Sverige idag..

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En rolig sak inte från i dag. Men från ett sosse styrt område.

Som när ABF i Storuman, med 6 000 invånare, uppgav att man åren 2017-2019 haft 7 000 deltagare. Ett demokratiskt mirakel!

Whatt har till o med skuggorna gått på ABF, eller är det röda tomtar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Som när ABF i Storuman, med 6 000 invånare, uppgav att man åren 2017-2019 haft 7 000 deltagare. Ett demokratiskt mirakel!

Starta en utredning.
(S)aturnus ringar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det problemet har ju alltid funnits hos studieförbund.

Vi hade ju ett uppmärksammat fall här i stan för några år sedan.

"Cirkelledaren Gustav Gustavsson rapporterade in 1.924 olika studiecirklar till Studiefrämjandet förra året – i snitt 37 nya cirklar varje vecka!

http://www.vk.se/1455078/vk-granskar...udieframjandet

http://www.dn.se/ekonomi/bluff-avslo...ll-257-kurser/

En enda kulturförening rapporterade in 101 754 bidragsberättigade studietimmar under 2014. Det är nästan lika mycket verksamhet som Studiefrämjandet i Jämtland och Norrbotten tillsammans rapporterade in under 2013.

http://www.vk.se/1485717/prei-i-konkurs"

Någon Gustav Gustavsson fanns inte annat än i dataprogrammet som uppfann nya kurser.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Varje gång jag ska köra igenom de tvivelaktiga områden som ligger utmed rutten till min dotter, gör jag upp med mig själv. Om några typer skulle försöka stanna mig för att, som jag förmodar, tillskansa sig bil eller mc, kommer jag att trampa eller vrida fullt, beroende på fordon. Sen får det gå som det går.
Under de varmare månaderna så pendlar jag ofta till jobbet med frugans gamla moppe (riktig moppe, inget EU-trams). Det går på cykelbanor genom ett par områden man annars undviker och där det ofta figurerar hjälmlösa maskerade moppekillar. Frugans gamla moppe har efter lite klåfingrighet med slipstift och byte av diverse komponenter numera en rejält tilltagen viktkompensation. Om polisen skulle stoppa mig och undra varför moppen gör 90 km/h så skulle jag svara att det är för att kunna dra ifrån de maskerade pisshuvudena som ofta härjar i områdena jag åker igenom. Det kommer troligen inte att påverka polisens syn på mitt fordon.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det här är lite för roligt.

Någon enstaka får på nöten för sin godtrogenhet och naivitet men huvudsakligen uppfattar jag det hela som att girigbukarna får smaka sin egen medicin och därtill möter sin överman/övermyndighet. Cynismen är total. Den sympatiske herrn i Bjuv vill ha ha pengar för uppeldade lägenheter, hus. Man undrar ju om han inte fått från försäkring och vill ha en gång till.

Den där i Ljungskile alltså, som enligt egen utsago "skrattade hela vägen till banken" med skattepengarna. Sparsamt med empati för den snubben.

Känner en som var föreståndare för en kombinerad kursgård/vandrarhem. När de fått alla stugorna förstörda av asylsökande och sedan renoverade för migverkets pengar satte de stopp. Skapligt lyft för verksamheten och det har vi betalt.

Känner en VD för ett bostadsbolag som finns på listan och har fått höra hur illa lägenheterna far. Vad denne inte kunde förstå var varför man slet ner hatthyllan som inflyttningsrit. Den skulle bara ner, med så mycket våld och förstörelse som möjligt. Resten är, som det heter, historia.

Tänk er detta med dagens elpriser... Han med kursgården slog ut med armarna och bara garvade; " Vad i hela friden gör de för att få elmätaren att spinna så??" Det var när elen var billig men det tärde ändå på en löjligt god vinst. Ni vet uttrycket "ta till du skäms". Precis vad som hände. De kunde inte med det längre och orkade inte renovera så fort någon bott där. En vecka eller t o m helg, förstörd bostad. En månad krävde sanering. Förstörde dessutom den huvudsakliga verksamheten, trots profiten i sidospåret.

En outsinlig kreativitet när det gäller att åstadkomma fukt, mögel, sot, brand etc och mm. Don't get me started on våtutrymmen...

Så kommer de hemska ukrainskorna med sina äppelpajer och blomsterplanteringar. Bevare oss väl...

Ha en god läsning och känn tillfredsställelsen över att ha dragit ditt strå till denna präriebrand! (Det kommer mer efter artiklarna om hemlösa. Vem bryr sig om dem, liksom?)

Välkomna till framtiden.

Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Om polisen skulle stoppa mig och undra varför moppen gör 90 km/h så skulle jag svara att det är för att kunna dra ifrån de maskerade pisshuvudena som ofta härjar i områdena jag åker igenom. Det kommer troligen inte att påverka polisens syn på mitt fordon.
Säg inte det. Det finns många vettiga Poliser!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ha en god läsning och känn tillfredsställelsen över att ha dragit ditt strå till denna präriebrand! (Det kommer mer efter artiklarna om hemlösa. Vem bryr sig om dem, liksom?)

Välkomna till framtiden.

Tja, hur ser det ut där de kommer från?
Att vara noga är inte så...noga. Speciellt med andras grejer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Norra länken avstängd, helvete vad stilla det står.. *fniss*

Är det den mellan Kiruna och Boden?

Jag kollade nu, och det är tydligen någon avfart i stockholm, det är inte alls så att det är något fel på vägen, men stockholmare kan tydligen inte köra bil oövervakade och det är det systemet som inte fungerar, så då stänger man vägen.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det den mellan Kiruna och Boden?

Jag kollade nu, och det är tydligen någon avfart i stockholm, det är inte alls så att det är något fel på vägen, men stockholmare kan tydligen inte köra bil oövervakade och det är det systemet som inte fungerar, så då stänger man vägen.
Norrländsk man tycker till om Stockholm, äntligen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Norrländsk man tycker till om Stockholm, äntligen.

Tja, du brukar ju tycka till rätt friskt om norrland, så det jämnar väl ut sig...
Jag har faktiskt varit till stockholm, har du varit norr om Skellefteå?
(för visst har du väl fysiskt befunnit dig i Skellefteå?)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tja, du brukar ju tycka till rätt friskt om norrland, så det jämnar väl ut sig...
Jag har faktiskt varit till stockholm, har du varit norr om Skellefteå?
(för visst har du väl fysiskt befunnit dig i Skellefteå?)
Jag brukar inte ha några åsikter om Norrland, inte negativa i alla fall. Jag älskar Norrland.

Ja har har besökt delar av Norrland, det är en del av min nationella plikt att se, kunna och älska hela Sverige.

Att man inte kan ha ett stort tunnelsystem utan fungerande övervakning och ventilation torde vara självklart för de flesta. Ledtråd: vad inträffade den 24 mars 1999?

Men frågan kanske var ännu mer generell, varför måste folk långt från Stockholm ha en åsikt om trafiken i Stockholm? Jag har ingen åsikt om ert övergångsställe, förutom att ni är värda det

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Okej, jag ska bättra mig, angående trafiksituationen i stockholm: ni är värda det

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vi hör allt oftare om skjutningar nu de senaste veckorna vilket är tragiskt för vårt land, hur illa är de ?
Riktigt illa: Skjutningar 315 st
Dödade 51 st.
Skadade 92 st
Lite mer än 2,5 månad kvar av året.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi hör allt oftare om skjutningar nu de senaste veckorna vilket är tragiskt för vårt land, hur illa är de ?
Riktigt illa: Skjutningar 315 st
Dödade 51 st.
Skadade 92 st
Lite mer än 2,5 månad kvar av året.
Tyvärr är många fortfarande faktaresistenta. Så sent som på dagens lunch så sade en bekant, som jobbar med just skjutvapenskador, att "det har alltid skjutits, förr var det Hells Angels"

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Tyvärr är många fortfarande faktaresistenta. Så sent som på dagens lunch så sade en bekant, som jobbar med just skjutvapenskador, att "det har alltid skjutits, förr var det Hells Angels"
emoji1751.png
Jo, Hells Angels och Bandidos var inte bästa vänner förr men det vi har idag ligger på en helt annan nivå.
Hittills i år har vi haft 1,12 skjutningar varje dag, du läste rätt varje dag.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin