Jimmy Lindström
The champ!
Att få åka till Japan och vara en av de få förunnade att tävla på den kända Suzuka banan är en häftig grej.
Att sedan kvala in på en 25:e tid av 100 anmälda, vilket svensken Jimmy Lindström och hans team Phase One gjorde, de är ännu mäktigare.
Men att komma i mål på en fjärde plats av alla som körde och segrare i sin klass, Super Production det är så att man blir stum.
Phase One var det bästa av de ordinarie Endurance VM teamen, vilket resulterade i att de kammade hem maxpoängen. Välbehövliga poäng för teamet som nu jämnade ut poängställningen något. Det ledande teamet i mästerskapet Zongshen 1 med sina 116 poäng ligger nu endast 14 poäng före Phase One som innehar den andra platsen med 102 poäng.
Det är fortfarande 2 tävlingar och 75 poäng kvar innan mästerskapet är avklarat.
Citat från www.worldendurance.com
"The two teams were so focussed on their personal race that they failed to notice that they had passed many of the factory supported and ultra-competitive teams in the process. This result is the best performance by any world championship team at Suzuka in almost twenty years."
Efter åtta körda timmar så hade Phase One avverkat 208 varv, vilket gjorde att de endast var 4 varv efter det vinnande teamet Sakurai Honda nr 71 vid målgång.
Sukurai och de andra två teamen som kom i mål framför Phase One tillhörde å andra sidan klassen Superbike (trimmade hojar), vilket betyder att de var bästa teamet i sin klass och fick kliva upp överst på pallen.
Phase One var även bästa Suzuki vid målgång med två Hondor och en Yamaha framför sig. Denna prestation gav dem den äran att bli injudna som hedersgäster av SUZUKI.
Svenska hojåkare kan sträcka på sig och känna sig stolta över Jimmys prestation i Japan.
Racinghälsningar från medlem i Lindström Racing
Att sedan kvala in på en 25:e tid av 100 anmälda, vilket svensken Jimmy Lindström och hans team Phase One gjorde, de är ännu mäktigare.
Men att komma i mål på en fjärde plats av alla som körde och segrare i sin klass, Super Production det är så att man blir stum.
Phase One var det bästa av de ordinarie Endurance VM teamen, vilket resulterade i att de kammade hem maxpoängen. Välbehövliga poäng för teamet som nu jämnade ut poängställningen något. Det ledande teamet i mästerskapet Zongshen 1 med sina 116 poäng ligger nu endast 14 poäng före Phase One som innehar den andra platsen med 102 poäng.
Det är fortfarande 2 tävlingar och 75 poäng kvar innan mästerskapet är avklarat.
Citat från www.worldendurance.com
"The two teams were so focussed on their personal race that they failed to notice that they had passed many of the factory supported and ultra-competitive teams in the process. This result is the best performance by any world championship team at Suzuka in almost twenty years."
Efter åtta körda timmar så hade Phase One avverkat 208 varv, vilket gjorde att de endast var 4 varv efter det vinnande teamet Sakurai Honda nr 71 vid målgång.
Sukurai och de andra två teamen som kom i mål framför Phase One tillhörde å andra sidan klassen Superbike (trimmade hojar), vilket betyder att de var bästa teamet i sin klass och fick kliva upp överst på pallen.
Phase One var även bästa Suzuki vid målgång med två Hondor och en Yamaha framför sig. Denna prestation gav dem den äran att bli injudna som hedersgäster av SUZUKI.
Svenska hojåkare kan sträcka på sig och känna sig stolta över Jimmys prestation i Japan.
Racinghälsningar från medlem i Lindström Racing