Svenska - så att man förstår.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Av någon anledning envisades mina kollegor att skicka den här till mig när den passerade förra varvet, men den här är tyvärr inte komplett. Gör er förstådda för helvete!

Substantiv
Substantiv är ord som man kan sätta -djäveln efter. Exempel: snutdjäveln, flaskdjäveln, kärringdjäveln, hunddjäveln.
Undantag: En del ord måste man sätta -helvetet efter i stället. Till exempel heter det inte skoldjäveln utan skolhelvetet. Ibland går det även bra att sätta -fan efter. Till exempel kan man både säga klockdjäveln och klockfan.

Verb
Verb är ord som man kan sätta "utav bara helvete" efter. Exempel: knulla utav bara helvete, supa utav bara helvete, sprang utav bara helvete, slåss utav bara helvete.

Adverb
Adverb är ord som man kan sätta "förbannat alltså" runt. Exempel: springer förbannat fort alltså, åt förbannat noga alltså och har sovit förbannat länge alltså.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Om en kille heter Jonas.. Kan man inte säga: hej din jävla Jonashelevetes...?

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
CBR600 KXF250
Substantiv är namn på ting, såsom analatrapp och pubisring.

analatrapphelvetet :p

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ChaosX skrev:
Om en kille heter Jonas.. Kan man inte säga: hej din jävla Jonashelevetes...?

Nej men säger du Jonasjävel så känner du genast att det är rätt. Speciellt dubblingen av J't ger en skön klang.

Jmfr Jallejävel mot Pallejävel.
Visst låter Jallejävel så in i helvete mycket bättre ? Det låter så förbannat bra alltså.

Kan ju bero på att Jalle är så jävla dum i huvet också...

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Chrille skrev:
Nej men säger du Jonasjävel så känner du genast att det är rätt. Speciellt dubblingen av J't ger en skön klang.

Jmfr Jallejävel mot Pallejävel.
Visst låter Jallejävel så in i helvete mycket bättre ? Det låter så förbannat bra alltså.

Kan ju bero på att Jalle är så jävla dum i huvet också...

Eller... Din satans Faggafredrik!
Svorfomar är verkligen ett underbart sätt att förlänga en kort och meningslös mening till något som verkligen betyder något...
Som detta...

[Vad jag älskar dig....] Kort, hyfsat och når nästan fram...

eller....
[Jävlar vad jag älskar dig, det är så förbannat mycket...] Skillnad va?!?!?! hehehehe :bow

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Visst stämmer det du skriver Chrille, men oavsett om man skriver allt korrekt kan det ändå bli fel. Så hemskt fel. Så oändligt in i helvete fel. Så satans tokfel. Alldeleslösvaginagalet med andra ord.

Titta bara på testet med adverb:

"Chrille kör båge så förbannat fort alltså."

Stämmer ju inte alls???? :eek:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det där var ju enbart jävligt fel. Det blir ju värre när det blir frågan rent satans ljug och förbannade jävla påhitt. Som om du skulle säga :

I lördags kom jag hem från krogen 2 på natten men kände mig så j-a pigg så jag gick till grannen som hade efterfest.

DEN meningen hade inte kunnat bli rätt oavsett hur mycket svordomar man än petar in. Skulle du vara uppe till två
op485.gif

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...