Bra skrivet! Jag har fått exakt exakt samma intryck när jag besökt olika skolor. Finns det inga hederliga arbetare längre? Nä, nån borde plocka ner dom till jorden.Mikael Cagiva skrev:He, he, det här kan bara vara början.
Ungdomarna verkar bli allt mer arbetsskygga, tankarna på mitt gymnasie kretsar ungefär kring
"Bara JAG får MIN student och får MIN läkarexamen/diplomingenjörsexamen/professor i ekonomi-examen etc. så blir JAG med detsamma chef på TeliaSonera och får lyfta lön och inte lyfta ett finger till i mitt liv"
Det är inte bara det vanliga fåtalet idioter som tänker såhär, det är nästan allihopa i gymnasiet som tänker såhär![]()
Det skrämmer mig inte så mycket, värre är det faktum att det inte verkar finnas någon direkt tanke på att de skall utföra något sorts arbete under sina liv, utan bara leka jetsetare...
Så vad kan hända då när de kommer ut i arbetslivet med sina examinor?
Jo, de får inte den där chefsposten med detsamma utan får gladeligen börja arbeta med något.
De kväver sin sorg över sina krossade drömmar med diverse lila och blå piller, sköljer ner det med lite prima martinis för att må bättre, men går bara längre ner i depressionen -> de blir långtidssjuskrivna, som samhället skall betala förutom åldringsvården, fångvården och allt annat som nämnts.
Ok, själv siktar jag på en doktorandtjänst, men det handlar inte om det. Arbetare är man i själen. Trägen vinner