honom få se en hög med pinsamma kläder som nån råkar tappa ur nån väska. Dock kommer han aldrig att få ha sig kläderna, för det vore ju elakt av er :D

Jag höll i en svensexa där brudgummen fick reda på att han skulle springa Gbg-varvet (2.1 mil) senare på dagen. Han var RÄTT nervös inför detta eftersom han är var helt otränad. Till slut så visade det sig att han bara behövde springa dom sista 4 km. Han hade ändå dukig träningsverk.

Att sätta nån lite på pottkanten kan vara roligt, men det måste göras med finess. Att bara vara elak tycker jag går helbort.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick